eli meni sitten rengas tossa ja äkkiä tarvis saada korjattuu,reikä on tosi pieni ja sijaitsee kulutus pinnan ja renkaan reunan kulmassa, voiko itte paikata miten luotettavasti ja reepikö firmat kovat hinnat tollasesta hommasta vai onko uus rengas vaan suosiolla ostettava, paikkausvaahdoista on aika huonoja kokemuksia pidemmän päälle.
kiitos avusta
renkaan paikkaus
Valvoja: ffp jäsenet
Renkaan voi paikata itekki, hieman kohdasta riippuen, tosta kohdasta en tiedä, että onnistuuko.
Jos renkaan viet liikkeeseen paikattavaksi, niin hinta on ihan liikkeestä kiinni. Vanhempien autosta käytin yhden renkaan kesällä paikattavana, eräässä paikallisessa liikkeessä ja otti siitä 10€ muistaakseni. Isot merkki ketjut saattaa periä enemmänkin.
Jos renkaan viet liikkeeseen paikattavaksi, niin hinta on ihan liikkeestä kiinni. Vanhempien autosta käytin yhden renkaan kesällä paikattavana, eräässä paikallisessa liikkeessä ja otti siitä 10€ muistaakseni. Isot merkki ketjut saattaa periä enemmänkin.
-
- -
Eipä tota väliaikasuutta kannata kauheen vakavasti ottaa.
Itse paikkauttanut tolla tavalla useita kertoja,aina on onnistunu,yleensä on kympillä selvinny.
Ajanut noilla paikkauksilla tuhansia kilometrejä.
Pieneen reikään ole joskus käyttänyt vaahtoa,yleensä pelannut silläkin.
Toi vaahto kanattaa olla lämmintä ja purkkia ravistettava hyvin,ennenkuin laittaa sen renkaaseen,ja sen jälkeen joku kympin lenkki,että kulkeutuu sinne reikään.
Viime keväänäkin meni rengas viisi kertaa,niin ei viitti aina uutta ostaa.
Itse paikkauttanut tolla tavalla useita kertoja,aina on onnistunu,yleensä on kympillä selvinny.
Ajanut noilla paikkauksilla tuhansia kilometrejä.
Pieneen reikään ole joskus käyttänyt vaahtoa,yleensä pelannut silläkin.
Toi vaahto kanattaa olla lämmintä ja purkkia ravistettava hyvin,ennenkuin laittaa sen renkaaseen,ja sen jälkeen joku kympin lenkki,että kulkeutuu sinne reikään.
Viime keväänäkin meni rengas viisi kertaa,niin ei viitti aina uutta ostaa.
Juu,tuo kamelinpaska on hyvä paikkaus tapa ja kestävä.Vaikkakin sitä väliaikaiseksi haukutaan.
Paikkausvaahtoa en itse käytä,koska teen itse omat rengashommat ja se sotku ei miellytä.
Käsitin kuitenkin tuosta ylhäältä,että reikä ei olisi kuviossa vaan reunan puolella,jolloin ei tuo kamelinpaska paikkaus onnistu. Silloin kannattaa melkein laittaa sellainen tyyny renkaan sisäpuolelle.
Itselläni rautasoiro lävisti renkaan kyljen,teki noin 2cm vekin.(laitatin rengasliikkeessä alle ja ajoin 3okm ja pum) Kaikki paikalliset rengasliikkeet kiersin läpi ja kyselin tyynypaikkausta,kun itseltäni oli loppu.Eivät suostuneet korjaamaan,kun oli niin vaarallisessa paikassa.
Pienen kinuamisen jälkeen eräs liike suostui paikkaukseen,jos en kenellekkään kerro missä paikattiin ja otan itselleni täydenvastuun.
Kesän kesti ja olisi varmaan mennyt pitenpääkin,mutta vaihdoin ne pois.
Paikkausvaahtoa en itse käytä,koska teen itse omat rengashommat ja se sotku ei miellytä.
Käsitin kuitenkin tuosta ylhäältä,että reikä ei olisi kuviossa vaan reunan puolella,jolloin ei tuo kamelinpaska paikkaus onnistu. Silloin kannattaa melkein laittaa sellainen tyyny renkaan sisäpuolelle.
Itselläni rautasoiro lävisti renkaan kyljen,teki noin 2cm vekin.(laitatin rengasliikkeessä alle ja ajoin 3okm ja pum) Kaikki paikalliset rengasliikkeet kiersin läpi ja kyselin tyynypaikkausta,kun itseltäni oli loppu.Eivät suostuneet korjaamaan,kun oli niin vaarallisessa paikassa.
Pienen kinuamisen jälkeen eräs liike suostui paikkaukseen,jos en kenellekkään kerro missä paikattiin ja otan itselleni täydenvastuun.
Kesän kesti ja olisi varmaan mennyt pitenpääkin,mutta vaihdoin ne pois.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”