Moro,
Eli IV golf Variant kyseessä.
Kummaltakin puolelta on takaovissa ns pikkuikkunan ja avattavan ikkunan välinen "pilari" ruostunut. Muuten auto ei kuki mutta miksi näistä kohtaa. Onko tämä yleinen tauti ja onko ideoita miten tuon fiksusti saisi laitettua.
Topi
Golf IV ovenlasitolpat
Valvoja: ffp jäsenet
Kyseessä ihan yleinen tauti. Ohessa linkki seikkaperäisiin ohjeisiin miten tuohon osaan pääsee käsiksi maalausta/vaihtoa varten, ohjeet on tosin Boraan mutta soveltuu myös Warreesi.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=960833
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=960833
Noissa pilareissa on muuten maali sitten TOSI tiukassa.
Omiani yritin puhdistaa hiekkapuhaltamalla,rättilaikalla,teräsharjalaikalla ym...
Kysyin myös paikalliselta ammatihiekkapuhaltajalta osien puhallusta mutta antoi vastaukseksi:
Kyllä ne puhtaaksi saadaan.Tosin takeita siitä,ovatko samassa muodossa enää puhalluksen jälkeen, en anna.
Tämän kuultuani pieni MacGyver heräsi sisälläni.Päätin siis saada maalin ja ruosteen pois omin avuin:Otin faijan nestekaasupullon ja kosaanin ja poltin maalin pois VAROEN.
Tässä oli tietysti vaarana myös kappaleiden muodon muutuminen,mutta otin riskin.
Polttamisen jälkeen hiekkapuhalsin osat pienellä käsipuhaltimella jonka jälkeen vein ne pulverimaalaukseen joka muuten maksoi €10.
Pilarit eivät muuttaneet muotoaan näiden operaatioiden aikana.
Omiani yritin puhdistaa hiekkapuhaltamalla,rättilaikalla,teräsharjalaikalla ym...
Kysyin myös paikalliselta ammatihiekkapuhaltajalta osien puhallusta mutta antoi vastaukseksi:
Kyllä ne puhtaaksi saadaan.Tosin takeita siitä,ovatko samassa muodossa enää puhalluksen jälkeen, en anna.
Tämän kuultuani pieni MacGyver heräsi sisälläni.Päätin siis saada maalin ja ruosteen pois omin avuin:Otin faijan nestekaasupullon ja kosaanin ja poltin maalin pois VAROEN.
Tässä oli tietysti vaarana myös kappaleiden muodon muutuminen,mutta otin riskin.
Polttamisen jälkeen hiekkapuhalsin osat pienellä käsipuhaltimella jonka jälkeen vein ne pulverimaalaukseen joka muuten maksoi €10.
Pilarit eivät muuttaneet muotoaan näiden operaatioiden aikana.
se vaihto on aika työläänpuoleinen joten kannattaa ehkä suoraan tilata uudet raudat. ainakin ne yhdet mitkä taannoin korjasin oli hapettu jo aika pahasti ruvelle ja korjauksen jälkeen ei ollu mitenkään häävin näköset. tosin paremmat kun lähtötilanteessa mutta ei kauheesti lohduttanu.
tuo ohje on vähän keskeneräisen oloinen joten selvennystä: sitä sisäkahvaa ei tarvii irrottaa ovipaneelista, vain vaijeri ja johdot. lisäksi jos ruoste on levinnyt siihen välirautaankin, joutuu raudan alapäästä irrottamaan vielä yhden pulti ja vetämään sitten sen tangon pois alaspäin sieltä tiivisteestä. jos ikkunan jaksaa kikkailla irti niin tilaa tuon väliraudan irrottamiseen tulee paljon lisää.
tuo ohje on vähän keskeneräisen oloinen joten selvennystä: sitä sisäkahvaa ei tarvii irrottaa ovipaneelista, vain vaijeri ja johdot. lisäksi jos ruoste on levinnyt siihen välirautaankin, joutuu raudan alapäästä irrottamaan vielä yhden pulti ja vetämään sitten sen tangon pois alaspäin sieltä tiivisteestä. jos ikkunan jaksaa kikkailla irti niin tilaa tuon väliraudan irrottamiseen tulee paljon lisää.
se pieni kolmiokikkare on 25€/kpl variant g4 mallisena. pitemmän sen koko lasien välisen tolpan hintaa en muistanu kattoa. se tosin on harvemmin ruosteessa. ainakaan pahasti. se kolmiopalikka on se ongelmapesäke. yhdestä borasta olen sen välitangonkin korjannut mutta se oli päästetty leviämään kun ei oltu korjattu aikanaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa