Tässä viime viikon kuluessa on ilmennyt sellainen ongelma vilkuissa että hieman pidemmän ajomatkan (n.0,5h) jälkeen autoa lukittaessa vilkkujen viimeisellä vilkahduksella vasen puoli jää kokonaan palamaan eikä suostu sammumaan lukitusta rämppäämällä kuin silloin tällöin avattaessa ja taas lukittaessa jumittaa. Lisäksi jos jumituksen aikana kytkee hätävilkut päälle, koko vilkkuarsenaali palaa. Akun irroitus ei auta, kytkettäessä takaisin vasen laita palaa jälleen, mutta kun auto on ollut parkissa puolesta tunnista tuntiin, niin sitten kauko-ohjaimella kerran kaksi auki-lukkoon-auki-lukkoon, vilkut toimivat normaalisti.
Toivottavasti oli ihanan epäselkeä kuvaus, onko kellään hajua missä vika. Kaverit on ehdotellu releen/hätävilkkukatkaisijan uusimista.
'03 Golf iv vilkkujumitus lukittaessa
Valvoja: ffp jäsenet
Jos vilkkurele olis sökö, niin pitäis kyllä vaikuttaa kaikkiin vilkkuihin. Voit nöyränä hattu kourassa käydä tietty marmoritiskillä kysymässä josko saisi testata uudella hätävilkulla onko vika siinä releessä. Yleensähän ne ei sähköosia testiin anna. Mulle luovuttivat lopulta kun uhkasin heittäytyä lattialle selälleen ja ruveta parkumaan...
Mulla taas johtu vilkkujen välähtämättömyys lukittaessa siitä että takaluukun lukko oli niin pahasti hapettunut ja ruostunut kun pissapojan liitin vuosi juuri lukon yläpuolella. Kun lukon vaihto ja pistettiin uudet liittimet ja johdot takaluukun sisälle niin alko taas vilkut välähtämään lukittaessa. Takaluukku meni kyllä lukkoon mutta vilkut ei välähtänyt. Nyt siis toimii.
Tutkiskelin lisää: Hätävilkkujen ja vilkkujen sulakkeiden irroitus ei auta, eli virta tulee jostain keskuslukolta/Defan hälyttimeltä. Releiden ääni kuuluu jostain ratin lähistöltä. Ja tosiaan jumitusta ei ilmene vasta kun pitkän ajon jälkeen esim lahti-vantaa. Jokin varmaankin kuumenee tai kostuu jossain. Oliskohan mun defan hälytinboksissa häikkää, jos en väärin muista niin sen asennuksen jälkeen ongelma alkoi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”