AQMn öljypohja AGRään

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vwg4
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.3.2006 17:29

AQMn öljypohja AGRään

ViestiKirjoittaja vwg4 » 1.2.2008 17:12

Eli sattusko kukaan tietämään käykö AQM moottorin öljypohja AGR moottoriin?

Omassa VW Golf IV Variant 1.9TDI -00 kulkineessa on AGR moottori ja öljypropun kierteet on rikki. Hintsusti tuntuu olevan AGR:n öljypohjia tarjolla ja uutta ei raaskis ostaa :) Nyt ois tiedossa AQM moottorin (Gordoba 1.9SDI) öljypohja, mut on hieman epäselvää että käykö se.

Sattusko kellään olemaan tietoa et käykö tai mistäs moisen vois selvittää?

t: Epätietoinen

p.s. Jos jollain sattuu lojumaan AGR:n öljypohja tallin nurkissa niin tarjoa :)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 1.2.2008 22:08

Kierteitä saa tehtyä vanhaankin pohjaan...

vwg4
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.3.2006 17:29

ViestiKirjoittaja vwg4 » 2.2.2008 10:24

Saa kyllä tehtyä. Täytys vaan purkaa pohja pois paikoiltaan. Tai ainakaan täälläpäin ei huoltoliike alkanut paikalleen tekee. Helpompi kun hommaa uuden pohjan jossa ehjät jengat ja vaihdattaa paikalleen.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.2.2008 10:33

Noihinhan saa niitä kierresarjoja, jotka vaan ruuvataan paikalleen. Tuommosen ukko junttasi octaviaansa ja hyvin on pysynyt.

Mikä piru sen jousen nimi nyt olikaan... Helicoil tjsp. Ei siis tartte työstää uutta kierrettä.

Se jäi ihmetyttämään, että miten se nyt hirvittävän paljon helpompi on ottaa vanha pois ja uusi tilalle kuin ottaa vanha pois, tehdä kierre ja laittaa takaisin. Niin no, halvempi se tietysti on... siis se uusi kierre.

vwg4
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.3.2006 17:29

ViestiKirjoittaja vwg4 » 2.2.2008 10:59

Niinpä niin. Jos ite huoltasin autoani niin ottaisin pohjan pois ja kiikuttaisin koneistamolle -> uudet jengat (+proppu), pohja paikoilleen ja meno jatkuu.

Mutta, sitäku on nykyään niin laiska et auto tulee huollatettua liikkeessä. Tullee äkkiä kierteille hintaa kun ottavat pois ja käyttävät koneistamolla. Pääsee hivenen halvemmalla kun vaihdattaa sen pohjan. No toisaalta sen minkä työn hinnassa voittaa, rojujen hinnassa häviää :)

Ja toisaalta kun kulkine on samassa liikkeessä huollatettu vimeset 150tkm -> kukahan ne jengat on rikkonu ;)

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 2.2.2008 12:40

Ostat siihen sopivan helicoilin ja käsket asentaa. Proppuhan kannattaisi vaihtaa jokaisen öljynvaihdon yhteydessä, vanha proppu "muka" syö ne kierteet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa