Ajotietokone, minulle tuntematon laite.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

a_k_p
-
Viesti:

Ajotietokone, minulle tuntematon laite.

ViestiKirjoittaja a_k_p » 29.8.2005 23:14

Eli ennen ei ole mulla ollu autossa minkään näköstä ajotietokonetta ja nyt menin hankkimaan tollasen pirssin missä sellanen on.
Minkäänlaista owners manuaalia ei minulla ole tuohon olemassa joten haluisinkin tietää et mitä kaikkea toi ajotietokone ihan perus tilassa näyttää.
Keskikulutus ja -nopeus on selviä sekä lämpötilat mut sitten se näyttää jotain kilometri lukemia, mitäköhän ne mahtaa olla?

edit: Niin aivan, auton unohdin mainita. Eli -91 corrado kyseessä.
Viimeksi muokannut a_k_p, 30.8.2005 1:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Levis
-

ViestiKirjoittaja Levis » 30.8.2005 0:00

Mikä auto? Corrado?

Viiksen päässä oleva nappi vaihtaa näyttö tilaa. Valitsimen 1 asento kerää tietoa joka nollautuu automaattisesti parin tunnin sisällä viime ajosta. Valitsimen 2 asento on pitkäaikainen eli lukemat on ja pysyy. Molemmat voi nollata pitämällä valitsinta pohjassa joko 1 tai 2 asennossa. Kello näkymässä et voi nollata.
Ajetut kilometrit näkyvät, keskikulutus, moottorin käynnissä olo aika(ajoaika) ja ulkolämpötila
Lisäksi saat lisätietoja näkyviin:
1. viiksi 2 -asentoon
2. valinta nappi pohjaan
3. virrat päälle
4. virrat pois
5. virrat päälle ja nappi irti.

Näkyy ahtopaineet jne, ainakin g60 mallissa.

Kimmoje
-

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 1.2.2008 14:09

Mitähän noi lisätiedot on? Eli noi kohdat 1-7 mitkä näkyy tolla virrat päälle ja pois ja päälle taktiikalla?
En mistään löytänyt mitä ne on.
Itsellä Corrado G60 -90.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.2.2008 16:53

Googlella ja vaikkapa hakusanoilla "Corrado MFA" löytyy aikapaljon tietoutta.

Ja ne "jotkin kilometrilukemat" pystyy kyllä tyhmempikin itse päättelemään..? (itsekin pystyin, kun oli Corrado edellinen pirssi) Matka nollauksen jälkeen on vissiin ainoa kilometrilukema, jota et jo maininnut. Ja se MFA 1 asento siis nolautuu aina muutaman tunnin kuluttua auton sammuttamisesta. MFA 2 asento pitää itse nollata.

[avautuminen]
Googlettamisen jalo taito on kyllä muutenkin ihan kätevä opetella, säästyy monelta tyhmältä kysymykseltä, jos vain itse viitsii hieman nähdä vaivaa... Ja tämä siis koskien monia muitakin hienoja ja loppuun asti mietittyjä kysymyksiä.
[/avautuminen]

Kimmoje
-

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 1.2.2008 17:52

No tarkoitin kyllä niitä lisätietoja mitä saa näkyviin kun laittaa MFA2 asennon ja painaa valitsimen pohjaan ja käyttää virrat pois ja takaisin päälle. Eli kun trippimittarin yläpuolelle, ajettujen kilometrien tilalle tulee numero 1-7 (eli tämä osuus mistä näkee ahtopaineet jne.)

Edit: Mutta ei tarvi enää neuvoja kun löysin jo toiselta foorumilta tiedot.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.2.2008 18:15

Tarkoitin nyt lähinnä tuota ketjun avausviestiä.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”