Golf2 1.6GL öljyä "liikaa" ja seassa vaaleaa vaaht

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Linkkeri
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.11.2006 14:46

Golf2 1.6GL öljyä "liikaa" ja seassa vaaleaa vaaht

ViestiKirjoittaja Linkkeri » 29.1.2008 23:44

Öljyt vaihdettu 07 loppukesästä, samalla vaihdettu suodattimet yms, nyt talvella ruvettiin huomaa / tajuaa että ei oo lisätty öljyä ollenkaa oikeestaa, mutta kuitenki öljyä on max rajan jopa ylikin, ja seassa vaaleaa tahnaa / vaahtoa..

Missä vika ja millä tavalla lähtis korjaamaan .. ?

Antti Narvanen
-
Viestit: 173
Liittynyt: 31.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 30.1.2008 9:20

Öljyyn sekoittuu jotain muuta nestettä, todenäköisesti vettä/glygolia, kannattaa käydä ajatuksen kanssa järjestelmällisesti kone läpi jolloin vika todenäköisesti löytyy.

Itse vika kun voi johtua monestakin erilaisesta seikasta jotka pitää sulkea erilaisilla keinoilla pois.

Huomattavaa on että öljy/vesiseoksella ei kannata ajella pitempia aikoja/matkoja.

Gemmi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 10.12.2007 14:59

ViestiKirjoittaja Gemmi » 30.1.2008 15:16

Olisko kannentiiviste sökö?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 30.1.2008 16:33

Jos öljykorkissa on vaaleaa vaahtoa, se ei kerro vielä mitään, se on normaalia huohotusta ja varsinkin lyhyttä matkaa ajellessa koneesee kondensoituu vettä ja se sitten näkyy öljykorkissa vaaleana vaahtona. Mutta jos tikussakin alkaa olla möhnää niin silloin jostain pääsee jäähdytysnestettä öljyn sekaan. Eli todennäköisimmin kannentiiviste vuotaa, ja tätä teoriaa tukee myös tuo öljyjen "lisääntyminen".

Kannentiivistevian oireet riippuu siitä, mistä välistä se tiiviste vuotaa. Nyt taitaa jäähdytysneste päästä öljytilaan, mutta sitä ei välttämättä pääse sylinteriin eikä siten tule usvaa pakoputkesta tai kerry painetta jäähdytysjärjestelmään.

Vian varmistuessa kansi irti ja kannen suoruuden tarkastus + mahdollisesti muuta remonttia kun se kerran on irrallaan (hydrauliset venttiilinnostimet vaihtoon esim.) ja sitten niputus uudella tiivisteellä ja pulteilla.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 30.1.2008 18:40

Mulla on ollut tuota samaa oiretta että öljynpinta vaan nousee eikä oo voinu lisätä öljyä sen takia. Tuo kuullostaisi hyvältä jos voisi tosiaan vaan kannentiivisteestä johtua koska itse olin jo miettinyt haljennutta lohkoa joka olisi sitten jo kalliimpi remppa. Tietysti nyt kun tuo öljykorkissa oleva vaahto teoria tyrmättiin niin se öljyä lisäävä neste voi olla sitten myös bensaa eli olisiko männänrenkaat kuluneet..? Edellinen omistaja väitti kyllä tehneensä jonkinsortin remppaa koneeseen mutta nehän tiedetään.. Savuttanut kumpikaan kone ei huomattavasti ole tuo 1.6 eikä tämä minun..

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 31.1.2008 20:30

No se että onko se glygolia, selviää tietty niin, että tarkistaa häviääkö jäähdytysnestettä säiliöstä? Bensaan öljyn joukossa en oikein usko, ei sitä ainakaan niin paljoa pääse hukkumaan vaikka männänrenkaat olisikin horot, ja bensa haihtuu alhaisemmassa lämpötilassa kuin vesi.. ja näkyisihän se kulutuksessakin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.1.2008 20:47

Ensimmäisenä vaihda halvat uudet öljyt ja seuraa tilannetta (niin ei turhaan remontoi ehjää konetta).

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 31.1.2008 21:44

Voi sitä vaahtoa varovasti maistaakkin, jos on makeaa niin sitten on glykoli vaahtoa.

Linkkeri
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.11.2006 14:46

Golf2 1.6GL öljyä "liikaa" ja seassa vaaleaa vaaht

ViestiKirjoittaja Linkkeri » 10.2.2008 23:58

Pumpattiin öljyä pois moottorista sen verran että tikun mittari tippu siihen Min - Maxin merkin puoleen väliin, jonka jälkeen lisättiin tilalle uutta öljyä ja lisättiin samalla syylärin nestettä ja nyt sitte seurataan tilannetta.

Eli aikasemmin vanhan mustan öljyn pinta oli reilusti tikun MAX merkin yli, nyt uutta jo hieman terveemmän väriseks sekottunutta öljyseosta jäi moottoriin hiukkasen alle MAX rajan, ja nyt sit koitetaa kattoo miten lähtee kehittyy

kiitoksia kaikista neuvoista täs vaihees :)

Linkkeri
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.11.2006 14:46

ViestiKirjoittaja Linkkeri » 14.2.2008 9:47

joo jaa taas on pinnan taso noussu selvästi ja tummempaa tavaraa ku ennen, eli kyl sinne taitaa syylärinneste päästä sekottuu.. kannentiiviste menee varmaa vaihtoon seuraavaks


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa