Elikkä.
Audin (80 2.0E 1991) kierroslukumittari sanoi sopimuksensa irti tuossa kun tulin töistä kotiin. Outo juttu sinäällään koska tietääkseni jos hal-anturi menee rikki niin rpm mittari ei toimi (mutta eipä myös lähde moottori käymään). Joten siellä tuskin vikaa on (? korjatkaa jos olen väärässä). Joten olisiko joitain ideoita mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään.
Kytkentäkaaviota olisi kiva nähdä hieman jos jollakulla sattuu sellainen löytymään. :)
Ja luultavasti kytkentäkaavion antaman informaation jälkeen kysyisin että miten tuosta audista oikein saa mittariston irti? Siis rikkomatta mitään.
Kiitos jo etukäteen.
Audi 80 Kierroslukumittari sanoi sopimuksensa irti
Valvoja: ffp jäsenet
Melko varmasti kylmäjuotos jossain päin mittariston piirilevyä.
Mittariston irroitus
Rattiakselin alapuolisen suojamuovin kaksi ruuvia auki, jolloin myös ylempi suojamuovi irtoaa. Mittaristo on alareunastaan kahdella ruuvilla kiinni, ja takana on kaksi liitintä. Liittimet irtoaa, kun niiden keskellä olevat mustat muoviklipsit nostaa ylös.
Mittariston irroitus
Rattiakselin alapuolisen suojamuovin kaksi ruuvia auki, jolloin myös ylempi suojamuovi irtoaa. Mittaristo on alareunastaan kahdella ruuvilla kiinni, ja takana on kaksi liitintä. Liittimet irtoaa, kun niiden keskellä olevat mustat muoviklipsit nostaa ylös.
Tässä mittaristossa on kolme liitintä (yksi pieni valkoinen liitin niiden kahden muun vakioliittimen lisäksi) pitää varmaan juottaa kaikki uudelleen. tosin yksi vastus oli käynyt hieman kuumana ja kolvasin sen ystäväni kanssa takaisin paikalleen, sen tiedämme jo varmaksi että signaalia tulee kun kokeilin ystäväni mittaristoa.
Ja nyt näin etukäteen haluaisin vielä kysyä että :S olisiko kenelläkään tietoa että mitä tuo piiri maksaa. (siis ei koko kytkentä vaan se 8 jalkainen piiri)
Kokeilen nyt tuon kylmäjuotoksen läpi. Muokkailen sitten jos alkaa toimimaan.
Edit: Kaikki kolvaukset uusittu ja laitettu koko höskä kasaan. Ei vaikutusta :|
Ja nyt näin etukäteen haluaisin vielä kysyä että :S olisiko kenelläkään tietoa että mitä tuo piiri maksaa. (siis ei koko kytkentä vaan se 8 jalkainen piiri)
Kokeilen nyt tuon kylmäjuotoksen läpi. Muokkailen sitten jos alkaa toimimaan.
Edit: Kaikki kolvaukset uusittu ja laitettu koko höskä kasaan. Ei vaikutusta :|
-
- -
- Viesti:
Datalehden mukaan piiri olisi taajuus-virta -muunninpiiri.
Portugalissa joku firma näyttää kauppaavan noita, mutta ei kerro hintaa tai juuri mitään...
Joku elektroniikkaa tunteva kaveri kolvaamaan vastaavan uuden kytkennän?
E: Ja saksassa vajaat kolme kymppiä.
Miten olis käytetty mittaristo josta nyppäät piirin parempaan käyttöön?
Portugalissa joku firma näyttää kauppaavan noita, mutta ei kerro hintaa tai juuri mitään...
Joku elektroniikkaa tunteva kaveri kolvaamaan vastaavan uuden kytkennän?
E: Ja saksassa vajaat kolme kymppiä.
Miten olis käytetty mittaristo josta nyppäät piirin parempaan käyttöön?
Kyllä mulla kolvi kädessä pysyy :P tarttis vaa piiri saada. Saksassa 30 euroo O.o herrajumala virosta saa vissii parilla eurolla. Lähinnä tarkotin jos joku tietäisi mistä suomesta sellaisen saisi. Käytetyllä mittaristolla olisi hintaa 50+ euroa :| ja jos tuon korjaaminen itse maksaisi vajaan 5-10 euroa niin onhan se halvempaa itse kuitenkin tehdä. Varsinkin kun nopeusmittari toimii kuitenkin :P
Ja oikeen datasheetin löytäs http://www.chinaicmart.com/suppliers/849/SAK215.html
Ainoa vika on vaan että eipä löydy itse piiriä mistään :|
Ja oikeen datasheetin löytäs http://www.chinaicmart.com/suppliers/849/SAK215.html
Ainoa vika on vaan että eipä löydy itse piiriä mistään :|
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”