Sopivampi ahdin VW Caravelle 1,6TD syncroon??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lepuska
-
Viestit: 25
Liittynyt: 24.12.2004 11:23

Sopivampi ahdin VW Caravelle 1,6TD syncroon??

ViestiKirjoittaja lepuska » 27.1.2008 22:11

Kyseiseen keksintöön tarkoitus päivitellä konetta.

Tehotavoite 110-130hv.

Pumppuun mahdollisesti 10mm nestepää(SAA TARJOTA).
Vai riittääkö vakiossa noille tehoille??
Pumpun ahtopainekaraa ajattelin myös hieman muotoilla..

Turbo pitäisi myös löytää. Mielipiteitä saa esittää. Vääntöä ei tarvita heti 1000rpm alkaen, jotta laatikko kestäisi. Nostaa kohtuudella paineita tuolla kopalla muutenkin.

Mielessä pyörii esim. Bemarin 525TDS tai MB 300TDT ahdin.
Ei mielellään VNT- ahdinta, jotta säästyy siipienohjausongelimilta ja putsailuilta.

Tarjotakin saa, jos tuntee omistavansa joutilaan ja sopivan hintaisen ahtimen, joka voisi passata tähän projektiin..

Myös sopivaa cooleria voi tarjota. Kokoluokka jotain 30x40cm ja puhallin olisi plussaa(autossa moottori takana).

Voi tarjota suoraan lepuskaÄTwebinfo.fi

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 27.1.2008 23:25

Jos autossas on kiinni KKK 24 ahdin niin osta 300TD mesen ahdin ja sorvautat sen vakio pako pesään, niin pitäs rittä noille tehoille ja herääkin kohtuudella kun vain nokka ja pummppu ovat kohdallaan. Pumppuun kannattaa vaihtaa TDI:n nokka levy ja 10mm nestepää ja vähän nostaa vetäviä kierroksia, niin varmasti irtoa tuo määrä ja toimii lähes vakion kaltaisesti

lepuska
-
Viestit: 25
Liittynyt: 24.12.2004 11:23

ViestiKirjoittaja lepuska » 30.1.2008 21:20

Tarkoittiko Miksu, että ottaa tuosta Mesen ahtimesta kompuran(siipineen) ja naittaa sen vakioahtimen runkoon, jossa orggis pakopesä? Eikö tuo vakioahtimen pakopuoli ole aika ahdas? Vai tuleeko hyöty siitä, kun on parempi/isompi kompura, niin pienemmillä ahtimen kierroksilla saadaan suurempi ilmamäärä ja paine? Eli vähemmällä pakokaasun määrällä saadaan riittävät ahdot ja ylimääräinen pakopaine/-kaasu hukkaportista ulos?? Miten tuo Mesen ahdin sellaisenaan? Entäs 143hv 525TDS:n Garrett TB2514??

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 30.1.2008 23:33

Eli vanhasta ahtimesta vain pelkkä pako pesä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa