mitä alla oleva vikakoodi meinaa?
Address 03: ABS Brakes
Controller: 8E0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004283
Shop #: BB 24332
1 Fault Found:
01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster
03-10 - No Signal - Intermittent
ABS vikakoodi
Valvoja: ffp jäsenet
Absin yksikön liitimeltä mitatkaa maat jatkuva virta ja vl virta herättää yksikön jolloin tiedonsiirto mittarille alkaa ,jos ei herää niin mittaristo valittaa yhteyttä.
jos neljä anturia niin neljä kahden johdon paria on löydyttävä joista kustakin joku vastusarvo ja keskenään suunnilleen sama(esimerkkiarvot 24 volrin järjestelmästä koska en ole ikinä mitannut 12 volttia)~1250 ohmia.
Vika ei voi olla nuissa koska ne tulevat vasta mukaan kun ajetaan.
Sitten magneetti venttiilit Montako ha:ssa,pakuista ylöspäin 3-4
Mitataan siten että siinä on kolme johtoa,kaksi käämiä peräkkäin ja päissä ja välissä johto.
(24v)~14 ohmia toinen 14 ohmia ja taas eri johtopareista 28 ohmia kunnossa oleva ja kaikista ventiileistä.
Vika mahdollista kys ongelmaan mitattava lisäksi maata vasten joka magneettiventtiilin kela jostain välistä.Oltava ääretön vastus(voi olla vettä sisässä yms vuotoa.) Silloin jos vuotaa niin pokseissa on suojatoimintoja että ottaa liikaa virtaa ja poksi sulkee virtasyötön suojatakseen itseään.
Silloin käy nuin että muut ei saa yhteyttä poksiin ja tulee TURHA vaihto ,syy muualla.
Semmoinen pähkinä.Siksi huolto empii koska ovat tehneet joskus turhan vaihdon.
jos neljä anturia niin neljä kahden johdon paria on löydyttävä joista kustakin joku vastusarvo ja keskenään suunnilleen sama(esimerkkiarvot 24 volrin järjestelmästä koska en ole ikinä mitannut 12 volttia)~1250 ohmia.
Vika ei voi olla nuissa koska ne tulevat vasta mukaan kun ajetaan.
Sitten magneetti venttiilit Montako ha:ssa,pakuista ylöspäin 3-4
Mitataan siten että siinä on kolme johtoa,kaksi käämiä peräkkäin ja päissä ja välissä johto.
(24v)~14 ohmia toinen 14 ohmia ja taas eri johtopareista 28 ohmia kunnossa oleva ja kaikista ventiileistä.
Vika mahdollista kys ongelmaan mitattava lisäksi maata vasten joka magneettiventtiilin kela jostain välistä.Oltava ääretön vastus(voi olla vettä sisässä yms vuotoa.) Silloin jos vuotaa niin pokseissa on suojatoimintoja että ottaa liikaa virtaa ja poksi sulkee virtasyötön suojatakseen itseään.
Silloin käy nuin että muut ei saa yhteyttä poksiin ja tulee TURHA vaihto ,syy muualla.
Semmoinen pähkinä.Siksi huolto empii koska ovat tehneet joskus turhan vaihdon.
Lisäisin vielä että teillä on kaksi eri vikaa.Jos ei saa yhteyttä mihinkään ennenkuin absin johdon irroittaa, Kyseessä taitaa olla ns K-linja joka menee testipistokkeelle .Siinä joka yksikko antaa noin akkujännitettä ja boksi voi mennä oikosulkuun ja yksi yksikko tässä abs romahduttaa sen jännitteen muutamaan volttiin jolloin testerit ei voi keskustella mihinkään ennenkuin viallinen irroitetaan.Menee elepuolelle korjaus ,vaihtaa helpompi.Englannissa on paja joka korjaa kaikkia yksiköitä ja kait aika halvalla, en muista yhtäkkiä osoitetta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 43 vierailijaa