T4 Jarrupaineen säädin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

deuter
-
Viestit: 35
Liittynyt: 27.11.2007 9:35

T4 Jarrupaineen säädin

ViestiKirjoittaja deuter » 30.1.2008 13:30

Takana arvot 0,8 0,6. Männät liikkuu ja palat ok eikä oo ilmaakaan. Eli oisko vika säätimessä, onko muilla kokemuksia?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 30.1.2008 15:36

Itselläni samaa vikaa konttorilla. Kokeiltiin innsin kanssa vähän kuormata ja ajettiin rullille takas. tulos parani joten kävin tallilla säätämässä ja herkistämässä kuormantunnistimen.

Sitä ei sitten kannata kiriä liikaa koska portteri on hiukan vaarallinen ajaa takapainoisilla jarruilla.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.1.2008 19:04

Jos vain saat menemään katsastuksesta läpi, älä kiristä (tein vuosia sitä, että kiristin katsastukseen ja löysäsin sen jälkeen), jalkajarrulla tekee muuten käsijarru käännöksen.

deuter
-
Viestit: 35
Liittynyt: 27.11.2007 9:35

ViestiKirjoittaja deuter » 31.1.2008 7:45

Kuinkahan paljon sitä arvaa kiristellä? KIerros vai kolme, mikä on vaikutus jarru tehoon?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.1.2008 10:26

Minulla kierros oli sopiva (testaa tasaisella tiellä, ja jarrutus jälki "pituus" takajarruissa ja etujarruissa n. puolet lyhyemmät, kävelyvauhti piisaa talvella testaamiseen).

deuter
-
Viestit: 35
Liittynyt: 27.11.2007 9:35

ViestiKirjoittaja deuter » 3.2.2008 21:08

Äimistelin sitä säädintä kiristin muovista kierretangossa olevaa ns mutteria ei vaikutusta. Lopuksi lukitsin pohjaan pihdeillä sen säätimen, sitten vasta rupes löytyyn jarruja. Pitääkö sen säätimen liikkua kun painaa jarrua? Eli oisko se säädin tullut tiensä päähän.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.2.2008 18:11

Kunnossa on tuon perusteella, pitää liikkua (nosta takaa autoa ylös niin näet, jos vaikka käänsit väärään suuntaan säädintä).

deuter
-
Viestit: 35
Liittynyt: 27.11.2007 9:35

ViestiKirjoittaja deuter » 8.2.2008 11:27

Jos viitsit vääntää rautalangasta. Eli tapahtuuko säätö siitä muovisesta ns mutterista, venttiilin alapuolelta?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 8.2.2008 16:02

Säädin niistä kahdesta muovikierteestä (mitä alemmas saat sitä jousitankoa sen paremmin pitää takajarrut, jos säädin kunnossa ja muistikuvat siitä härvelistä oikeat). Jouset lisäävät kiristyessään takajarrupainetta.

deuter
-
Viestit: 35
Liittynyt: 27.11.2007 9:35

ViestiKirjoittaja deuter » 8.2.2008 20:58

Kiitti eiköhän se tästä.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 10.2.2008 18:08

eli niin että mitä vähemmän jarrutettaessa kara pääsee ulos niin sitä tehokkaammat jarrut


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa