Moottori on 1.6 EZ vuodelta 89.
Mikä voisi olla pielessä kun akussa ei pysy jännite?
Aiemmin oli ongelmia tyhjäkäynnin kanssa joka korjaantui uuden laturin myötä. Seuraavaksi katosi akusta jännite. Tämä korjaantui hetkeksi uudella akulla. noin viikon jälkeen vika ilmeni taas. Voiko tämä johtua esim viallisesta maajohdosta? Vai mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään.
Jos tarvitsette lisää infoa oireista niin kysykää ihmeessä. En jaksaisi kovin kauaa työnnellä autoa käyntiin.
G2 Sähköongelma.
Valvoja: ffp jäsenet
Latasin akun täyteen viimeksi keskiviikkona. ja eilen eli lauantaina illalla joutui ensimmäisen kerran työntämään käyntiin.
Vahvistinta ei autosta löydy. eikä edes radiota tällähetkellä. Joten periaatteessa mikään laite ei voi syödä virtaa auton ollessa sammuksissa. Mutta jos sähköopillisesti ajattelee niin jos ei ole resistanssia niin silloin ei ole myöskään virtaa. eli kun virrat on pois päältä, akun navoissa oleva jännite ei kohta minkäänlaista resistanssia jos kaikki on ok. mutta jos jossain tapahtuu oikosulku niin söisikö se hiljalleen akusta jännitteen? Jos esim. yksi maajohto koskettaa jotain + johtoa tms.
Vahvistinta ei autosta löydy. eikä edes radiota tällähetkellä. Joten periaatteessa mikään laite ei voi syödä virtaa auton ollessa sammuksissa. Mutta jos sähköopillisesti ajattelee niin jos ei ole resistanssia niin silloin ei ole myöskään virtaa. eli kun virrat on pois päältä, akun navoissa oleva jännite ei kohta minkäänlaista resistanssia jos kaikki on ok. mutta jos jossain tapahtuu oikosulku niin söisikö se hiljalleen akusta jännitteen? Jos esim. yksi maajohto koskettaa jotain + johtoa tms.
Kävin kattomassa virtamittarilla piuhan ja navan välistä ja aivan nollaa näytti. eli ilmeisesti akku tyhjenee starttauksissa ja ajon aikana. ja tämä tarkoittaa sitä että laturi ei lataa tarpeeksi.
Mitä jännitemittarin pitäisi näyttää sillon kun auto on käynnissä? Tossa laturissa on uusi jännitteensäätäjä kiinni jossa lukee 14.5V tarkoittaako tämä sitä että laturin jännite pyöriessä pitäisi olla 14.5V?
Mitä jännitemittarin pitäisi näyttää sillon kun auto on käynnissä? Tossa laturissa on uusi jännitteensäätäjä kiinni jossa lukee 14.5V tarkoittaako tämä sitä että laturin jännite pyöriessä pitäisi olla 14.5V?
Asia selvä. Vika taisi löytyä tuolta laturista. Ostaessa ton laturin käytettynä, vaihdoin siihen sen jännitteen säätäjän. Ja kun otin äsken sen säätäjän irti siitä niin huomasin että niistä hiilistä osuu vain noin neliömillin kokoinen alue niihin kupariliukuihin jotka on laturin sisällä. Ja tämänvuoksi latausjännite on niin matala. Luulisin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa