Caravellen kylmäkäyntiongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Caravelle-92
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.1.2008 14:15

Caravellen kylmäkäyntiongelma

ViestiKirjoittaja Caravelle-92 » 29.1.2008 15:16

Caravelle 2.4 D -92 käy ulkolämpötilan ollessa alle nollan epätasaisesti starttauksesta ilman lokilämmitystä ainakin yli kymmenen kilometrin
matkan ennenkuin käynti tasaantuu. Plussan puolella käy ihan hyvin.
Voisiko vika olla suuttimissa/ruiskupumpussa/venttiileissä? Ilmaongelmia ei
näytä olevan. Jakohihna/pumpunhihna vaihdettu korjaamolla noin 10 000 km sitten, ei tietoa onko ajoitus tullut säädettyä. Kampiakselin hihnapyörä ei näytä
heittävän ja polttoainesuodatin vaihdettu (ei auttanut) ja on laiteltu vähän
suuttimien puhdistusaineitakin tankkiin. Koneella ajettu mittarin mukaan 420 000 km.

Caravelle-92
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.1.2008 14:15

Caravellen kylmäkäyntiongelma

ViestiKirjoittaja Caravelle-92 » 29.1.2008 17:24

Lisäyksenä kylmäkäynnistysvaijeri (vetää rikastuksen kyllä päälle) ei muuta moottorin käyntiä ollenkaan kylmänä eikä kuumana.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.1.2008 18:15

Tarkistapa ensin jälkihehkun sulake, joka sijaitsee siinä kuskin puolen etulampun yläpuolella rasiassa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 29.1.2008 18:26

Kyllä vaikuttaa kylmänä ja kuumana käyntiääneen k-vaijeri (pumppu/ajoitus tai molemmat).

Caravelle-92
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.1.2008 14:15

Caravellen kylmäkäyntiongelma

ViestiKirjoittaja Caravelle-92 » 29.1.2008 20:41

Pitänee huomenna yrittää tarkistaa ajoitusta alkeellisilla välineillä. Hehkuthan eivät enää vaikuta 10 km:n jälkeen. Olisiko ajoitus sen verran myöhässä ettei kylmäkäynnistysvaijerikaan lisää ennakkoa riittävästi. Se arvohan ajoituksessa taisi olla 1 mm ?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.1.2008 9:30

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... ght=#50199
Laita ykk-kohdassa hyvät lisämerkit pyöriin ja pumppuun, vastamerkit niihin niin silloin voi kääntää ja etsiä korvakuulolla oikea kohta (hyvällä työntömitalla onnistuu myös, jätin omani 1,3 mm on aika työllistävä homma).

Caravelle-92
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.1.2008 14:15

ViestiKirjoittaja Caravelle-92 » 30.1.2008 14:48

Vauhtipyörässä oli merkit l 0 l Kai tuo 0 on YKK. Sen mukaan "erittäin tarkkojen ja aikaavievien mittausten" jälkeen pumpun nousu oli 1.3 mm. Vedin kylmäkäynnistysvaijerin päälle, se ei lisännyt ennakkoa vai onko muutos niin pieni ettei sitä "tarkoilla" välineillä huomaa. Pitäisikö sen muuttaa ennakkoa vaikka pumppu ei pyöri?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.1.2008 19:49

http://home.comcast.net/~vwgtd/vepump.htm
Mekaaninen säätö (on jo väljyyttä, jos sama pumppu 420tkm).


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa