Auto on vm.99 sedan passat 1.8t (aeb) tiptronicilla ja täysin vakio kartiosuodatinta lukuunottamatta. Vikoja löytyy enkä tiedä johtuuko kaikki samasta jutusta vai...?
Eli ensinnäkin ahdot ei nouse kuin 0.25-0.3 (0.6 vissiiin pitäisi?), ne nousee siihen heti melkeen kun kaasun painaa pohjaan ja pysyy tasaisena punarajalle saakka. vapaalla mittaria ei saa heilahtamaan -0.2 ylemmäs... ja tyhjäkäynnillä näyttää -0.8.
toiseksi kun polkaisee kaasun pohjaan ja nostaa äkkiä ylös, jää veto hetkeksi päälle (jopa sekunnin verran).
Onko jollain tietoa n75 ja IMM välistä löytyvän huohotin palikan toininnasta? Se on siis sellainen aika paljon vakio bypassin näköinen palikka ilman pienen letkun paikkaa... Siis kuuluuko päästää ilaa läpi kumpaankin suuntaan? Kun katsoo letkun reijästä sisään, siellä näkyy ainakin jousi, muttei mikään tunnu liikkuvan ja kaikki menee suoraan läpi... Tuntuu oudolta mutta kertokaa fiksummat.
ABS:t herjaa eikä myöskään toimi, ensin vilahti sillointällöin varoitusvalot hetkeksi ja taas toimis, nykyään valot vilkkuu koko ajan. Koitin ottaa kaapelit akusta irti yön yli (tyhjentää vikamuistin??) ja kun seuraavana päivänä laitoin kaapelit kiinni ja käänsin virrat päälle, niin samantien rupes valot vilkkumaan. Vikakoodeja Yritettiin Turun VW-Autossa lukea, muttei saatu yhteyttä! Kuulemma voi johtua jälkiasennus soittimesta, mutta olis pitäny varata aika ( ja tod.näk. järjetön pino jenejä) että he voisivat paremmin selvittää.
Ja miten saan katsottua onko ahtovuoto, siis voisiko joku neuvoa ns. kädestä pitäen "for dummies"...
((Niin joku neuvoi että IMM:ltä lähtevän putken tukkii esim 0,5l pullolla joho reijät kumpaankin päähän ja venttiili korkkiin-> painetta.. Koitin ja öljytikku hyppäs pois paikoiltaan... ) ilmeisesti huohotus ei ainakaan vuoda enää =) ))
tähän asti tehty:
-imusarjan alla oleva kovamuovinen "huohotinletkupalikka" oli poikki

-> vaihdettu uuteen
-uusi by-pass
-syötetty virtaa n75:selle -> naksahtaa (eli siis toimii??)
-vaihdettu imusarjasta by-passille menevä letku sekä bensanpainesäätimelle menevä letku
- annettu painetta turbon kellolle ->tanko liikkuu (siis toimii??)