Stroker?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

Stroker?

ViestiKirjoittaja lade » 24.1.2008 19:29

Onko kenelläkään kokemusta, tai edes tullut mieleen käyttää 1,9td: eli AAZ koneen pitkäiskuista(95,5mm) kampiakselia jossain 1,8 (KR,EVtms.)tai 2,0 (ABA,9A...)bensakoneessa? 1,8 kasvaisi noin teoriassa vajaa parilitraiseksi ja 2 litraisesta tulisi 2100cc!! Kertokaapa viisaammat kokemuksia tai mielipiteitä asiasta. Mäntä/veivipolitiikka täytyisi luonnollisesti räätälöidä sopivaksi.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 25.1.2008 13:20

Aihioksi kannattais varmaan valita ennemmin korkealohkoinen moottori, jossa porauskin olisi jo valmiiksi 82,5mm. Tälläisiä olisi vw:n 2E, ABF (16v) ja audilta esim. ABK moottorikoodilla. Myös 1.9l D/TD lohkot ovat korkeampia, mutta näiden porausvarasta en osaa sanoa mitään.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 27.1.2008 16:38

Mä tollasta joskus aloitin tekemään, mutta opiskelijan rahatilanne sen sitten kaatoi...

Projektissa oli mukana 2E kone, eli 2.0 korkealohko 8v kannella, 1.9tdi:n kampura, 83mm ylikokomännät, 20v AGU kansi yms.

Rahatilanteen takia autoa oli tarkoitus ajaa ihan "kansipahvispacerilla" ja vaparina.

Mutta sitten tulin järkiini, että en ikinä saa sitä valmiiksi ja myin osat pois. Mitä nyt jälkeenpäin kuulin niin vaikka mun testeissä näytti että kampura mahtuis pyörimään lohkossa niin ei se aivan mahtunut. Öljyruiskuja tartti vähän modata ja lohkosta ottaa pienet palat pois että kiertokanget mahtuivat pyörimään. Lopuksi vielä jakohihnakikkailut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa