Mikähän meni mönkään nestepään asennuksessani?
Valvoja: ffp jäsenet
Mikähän meni mönkään nestepään asennuksessani?
Moro, 1.9tdi (AFN) 110hp, vaihdoin tänään 11mm nestepään autooni ja nyt ei enää käynnisty, aivan niinkuin ei tekisi kunnolla painetta, ei varmaan avaa suuttimia tai jotain ku ei tuu painetta. Mistä tämä voisi johtua/minkä osan mahdollisesti laitoin väärin? Piti alkaa nyt ottaan asennuskaljaa ku ei meinannu luonnistua, pitää huomenna yrittää jatkaa, josko teidän vinkkien avulla vika löytyisi.
itse pumppu ei ollu irti, suoritin vaihtotyön sen kiinniollessa, irroitin vain pumpun kannen jotta sain pidettyä nokkalevyn / pumpun osat kasassa kun kiinnitin nestepäätä. Tota ilmausta en tehnyt, pitääpäs tehdä se heti huomenna, Pumppu oli hetkessä täynnä dieseliä kun koitin startata ja aukaisin uudelleen, joten pumppupuoli toimii, mutta jostain syystä ei anna painetta putkiin.
Asennuksen aikana yks mutteri putosi auton pohjamuovin päälle ja otin sitä sellaisella "jousikouralla" sainkin sen sieltä mutta otti vähän laturiin ja maadoitti sitte, tarkistin kyllä kaikki kojelaudan kyljessä olevat sulakkeet ja olivat ehjiä. Ja magneettiventtiilille tulevaan johtoon tulee sähkö. Eihän tossa passatissa oo muualla enää tarkistettavia sulakkeita?
Vaikuttaisko tuo pumpun kannen asento myös käynnistymiseen? Vai saako sillä tota iq:ta niin pahoin pieleen ettei käynnistyisi?
Asennuksen aikana yks mutteri putosi auton pohjamuovin päälle ja otin sitä sellaisella "jousikouralla" sainkin sen sieltä mutta otti vähän laturiin ja maadoitti sitte, tarkistin kyllä kaikki kojelaudan kyljessä olevat sulakkeet ja olivat ehjiä. Ja magneettiventtiilille tulevaan johtoon tulee sähkö. Eihän tossa passatissa oo muualla enää tarkistettavia sulakkeita?
Vaikuttaisko tuo pumpun kannen asento myös käynnistymiseen? Vai saako sillä tota iq:ta niin pahoin pieleen ettei käynnistyisi?
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Etuvetosissa pumpun yläosaa kun siirtää vaihteistoon päin, syöttö suurenee. Se liike on sitten vain 1mm. Joten todella tarkasti pitää naputella auto käynnissä. Vag-Com koko ajan auki, josta näkee IQ arvon muutoksen. Mitä pienempi, sitä enemmän syöttöä. Yleensä 2.0mg on rajana syötölle, jolloin tyhjäkänti alkaa rytkyttämään.
Muistutan vielä, sitä ylempää kantta ei voi siirtää, vaan koko pumpun yläosaa pitää siirtää (toinen torx-pultti rivistö ylhäältä päin.)
Se erikois pultti. Toiset sanoo ettei sitä tarvitse löysätä, mutta hyvä sitä olisi löysätä, kun kumminkin se pitää kantta kiinni. Itse ajoin Dremelillä siihen keskelle uran, jolloin sen saa ruuvarikärjellä ja räikällä auki. Samalla kannattaa vaihtaa se pultti vaikka samanlaiseksi torx kuin muutkin.
Muistutan vielä, sitä ylempää kantta ei voi siirtää, vaan koko pumpun yläosaa pitää siirtää (toinen torx-pultti rivistö ylhäältä päin.)
Se erikois pultti. Toiset sanoo ettei sitä tarvitse löysätä, mutta hyvä sitä olisi löysätä, kun kumminkin se pitää kantta kiinni. Itse ajoin Dremelillä siihen keskelle uran, jolloin sen saa ruuvarikärjellä ja räikällä auki. Samalla kannattaa vaihtaa se pultti vaikka samanlaiseksi torx kuin muutkin.
Joo laitoin ton control sleeven oikeinpäin muistaakseni, siinä toisella puolella oli semmonen pieni reikä ja just sillä puolella ne terävät reunat. Tilasin ajan diisselihuoltoon, vaihdatan samalla isommat suuttimet :D
Joo, ite tein kans uran siihen erikoispulttiin js sit ruuvarilla vaan.
Btw, siinä pumpun kannessahan on sellanen nippa joka liikkuu, eikös se nyt kuitenkin pitänyt tulla juuri tohon control sleeve renkaan koloon kiinni? Ainaski sen siihen tähtäsin.
Joo, ite tein kans uran siihen erikoispulttiin js sit ruuvarilla vaan.
Btw, siinä pumpun kannessahan on sellanen nippa joka liikkuu, eikös se nyt kuitenkin pitänyt tulla juuri tohon control sleeve renkaan koloon kiinni? Ainaski sen siihen tähtäsin.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Hain paikallisesta tiisselihuollosta avaimen lainaan + tilasin mokoman itsellekkin. Sanoivat kannen liikkeen olevan niin pieni, ettei onnistu helpolla. Kuulemma jopa ruuvien kiristyksen aiheuttama liike muuttaa monesti arvon persiilleen.
Sen ekan kannen alta voi asian koettaa liikuttamalla siellä olevaa vipua käsin, kun toinen starttaa. Tällöin auton saa käymään ainakin tilapäisesti, mikäli vika todellakin on ruiskutusmäärässä.
Sen ekan kannen alta voi asian koettaa liikuttamalla siellä olevaa vipua käsin, kun toinen starttaa. Tällöin auton saa käymään ainakin tilapäisesti, mikäli vika todellakin on ruiskutusmäärässä.
No ne paikalliset dieselpajat kertoo hirveitä kauhukuvia, kun joku itse veinaa säätää oma pumppuaan. Kokemuksia on tästä minullakin. Luuleekohan että nuo pumput on jotain salatiedettä vai mitä, en tiedä :D
Ja niitä pultteja ei sitten ihan auki oteta, vaan löysätään sopivasti, jotta voi napauttelemalla sitä kantta siirtää. Näin pystyy ihan 0.1mg/R tarkkuudella sen säätää. Aika helppo se on säätää.
Normaalistihan tuo syöttö säädetään niin isoksi kuin voidaan, ja sitten katsastukseen pienelle jotta menee savuista läpi...
Ja niitä pultteja ei sitten ihan auki oteta, vaan löysätään sopivasti, jotta voi napauttelemalla sitä kantta siirtää. Näin pystyy ihan 0.1mg/R tarkkuudella sen säätää. Aika helppo se on säätää.
Normaalistihan tuo syöttö säädetään niin isoksi kuin voidaan, ja sitten katsastukseen pienelle jotta menee savuista läpi...
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Ihan mukavasti vetää :D, varsinki kun en ees ollu ite huomannu että toi ilmamäärämittariki oli ollu paska :D HEH, tänään pitääs mennä ostamaan vielä evry-modiin tarvikkeet ja laittaa se siksi aikaa kunnes olis lompsas sen verran painetta että sais viedä Karalalle, Toisaalta ennen sitä pitäis laittaa välijäähy, kytkin, alustaa...tulispa kenolla vähä paalua.. :P
Joo puntaroitiin racejakin mutta päädyttiin sitten noihin. Uskoisin kuitenkin että Karalan jälkeen autoni liikkuu ihan tarpeeksi mulle, kun jo nyt tuli se mukava lisäripaus vetoa. Mun ei ole tarkoitus saada maxeja tosta koneesta irti, vaan tilkkanen lisää :D. Niin ja mainitsinkin jo että toi evry olisi vain väliaikainen ratkaisu rahanpuutteen vuoksi, mut jos joku haluaa sponssata niin voin laittaa tarran takalasiin :D
Ei oo vielä, olis suunnitelmissa sekin ostaa, tossa myynnissäkin oli vähän aikaa sit usb-liitäntäinen vag-kaapeli, onko kokemuksia miten pelittää? Kävin tos päivällä Sjoella aikeissani ostaa tarvikkeet evryä varten mutta prkl, oli kiinni pulju mistä meinasin ostaa vermeet. Tyydyin sit vaan vahaamaan ja puunaamaan auton :P Meni vähä kaljaa samalla :D
vähä OT., mut tein tänään evryn pasuunaani. Kaikkine johtoineen/osineen koko homman tuli maksamaan noin 15€. Ostin kytkentärasian, 220 ohmisen vastuksen, 0-1Kohm säätövastuksen, kytkimen, n. 5m lattakaapelia, relekytkimen ja liittimiä. Kytkin sen niin että kun laittaa valot päälle niin valot kytkee releen toimintaan, lisäksi siinä johdossa minkä rele kytkee päälle on erikseen päälle/pois kytkin (katsastus). Kytkentärasian toin kapiiniin passatin vasemmassa reunassa olevaan lokeroon. Muutaman testiajon jälkeen sain säädettyä evryn niin ettei se heitä enää ns. vikatilaa päälle. Siinä kun tyhjäkäynnillä alkaa "rynkyttämään" niin sai kääntää aika reilusti takaspäin jos halusi ettei sen kesken kiihdytyksen heitä vikatilaa päälle (joka kuittaantuu kun sammuttaa/käynnistää uudelleen boxi pois päältä). Merkkasin boksiin kohdan kun alkoi olla kohillaan. Ero oli huomattava, autossa nyt lisäksi pp520 suuttimet ja 11mm nestepää. Summa summarum : KANNATTI!!
KYSYMYS : Auttaisko katin tyhjennys vielä tohon vikatilan päälle menemiseen, eli virtaus varmaan paranis ja saisi vähä vielä säätää enemmän tavaraa?
KYSYMYS : Auttaisko katin tyhjennys vielä tohon vikatilan päälle menemiseen, eli virtaus varmaan paranis ja saisi vähä vielä säätää enemmän tavaraa?
No niin. Mä en ole vielä edes ehtinyt yrittää käyntiin, kokoan vasta päätä (pumppu autossa kiinni). Ongelma on tämä: voiko käydä niin että nokkalevy menee 180 astetta väärin paikoilleen. Se putosi sieltä kun irrotin päätä ja nyt kun laitoin takaisin, huomasin että menee kahdessa asennossa. Kumpi on oikein?
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
voi asentaa 180 astetta väärin ja helposti.prkl kun en millään muista kummin päin sen nokkalevyn piti olla käyttöakseliinsa nähden:/
ootteko ihan tosissanne että vaihdatte nestepään pumpun ollessa paikoillaan?=O
hurjia jätkiä;)
kyllä mitä itse vaihdoin nestepään niin sen verran pientä osaa sieltä tahtoo helposti kimpoilla että ei tulis mieleenkään mennä vaihtamaan sitä pumppu paikoillaan ollessa.no autohan on ikä loppu 1.6td.onko sitten tdi vehkeisiin helpompi vaihtaa nestepää niin sitähän minä en tiedä;)
ootteko ihan tosissanne että vaihdatte nestepään pumpun ollessa paikoillaan?=O
hurjia jätkiä;)
kyllä mitä itse vaihdoin nestepään niin sen verran pientä osaa sieltä tahtoo helposti kimpoilla että ei tulis mieleenkään mennä vaihtamaan sitä pumppu paikoillaan ollessa.no autohan on ikä loppu 1.6td.onko sitten tdi vehkeisiin helpompi vaihtaa nestepää niin sitähän minä en tiedä;)
Koitin jo tulille, mutta ei lähtenyt. En kyllä edes ilmannut pumppua. Täytin sen vaan riisselillä ja jätin suutinputket suuttimilta auki. Kyllä se sieltä vähän tihutteli, mutta tuloletkussa meni ilmaa runsaasti. Mitenkä se ilmaus menee? Korjausopas neuvoi että jollain pumpulla imemällä siitä suodattimelle menevästä paluuletkusta, onko tuo hyvä vai löytyykö parempaa konstia?
Jos nyt onkin niin että se ei ilmattunakaan lähde, olis kiva jos jollain olis antaa vinkkiä siitä mitenpäin se nokkalevy pitää asentaa. Toivottavasti ei ole rikkonut paikkoja jos onkin väärinpäin.
Jos nyt onkin niin että se ei ilmattunakaan lähde, olis kiva jos jollain olis antaa vinkkiä siitä mitenpäin se nokkalevy pitää asentaa. Toivottavasti ei ole rikkonut paikkoja jos onkin väärinpäin.
Toimii! Kyllä se oli 180 astetta persiillään. Otin sen auki ja käänsin, kun ei ilmauksen jälkeenkään lähtenyt. Kävin jo vähän koeajolla, hyvin tuntuisi pelaavan. Tosin alkuun IQ oli välillä 0-1 niin silloin rynkytti aika pahasti. Nostin sen neljään ja nyt toimii. Kakkosella kun otin lyhyitä vetoja niin tuntui että olis tullu löylyä lisää, mutta täytyy vielä mittailla tarkemmin. Kiitoksia vinkeistä!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa