Tilisiirto Yhdysvaltoihin?
Valvoja: ffp jäsenet
Tilisiirto Yhdysvaltoihin?
On tilaus vetämässä erääseen jenkkiläiseen kauppaan, ja nyt maksu pitäisi suorittaa tilisiirtona. Minun nettipankki (Osuuspankki) haluaa myyjän ilmoittaman SWIFT-koodin lisäksi myös IBAN-koodin, jota myyjä ei ole kertonut.
Pienen tutkiskelun tuloksena näyttää, ettei amerikkalaiset juurikaan ymmärrä koko IBAN-koodia, joten mikä avuksi? Löytyyköhän myyjältä kyseinen koodi pyytämällä, vai pitääkö se selvittää jollain muulla tavoin?
Pienen tutkiskelun tuloksena näyttää, ettei amerikkalaiset juurikaan ymmärrä koko IBAN-koodia, joten mikä avuksi? Löytyyköhän myyjältä kyseinen koodi pyytämällä, vai pitääkö se selvittää jollain muulla tavoin?
Kävin ihan pankin tiskiltä kysymässä, eikä siellä rouva itsekkään ollut kovin perillä asiasta. Kuitenkin hän otti asiasta selvää ja kertoi hyviä arvailuja, joiden perusteella tein ulkomaanmaksun nettipankissa. IBAN-koodiksi kelpasi "account number", pankki hyväksyi maksun ja rahat ilmeisesti siirtynevät johonkin suuntaan, toivottavasti ei kuitenkaan Nigeriaan.
Puerco: Olen tekemässä maksua ulkomaille, ja sitä myyjän IBAN-koodia on tässä ihmetelty.
Puerco: Olen tekemässä maksua ulkomaille, ja sitä myyjän IBAN-koodia on tässä ihmetelty.
Niin, kyllä kai. Olen kyllä cd- ja dvd-levyjä tullannut, joten ei se uutta olisi ollut. Ihmettelin sitä, kun eilen minulle soitettiin UPS:ltä ja kysyttiin sisältöä ja mainitsivat tullaavansa sen ja lähettävän laskun. Osaltaan siihen kai vaikutti, että myyjällä oli tapahtunut pieni virhe tilauksen merkityn arvon kanssa... Sattuuhan sitä, en aio reklamoida asian suhteen.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”