Keskuslukon kauko-ohjauksen asentaminen -97 Passatiin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

eRRo
-
Viestit: 18
Liittynyt: 17.1.2008 22:05

Keskuslukon kauko-ohjauksen asentaminen -97 Passatiin

ViestiKirjoittaja eRRo » 17.1.2008 22:52

Eli ongelma olisi seuraavanlainen: Ostettuna tällainen sarja http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=59
Tänään aloitin sarjaa asentamaan ja nappasin kuskin ovesta verhoilut irti. Autossa on sähkölasit edessä ja takana ja niiden hallintalaitteet löytyvät siis kuskin oven paneelista jossa on myös ovien lukitus ja avaus nappi. Kauko-ohjaimen avaus ja sulku johdot tulisi ilmeisesti kytkeä tuon napin johtoihin? Asennusohjeessa neuvottiin tökkimään virtakynällä 34-napaisen liittimen napoja ja näin selvittää mitkä ovat oikeat johdot. Tein kuten ohjeessa neuvottiin, eli virtakynän haueleuka maadoitettiin ja aloin tökkiä liitintä. Mikään napa ei kuitenkaan avannut tai sulkenut ovia. Kun taas laitoin paneelin takaisin kiinni liittimeen ja painoin lukitusnappia ovet lukittuivat ja avautuivat normaalisti. Osaisiko joku neuvoa esim. minkä väriset johdot ovat lukitus ja avaus johdot tai osaisiko joku kertoa mitä teen väärin? Kaikki neuvot ovat tervetulleita :)

Puzkis
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.8.2006 20:57

ViestiKirjoittaja Puzkis » 17.1.2008 23:24

Siis täytyyhän sun se liitin paikallaan tehdä se mittaus. Ei sitä muuten tiedä. Jos ei mistään välistä mahdu virtakynä kun liitin on kiinni niin lävistä johtoja yks kerrallaan nuppineulalla ja mittaa siitä. Yks on varmasti +12V ja yks maajohto. Loput on sitten niitä toimintajohtoja.

Squash
-
Viestit: 103
Liittynyt: 18.8.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Squash » 18.1.2008 8:37

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=72170
...ja hakutoiminnolla paljon lisää juttua aiheesta.
Tää näyttää olevan niin kesto-topic, että kannattanee pistää ohjeet aikanaan tuonne tekstit-osioon.

topi-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 28.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja topi- » 18.1.2008 14:26

Minä asensin melkein samanlaisen sarjan omaan -97 passattiin. Oven lukituksen johdon väri on puna/vihreä ja avauksen väri on puna/sininen. Kytkin ensin johdot siihen oven kahvasta löytyvään lukitus/avaus nappiin, mutta huomasin että ainoastaan avaus toimito pelasi. (olisi varmaan lukituskin toiminut, jos kuksin ovi olisi ollu kiinni testattaessai =)) Tämän jälkeen etsin samat puna/vihreä + puna/sininen johdot oven lukkoon menevän suojateipin sisältä ja kytkin ne siihen, ja toimii.

Olisiko jollain pätevää ideaa, kuinka toteuttaa tuo peräkontin avaaminen kaukosäädöllä?

eRRo
-
Viestit: 18
Liittynyt: 17.1.2008 22:05

ViestiKirjoittaja eRRo » 22.1.2008 16:31

Kiitokset neuvoista! Tuo peräkontti asia kiinnostaisi myös minua mutta sitä ennnen olisi seuraavanlainen ongelma: Peräkontti ei mene lukkoon lainkaan vaikka vääntäisi avaimella ovet kiinni. Mistäköhän kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Olisiko mahdollisesti jonkinlainen perus passatti vika?

Puzkis
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.8.2006 20:57

ViestiKirjoittaja Puzkis » 22.1.2008 21:21

Onko kyse takaluukun lukon aukaisemisesta vai itse luukun aukaisusta?

Luukun saa auki siten, että laitat sinne sähköisen avaussolenoidin (saa motonetistä) ja kytket sen johdon releen kautta keskuslukkoyksikön ylimääräiseen kanavaan.

Lukon saa auki siten, että liität takaluukun ovimoottorin johdot samoihin johtoihin kuin muidenkin ovien moottorit.

eRRo: Yritä ensin mitata tuleeko takaluukun ovimoottorille jännite kun yrität lukita. Jos tulee, on moottori rikki, jos ei on vika sitten siellä keskuslukkoyksikössä tai johdoissa.

eRRo
-
Viestit: 18
Liittynyt: 17.1.2008 22:05

ViestiKirjoittaja eRRo » 23.1.2008 21:02

Jep, pitääpä mittailla kun löydän yleismittarini jostain :)
Vielä sellaista kysyisin että kun olette teettäneet uusia avaimia lukkosepällä niin onnistuuko sepältä tuon avaimen kopiointi ilman että tuo avainosa on kiinni tuossa kauko-ohjaimessa. Eli veisin siis vain alkuperäisen avaimen ja nuo kaksi avainosaa teetettäväksi. Jos jäi epäselväksi niin ensimmäisessä viestissä oleva linkki saattaa selventää asiaa.

Miikael
-
Viestit: 89
Liittynyt: 29.3.2006 20:53

ViestiKirjoittaja Miikael » 23.1.2008 21:53

Pitäis onnistua

topi-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 28.10.2007 18:40

ViestiKirjoittaja topi- » 23.1.2008 22:21

Kyllä onnistuu! Itse teetätin 2 stilettiavainta aihiot paikallaan ja hintaa tälle tuli 40€ :o

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

Skoda V60 asennus

ViestiKirjoittaja MJ » 24.1.2008 11:33

Topikkia lainaten kysäisen, että onko joku Skoda Octaviaan tätä V60 sarjaa asentanut? Viikonloppuna projekti edessä, kaikki nopeuttavat vinkit olisivat tervetulleita. Hakua on koiteltu googlesta, tältä sekä muiltakin foorumeilta ilman tuloksia. Octavia vm. 2001, jos merkitystä. Varmaan johdot löytyy aikanaan, mutta ennakkoon tulevat ohjeet aina tarpeen :)

Miikael
-
Viestit: 89
Liittynyt: 29.3.2006 20:53

ViestiKirjoittaja Miikael » 25.1.2008 0:20

Oon asentanu. Onnistuu aika kivuttomasti. Ratin alta muovit pois, niin löytyy keskuslukituksen ohjainyksikkö, jonka johtoihin on helppo kytkee. Johtojen värejä en muista, mutta löytyy helposti asennusohjeen mukaan virtakynällä. Virta ja maa löytyy siitä vierestä sulaketaulun takaa. Vilkun johdot kytkin viikseltä tuleviin johtoihin.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 26.1.2008 16:40

Eipä oikein onnistunut eka kerralla. Ratin alla oleva muovi takerteli mittariston vasemman alakulman kohdalta niin, ettei irti lähtenyt. Sen verran sain kurkittua sinne kuitenkin, ettei minun silmään sattunut sen näköistä boksia, josta olisi voinut ruveta johtoja testaamaan. Ovelle tulevista johdoista sain testattua sen verran, että yhdestä johdosta sai virtakynällä maadoittamalla lukot aukaistua, mutta lukitus ei onnistunut mistään johdosta. Ei ollut väliä oliko liitin kiinni paneelissa. Eli oliko sulla Miikael minkä ikäinen Skoda, ja oliko lukonohjaus negatiivinen vai positiivinen?

Miikael
-
Viestit: 89
Liittynyt: 29.3.2006 20:53

ViestiKirjoittaja Miikael » 27.1.2008 0:08

Mulla on vuosimallia -00. En muista oliko positiivinen vai negatiivinen ohjaus. Se keskuslukituksen ohjausboksi on musta, suurinpiirtein samankokonen ku se kauko-ohjauksen boksi. Löyty mulla muistaakseni rattiakselin vierestä jalkatilan yläpuolelta. Eli tarvii purkaa jalkatilan ylämuovi ja se hylly siitä ratin alta pois. Ruuvien paikkoja en muista, mutta jotain saatto olla sulaketaulun kannen alla ja valokytkimen reiässä?
Tuliko tarpeeks epäselvästi? Täytyis käyä autosta kattomassa, ni vois antaa tarkempia vastauksia. Muisti ku on hyvä, mutta lyhyt.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 27.1.2008 17:53

Jep. Pitää vielä vilkaista, se jalkotilan päällä oleva muovi taisi olla vain parilla ruuvilla kiinni, perillä oli muoviset pikakiinnikkeet. Kaikki alueella olevat johtimet olivat sen verta huolella niputettuja, että ei oikein tahtonut päästä jyvälle mistä aloittaa. Homma jäi puolitiehen oikeastaan sen takia, kun taskussa ollut Nokian N73 oli siinä jalkotilassa työskennellessä ottanut näyttöön sen verta osumaa, että halki oli mennyt....oli muuten verenpaine koholla hetken aikaa ja loppui innostus siihen :) mut, kiitos vinkeistä Miikael. Seuraava yritys sitten ajan kanssa ja puhelin pois taskusta...

Kyytsö
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.3.2008 10:43

ViestiKirjoittaja Kyytsö » 8.8.2008 12:20

Tuli hankittua Octavia kun talvella ei pyörällä enää pääse... Tuosta puuttuu kauko-ohjaus, joten tilasin Ebaystä paljolti tuota V60 settiä muistuttavan ohjauksen.

Takakontin kytkentä kiinnostaa minuakin, eli solenoidi varmaan nykäisee luukun lukituksesta irti; eli jos haluaiisi luukun ponnahtavan sitten auki asti, niin siihen pitää laittaa vielä joku jousi joka riittää antamaan vauhtia jotta luukku jaksaa koko matkan?

Onko kätevämpää tapaa? Tuo Octavian luukku on aika kookas.

_VesKu_
-
Viestit: 25
Liittynyt: 6.11.2007 21:15

ViestiKirjoittaja _VesKu_ » 22.9.2009 20:22

Tuli Jatek Importilta tilattua tuommonen V60-sarja, ja nyt olis kytkennöistä hieman kysyttävää.

Päätin huvikseen siinä purkamisen lomassa ottaa keskuslukituksen sulakkeen irti ja kokeilla, että mitäs se siihen sanoo. Yllätyksekseni huomasin, että sehän toimi aivan normaalisti oli se sulake kiinni tai ei. Mitenkäs tuo voi olla mahdollista?

No sitten siinä pällistellessä sitä ratin alla olevaa ohjausboksia otin sen liittimen irti ja kokeilin mitäs keskuslukitus siihen sanoo. Ja kyllähän se perskutarallaa vaan toimi jälleen ihan normaalisti. Nopean päättelyn avulla tuosta pääsisi helposti sellaseen tulokseen, että kyseessä ei ollut tuo ohjausboksi, mutta mikäs se muukaan sitten siellä olisi?
Tässä vielä havainnointikuva siitä boksista -> http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/6408.jpg


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa