Corrado sekä G60 ihmettelyä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 21.1.2008 20:12

Mistäköhän voisi johtua se, että keskuslukon pumppu surisee myös ovien lukitsemisen jälkeen? Eli homma menee seuraavasti:

1. ovet lukkoon kaukosäätimellä, pumppu pyörähtää normaalisti
2. n.12 sec päästä pumppu pyörähtää ja lukot naksahtaa (ilmeisesti menee "takalukkoon"?)
3. n.3-5min kuluttua pumppu pyörähtää uudestaan
4. kohta 3. ilmeisesti toistuu jonkin ajan päästä

Seurasin akun jännitettä mittarilla samalla:

kohdassa 1 jännite palaa normaaliin, n.12,6V
kohdassa 2 jännite palaa pyörähtämisen jälkeen normaaliin n.12,6V
kohdassa 3 jännite ei palaa normaaliin vaan jää n. 12,35V:iin
kohdassa 4 jännite palaa normaaliin n.12,6V

Eli kohdan 3 jälkeen jokin jää päälle ja syö akkua. Pumppu ei jää pyörimään vaan pyörähtää samalla tavalla kuin lukitessa. Ovet pysyvät siis lukossa. Kun vaiheessa 3 eli kun jännite on normaalia alempana, yrittää avata ovia, pumppu pyörii mutta ovet eivät aukea (kuitenkin piippaa kerran eli merkki ovien aukeamisesta). Toisen kerran kun painaa kakesta nappia pumppu pyörähtää (piippaa 2 kertaa eli ovet menevät lukkoon). Kolmannella painalluksella ovet aukeavat normaalisti.

Ongelma on siis akun tyhjentyminen. Mikä tuon pumpun pyörähtämisen voisi aiheuttaa? Ja mikä tuolla jää tuota virtaa syömään?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.1.2008 20:17

Ei sen pumpun pitäisi pyöriä enää sen jälkeen, kun ovet on lukittu. Ei ole mitään "takalukko" -asentoa niinkuin ooppeleissa.

Todennäköisesti sulla on ovikatkaisijassa tai pumpun ohjauksessa/pumpussa jokin vialla..?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.1.2008 20:19

Onko g-laderin oma öljynsuodatin (pitäs olla pultti pohjas)


Ei muuten tarvii olla tuo G60:n mallikohtainen suodatin. Itse käytin ainakin ihan normaalia, hieman pienempää Golfin suodatinta ja ihan hyvin pelas ja öljynpaineetkin löytyi.

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 21.1.2008 21:19

Missä ton pumpun ohjausyksikkö sijaitsee? Entä onko muita ovikatkaisijoita kun noi kahvoissa olevat? Ne tuntuisi toimivan, ainakin ovet menee lukkoon ja aukee kun avaimella kääntää. Onko tolle keskuslukolle/pumpulle jotain relettä minkä vois tarkastaa, ja missä ton sulake sijaitsee että saa kytkettyy pois päältä?

Hankala ongelma kun välillä tuntuu toimivan ihan normaalisti...

edit. Mikä tuolla sitten jää tuota virtaa kuluttamaan kun pumpun pyöriminen loppuu ja mitään ääniä ei kuulu?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.1.2008 21:55

Mullakin tekee ton "takalukko" efektin aina. Eli k.lukko surahtaa vielä myöhemmin uudestaan. En ole kyllä enää sen jälkeen mitään kuullut...

Eikös tuossa G60 suodattimessa ollut joku muukin ero kuin pultti? Joku avautumispaine oli erisuuruinen?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 21.1.2008 22:08

Umpilampi passatissa on kanssa tuo "takalukko-ominaisuus", elikkä n 15 sekunnin päästä avaimella lukituksesta surauttaa ovia lukkoon uudelleen. Ohjekirjan mukaan kuuluu tehdäkin näin. Ja 35i passatissahan on sama keskuslukon pumppu kuin corradossa.

kalevi
-
Viestit: 18
Liittynyt: 2.8.2007 4:12

ViestiKirjoittaja kalevi » 22.1.2008 16:59

mites näistä saikaan ne absien vika koodit luettua? pystyykö boschi:n testereillä lukeen? ja mistä löydän diagnoosi pistokkeen?
oli entinen omistaja "korjannut" absit irrottamalla merrkivalon liittimen. :D

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 22.1.2008 17:40

Jos nyt en ihan väärin muista niin joku pistoke on siellä vaihdekepin pussin alla.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.1.2008 18:03

Taisi golfistakin löytyä vaihdekepin juuresta,ainakin corradossa on siinä.

n1k0_
-
Viestit: 60
Liittynyt: 25.10.2005 16:44

ViestiKirjoittaja n1k0_ » 22.1.2008 19:25

Onko joku tutustunut noiden ovien lukkomekanismiin vähän tarkemmin? Lähinnä jos joku pystys kertomaan sen messinkisen möhkäleen toimintaperiaatteen... Siis se mikä on oven takareunassa. Räjäytyskuva tms. selventävä kuva olisi erittäin hyödyllinen.

Jos joku joutunut vaihtamaan ton osan nii onko kuinka vaikee homma?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 22.1.2008 19:28

Boshin Esitronicin mukaan perinteisen 8v kakkiksen ja G60 öljynsuodattimessa on ohitusventtiilin avautumispaineessa eroa, g-laaderissa se on 2,5bar ku 2,2bar muissa. Tiiä sit onko tällä kauheesti käytännön merkitystä.

Jarppa83: pahimmassa tapauksessa sulla voi olla väljät laareit joiden välistä paineet karkaa.

Jarppa83
-
Viestit: 259
Liittynyt: 13.6.2004 1:56

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 22.1.2008 20:31

Ukko oli katsellu autoa nyt viikolla ja tullut siihen tulokseen että suodatin oli paskana. Nyt on kone kasassa ja pitäisi olla kirjan mukaan corron oma suodatin, pulttia vaan ei ole pohjassa? Nyt öljynmerkkivalo kuitenkin sammuu ja kone toimii, katsellaan miten pitkään.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 23.1.2008 9:10

Itse kun ostin viimeksi suodattimen niin ei siinäkään pulttia ollut pohjassa vaikka G60:sen suodattimena ne sen ainakin mulle möivät.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 23.1.2008 9:14

Se että onko suodattimen pohjassa pulttia, riippuu suodattimen valmistajasta. Eli g60 suodattimia on pultilla tai ilman.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.1.2008 10:14

Mutta kuten jo sanoin, niin moitteetta toimi myöskin Golfin 2,2bar avautumispaineella olevalla suodattimella... Kiertokankien laakerit ku n oli väljät, niin sillin kyllä karkaili paineet lähes aina alle 2000rpm kierroksilla ja summeri huusi ja valot vilkkui. Mutta eipä tuokaan iso remppa oo vaihtaa. Tunti töitä ja 40e tarvikkeisiin (laakeri ~30e/sarja, öp tiiviste ~10e).

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 23.1.2008 18:14

Ne kierokankien pultitkin on sitten kertakäyttötavaraa...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.1.2008 20:31

Siihen on montaa tarinaa. Jotkut lähteet sanoo, että kertakäyttöiset, jotkut, että ei tarvitse uusia. Uskoin siis (aikaa ja vaivaa säästääkseni) sitä, mikä sanoi, ettei tarttee uusia. :D

Avasin kiertokangen alapäät omasta koneestani 2 kertaa, enkä vaihtanut pultteja kummallakaan kerralla. Ja hyvin toimii vielä tänäpäivänäkin ko. moottori.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 24.1.2008 16:30

Itse en lähteny kokeilemaan, vaan laitoin suoraan ARPin pultit. Niiden ohjeis sanottiin jotain, että pitää kiristää muutaman kerran, että saa oikean venymän, eli varmaan voi käyttää useemman kerran...

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 1.2.2008 14:11

Mites noitten kiertokankien muttereiden kiinnistysmomentti on? sattuuko kukaan muistamaan?
Voisko olla 30Nm? tuntuu vaan aika vähältä, mutta jos ne kestää niin ei kai siinä mitään.
Ja samalla voisin kysellä kun kävi ihmetyttämään PG koneen apuakseli. Mitä osaa tuolla tarkoitetaan? Tarjottiin konerempan yhteydessä vaihdettavaksi apuakselin stefaa...

micce
-
Viestit: 14
Liittynyt: 23.7.2003 10:01

ViestiKirjoittaja micce » 1.2.2008 16:52

Autodata tarjoaa 30Nm + 180*

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.2.2008 16:53

30Nm + 180 astetta pyöriteltiin omia ainakin. Kahteen otteeseen.

Ja tarkoittaisiko apuakseli virranjakajaa? Ei kai siellä muita "akseleita" olekaan kampuran ja nokan lisäksi, missä stefoja on..? :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 1.2.2008 19:10

Apuakseli pyörittää jakajaa ja öljypumppua, stefa on samankokoinen kuin nokalla ja hihnapyörä tais olla sama kuin nokalla mutta toisinpäin. Eli nokkahihna pyörittää sitäkin.

Paljon ajettuihin kannattaa vaihtaa apuakselin laakerit, toinen on helppo vaihtaa itsekkin mutta toinen on aika syvällä lohko sisällä

mj87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.9.2005 0:18

ViestiKirjoittaja mj87 » 2.2.2008 11:55

Voisiko joku vähän valoittaa kun on tommonen pg kone pajalla osina ja männät pitäisi ottaa sylinteri putkista pois mutta kannenpuolelta ei mahdu ja öljypohjan päässä on semmoiset kupari koukut. Onko niillä koukuilla mitää merkitystä jos ne silpois kokonaa helvettiin sieltä vai saako ne jotenki fiksusti irti??

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 2.2.2008 12:54

Ne kuparikoukut on männän öljysuihkut ja on ihan pultilla kiinni ja niillä on ihan merkitystä, eli älä silvo helvettiin niitä.

Lohkon rakenne on sitten sellainen että männät pitää ottaa yläkautta pois, paitsi jos haluaa ne osina, eli alakautta ei niitä ehjänä saa.

Minkä takia männät ei mahdu yläkautta ulos?

mj87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.9.2005 0:18

ViestiKirjoittaja mj87 » 2.2.2008 13:14

No ajattelinkin että niillä saattais olla öljyn ruiskutuksen kanssa jotain tekemistä :P No joo mutta siä sylinteri putken yläpäässä on semmonen pieni pykälä että männät kyllä mahtuis muttei männän renkaat. Oon tossa jonkin aikaa jo raapinut päätä ton koneen kanssa kun on mun ensimmäinen pg kone

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 2.2.2008 13:27

Kyl ne lohkon rakenteet estää sen männän pääsyn alakautta. Saa jo melko iso pykälä olla, että männänrenkaat ottaa kii. Kokeile hellän väkivaltaisesti napauttaa alapäästä?

mj87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.9.2005 0:18

ViestiKirjoittaja mj87 » 2.2.2008 13:44

Kiitän ja kumarran männät tosiaan tuli siististi pois ku uskalsi pikkusen naputella vasaralla :P Oli kyllä yllättävän helpossa vaikka käsin tuntu ettei mitään toivoa. Mutta nyt on pakko lähtee antamaan alapesua pg:lle että pääsee viä illasta hoonaan ;)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 2.2.2008 14:02

Paljos sitä pykälää on?

Jos joutuu poraa niin kannattaa harkita 144mm pitkiä veivejä ja toisia mäntiä.

mj87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.9.2005 0:18

ViestiKirjoittaja mj87 » 2.2.2008 14:59

Siinä on joku n. 0,5 mm tai vähemmän sitä pykälää. Mutta en tota aatellu lähtee porauttaan kun on kumminki tehtaan jäljiltä. Tuo on yks mäntä menny aika lailla silpuks ja sen takia hoonataan. Männät sinne tulee ny kumminki kaikki uudet ni kestää sit ajellakki vaikka kuinka ja pitkään. Tekniikasta menee muutenki suurin osa sisuskaluista uusiksi kun tulee garretin mutka kylkeen ;)

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 3.2.2008 12:27

Kiitokset noista muttereiden kiristysarvoista, onneksi tuli kysyttyä. Katsoin omasta corradon korjausoppaasta, niin siellä oli puhetta vaan tuosta 30Nm muttei mitään tuosta 180*. Tai en ainakaan huomannut.
Kampiakselin ja tuon merkillisen apuakselin stefat pitäisi tarkastaa että vuotaako. Jos ne ois kuivat ni ei kait niitä tartteis vaihtaa... en varma, mitä mieltä ootte?

Ja sitten mitä mieltä ootte aiheesta ku toi kone on nyt levällää ni otin yhen männän pois tuolta ja tarkistin kampiakselin ja kierokangen välissä olevan laakerin, ja sen pinta näytti miltei kulumattomalta. Kannattaisiko noi kierokankien laakerit vaihtaa silti? Mitenköhän sit kampiakselin laakereiden laita?
Ei oo tietoa et millon noi on mahdollisesti edellisen kerran vaihdettu.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 3.2.2008 17:59

Itse laitoin alakertaan uuden tiivistesarjan, se ei muistaakseni paljoa maksanut ja luo mielenrauhaa. Kierokankien väljyys kannattanee mitata plastigagella, että saa tarkan tiedon.

Multa saa parilla kympillä uudet kiertokankien std laakerit.

Tonne on joku joskus jaksanut kirjotella nm-arvoja: http://autowiki.fi/index.php/VAG_PG-moottori

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 3.2.2008 19:12

Siinä on joku n. 0,5 mm tai vähemmän sitä pykälää.


Jos oikeesti on ton verran rappua, tai siten että sen sormin tuntee, niin lohko poraukseen tai romulavalle. Ei tuu kun sutta, vaikka kuinka laittasit tuoreet männät sisään.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.2.2008 19:51

Kaikki, korostan KAIKKI laakerit, stefat ja tiivisteet vaihtoon, jos pannu on kerran auki. Ei ne kuitenkaan tuohon ko. koneeseen maksa NIIN paljoa. Puhutaan kuitenkin kympeistä.
Ja v*tuttaahan se ihan armottomasti ruveta purkamaan heti kasaamisen jälkeen uusiks, jos joku stefa tai joku laakeri rupeaakin 100km ajon jälkeen sanomaan työsopimustaan irti.

mj87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.9.2005 0:18

ViestiKirjoittaja mj87 » 4.2.2008 1:20

Toimisko toi pg sitte jos sen porauttais 91mm laittais mahlen tako mukit vakio veiveille?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 4.2.2008 16:39

Riittääköhä siinä vara porata noin isoks?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 4.2.2008 17:18

http://www.importperformanceparts.net/i ... o-evw.html

Tuolta ylikokoiset wisecot ja takoveivit edukkaasti. Järkevän porauksen raja näissä lohkoissa lienee jotain 83 millin tienoilla.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 4.2.2008 18:57

Vielä harkituttaa toi alakerran laakereiden ja stefojen vaihto.
Kone on auki siten että siihen pääsee käsiksi mutta makaa konehuoneessa kannakkeistaan ja vaihteistokin on kiinni. Eli vain kansi ja ÖP on irti.
Olisinkin ottanut koneen kokonaan pois keulilta jos olisi vain ollut siihen jonkinlainen nostin sekä tilat jossa se mahtuisi olemaan. Noh kyllä sen tilan olisi saanut jotekin sumplittua mutta tuo "ylimääräinen" työ jota tuo koneen irroittaminen keulilta olisi aiheuttanut, niin siihen en jaksanut vielä käydä.

Pystyykö nuo kampiakselin laakerit ja stefat vaihtamaan vaikka kone olisi kiinni vaihteistossa?
Ja vielä alakautta joutuisi työskelntelemään?
Mistäpäin voisi nuo stefat tarkastaa että minkälaisessa kunnossa se on? Näkeekö niitä edes nippeleiden ollessa paikoillaan? Ne haluaisin ainakin tarkastaa.
Kiertokankien laakerit (ainakin se yksi jonka irroitin) näytti olevan hyvässä kunnossa, eli pinta oli täysin sileä. Miten noiden muiden kuntoja voisi tarkastaa? Ja olettaisin koneen muidenkin laakerien olevan hyvässä kunnossa.
Tosiaan edellisestä vaihdosta ei ole mitään tietoa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 4.2.2008 19:10

No etpä sä sitä kytkinkopanpään stefaa saa irti irroittamatta vauhtipyörää. Ja vähän heikossa on ne kampiakselin laakerienkin irroitus irroittamatta vauhtipyörää. Ja laakereiden sileä pinta imo ei vielä kerro mitään, jos se olis epäsileä niin se imo leikkaa kiinni. Välys merkkaa, jos se on raja-arvojen sisällä niin eikai silloin mitää hätää ole. Laakereiden välyksen voi mittaa tosiaan plastigagella, pistää suikaleen sitä väliin ja kiristää kangen takas kii ja ottaa auki. http://www.aircooledtech.com/plastigage/plastigage-rod.jpg

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 6.2.2008 15:34

Juu-u.
Tulis jonkun verran tekemistä jos rupeis noita alapään laakereita vaihteleen. Täytyy niitä vielä kattella.
Mistäköhän tuota mittausnauhaa vois saada? ei tarvis ku muutaman pätkän.
Jossian liikkeessä sitä oli koko paketti, ei vaan viittis hyllyyn ostaa.

NYT OIS PIKANEN ONKELMA
Elien koitin noita venttiilejä irrotella tuosta kannesta siten että kansi oikeinpäin pöydälle ja puristimilla kiinni (ettei venttiilit työnny ulos).
Sitten kävin tuommosella venttiilijousen vaihtotyökalulla sitä venttiilin yläpäätä pusaamaan alespäin, ni koittaa kovasti se kansi vielä sieltä nousta. Eli ihan kuin venttiili olisi alapäästäänkin "lukittu".
Eikö tuo venttiilin kiinnitys ole vain tuolta "ylälautasen" päällä oleva "lukite prikka".
Olen luullut että venttiili lähtee jousen kasaan painamalla jolloin saa tuon prikan tuosta pois...
Eikö näin ole?

motu
-
Viestit: 76
Liittynyt: 30.7.2007 11:16

ViestiKirjoittaja motu » 6.2.2008 15:45

Voiko ahdin hajota jos ahtoputki irtoaa kiihdytyksessä. Omasta on tuo ahtimen ja ahtoputken välinen pehmeä kumi venynyt ja ahtoputki irtoaa aina ku antaa kunnolla happea.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 6.2.2008 19:34

Kuulostais, että sulla ei ole ihan sopiva puristin tohon vag 8v kanteen. Sopivan puristimen saat riittävän kokoisesta ruuvipuristemesta, johon hitsaat vähän jatkoa ja sopivan kokoisen prikan joka sopii nostajan koloon ja painaa yläjousilautasta.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 7.2.2008 12:57

Oli mulla oikeanlainen puristin, pikkasen joutui virittelemään siihen semmoisen jatkoholkin.
Lähti ne kun vain uskalsi hieman enemmän painaa niin oikein lonksahti irti, hieman meinasi jännittää kun vääns.
Yhen sain eilen ja loput koitan keritäi tänää irrottaa.

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 7.2.2008 16:10

^^Todella pätevä laite tohon venttiilin irrotukseen on pylväsporakone. Itte leikkasin sopivan kokoiseen putkeen mahdollisimman ison reiän et kestää vielä painaa sitä putkea.
Ja sit vain pylväsporakonetta apuna käyttäen painaa jousen kasaan ja vetää lukite prikat pois:) Helppoa ja ei tuu hiki

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.2.2008 16:41

Semmoinen pieni teleskooppivarren päässä oleva magneetti on kätevä apuväline niiden lukkojen irroittamiseen, kun on eka painanut jollain sen jousen kasaan.

mj87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.9.2005 0:18

ViestiKirjoittaja mj87 » 8.2.2008 20:32

No niin tarvittaisiin taas hieman kokemuksen syvää rinta ääntä eli:

Katsoin tosta VAG COMista että kr:n kansi voisi sopia pg lohkoon onko jollain kokemuksia?

Olisi tulossa nyt kr kansi ja 81,5 mm männät minkä kokoisia veivejä suosittelisitte? Sopisiko kenties pg:n alkuperäiset?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 9.2.2008 1:20

Jenkit on laittanu 20v ja 16v kansia PG lohkoon. 16v:llä niissä männissä tarvii olla vaan lovet imuvenoille. Ja se mitkä kanget niihin mäntiin sopii riippuu aika kovasti sen männän muista mitoista, korkeus ja tapin halkasija, PG koneen vakiomännis/veiveis on 22mm, melkein kaikissa muissa 20mm.

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 10.2.2008 21:28

Oma projekti on edenny siihen asti et vkl vein kannen koneistamoon tarkastettavaksi.
Siellä sille on tulossa pesu, tarkastus sekä yhden katkenneen pakosarjan pinnapultin pois poraaminen (vaikkakin sen hinta oli päätä huimaava).
Kävin miettimään että nyt kun tuo kerta tuolla koneistamossa käy niin kannattaisiko samalla harkita pikkuista hiomista noihin kanavoihin pako ja imu puolille? Siten kumminkin että muita kovempia muutoksia ei tarvitsisi tehdä. Onko paljoakaan hyötyä? koneesta ei aiota ottaa hurjia tehoja vaan toimivaksi ja "luotettavaksi" värkiksi suunnittelin rakentavani.

Aiemmin kysytystä alapään laakereiden vaihdosta oon suunnitellu että jos sen tekis, konetta tuskin on koskaan avattu venttiilikoppaa pidemmälle, sen verran mitä huoltohistoriasta tietää.
Jos hommais semmosen moottoripukin, ja siinä kasais koko koneen ni vois olla helpompaa. Pitää vaan viritellä jokin laite millä sen saa nostettua takasin konehuoneeseen sitten.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 10.2.2008 21:54

Moottoripukki motonetistä 40e ja nosturi oli jotain satasen ja kahden välillä muistaakseni. Itse olen nostellut traktorilla tai hallinosturilla moottoreita, jälkimmäinen on kätevämpi, mutta vaatii tasaisen lattian.

Kaasari
-
Viestit: 403
Liittynyt: 16.6.2004 17:05

ViestiKirjoittaja Kaasari » 12.2.2008 22:25

Ajattelin kysellä täsä topicissa kun tässä nyt on kaiken näkösiä vikoja yritetty ratkoa jo muutenkiin.

Eli ongelmana on kun käynnistän auton niin starttaa ihan nätisti ja hörähtää normaalisti käyntiin, mutta sitten aika usein melkeen sammuu, ja sitten kierrokset nousee taas ihan hetkeksi korkealle. Tämän jälkeen käynti tasaantuu ja käy tyhjäkäyntiä ihan kivasti. Liittyy varmaan sähköpuoleen kun jos laittaa ajovalot päälle välittömästi starttauksen jälkeen niin edellä kuvattu koneen reaktio tapahtuu varmasti...

Onko ideoita mistä lähteä korjailemaan/hakemaan vikaa?

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 18.2.2008 21:53

Jaahas kyselläämpäs sellasta juttua kun nyt sain auton taas kasaan, mutta ahtomittarille ei tule painetta ollenkaan..Liitos otettu siitä letkusta joka lähtee siitä "hiilipömpeli venttiilistä" ja menee imusarjan päähän. Ennen toiminut moitteetta mut nyt ei, joten onko noista menny rikki niitä venttiilejä ja kuinka sitä vois testata?

Jos mittarin siirtää siihen letkuun mikä menee sen venttiilin päältä imusarjan taakse toimii moitteetta...

Gorro
-
Viestit: 391
Liittynyt: 20.6.2006 14:52

ViestiKirjoittaja Gorro » 20.3.2008 22:57

Onha tuo auto nyt lepäilly tuolla tallissa levällään jo tarpeeks aikaa, nyt on alettu sitä sitten kasailemaan. Ihmetyksiä ja kyselyitä tulee tänne sitämukaa kuin niitä ilmenee.
Kasatessani kantta, ja laittaessani ruiskusuuttimia paikoilleen katsoin kumitiivisteitä jotka pitävät suuttimet paikallaan ja niiden muoviprikkoja(?). Yhdessä suuttimessa oli alin muoviprikka halki ja toinen puolisko jossain...

Kauanko nuo suuttimien kumitiivisteet ja merkilliset muoviprikat kestävät käytössä? Näyttivät olevan aika hauraat... Minkälaista hintaa tuollaisille voisi harkita?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa