corrado g60 ---> 1.8t 20vt
Valvoja: ffp jäsenet
corrado g60 ---> 1.8t 20vt
polkaistaanpas ensimmäinen projekti käyntiin myös tänne jotta saadaan arvosteluita autosta ja mieluiten vähän vinkkejäkin tulevaan kesäautoon :) korissa alunperinkin pieniä kauneusvirheitä joten kitataan samalla ja maalataan kaikki klommot ja muut.
lähtökohtana auto näytti tältä -->
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 561223.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 561215.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 561203.jpg
alla 15"bbs vanteet ja koneessa DOPI:n lastu ja siivapyörä.tehot papereissakin 199hv mutta nälkä kasvaa syödessä :) alustana joku cobra luultavasti joka vaihtuu FK:n säädettäviin.myös muuta osaa vaihtumassa noiden lisäksi joten alkuperäisosaa jää talliin lojumaan.sivuvilkkujen reiät hitsasin umpeen ja kittasin ja tilalle tulee kromiset vilkkupeilit.sisustanmuutoksia tulossa mm.näytön integrointi kojelautaan,mk3:sen ilmanohjainvut,kromiosia,keskikyynärnojaa ymym..tavoitteena saada auto kesäks radalle joten kiirus taitaa tulla :)
ensiksi toki autoa ruvettiin hirveällä innolla purkamaan ja parin päivän päästä auto näytti tältä ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6350.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6345.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6340.jpg
lokareissa alkuperäiset massat -> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6338.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6336.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6333.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6334.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6323.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6325.jpg
sitten ruvettiin hakemaan osia DOPI:lta mm.sonarin enkelin silmät,venuksen etupuskuri,merkitön maski,tasainen perälippa ja rs:n takapuskuri. --> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6330.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6906.jpg
sattui pieni onnettomuus kun hitsasin takasinpyyhijän moottorin reikää umpeen :) takalasi aivan p'''un päreiksi ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6913.jpg
kuvassa jo kitattuna merkkien reikiä umpeen..
tekniikan luovuttajaksi löytyi audi a3:sen 1.8t (AGU) hiluineen.koneella rullattu n.200tkm. --> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6903.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6901.jpg
kansi menossa porttaukseen ja höyläykseen.pidän koneessa vakio alakerran koska kuulemma kestää tuon 300-350hv (isot pojat puhu) :D
myös joulun alla olen varmaan ollut kiltti koska pukki toi tällaiset :)
HKS:n kopio hukkaportti (50mm)
Greddyn dumppi
Garretin T04 ahdin (imu70,pako 63 muistaakseni)
uusi väläri (mitat 630x960x76) kuvat myöhemmin..
noilla pitäisi sitten riittää sinne 300hv paremmalle puolelle.vielä olisi suuttimet ja uusi ruisku (megascuirt) ostamatta.ja tietysti uusi pakosarja :) jos joku tietää kuka tekee noita pakosarjoja niin ilmottakaa mulle.
suureksi ihmetyksekseni autosta ei löytynyt ruosteen alkua edes mistään!kattoluukku tarkoitus vaihtaa lasiseksi jos jostain löytyy asevelihintaan.onko ehdotuksia millä saa parhaiten kattokaiteiden urat vedettyä umpeen?olisko pellin soiro hitsillä kiinni ja kitti päälle?koska itellä ei tosta tinaamisesta niin kokemusta joten en uskalla lähtee kokeileen sillä.
vanteina tällä hetkellä ,keskin kt8 9x16 ET takana 20 ja edessä 15.voi tulla myyntiin jos vaihdan isommat ja kiiltävemmät alle :)
viikonlopun aikana tuli askarreltua itsetehdyt ja modatut ilmanohjaimet molempiin lokasuojiin.tarkoituksena pelkän näön vuoksi laitoin jos jotakuta kiinnostaa että minkä takia molemmille puolille :) tossa pari huonoa kuvaa ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... _A0046.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... _A0038.jpg
kysykää jos kysyttävää on ja kommentteja odotan paljon että mitä voi muuttaa tai parantaa..projekti jatkuu taas parin päivän päästä kun pääsen koneen kimppuun ja hakemaan kittiä lisää :)
lähtökohtana auto näytti tältä -->
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 561223.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 561215.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 561203.jpg
alla 15"bbs vanteet ja koneessa DOPI:n lastu ja siivapyörä.tehot papereissakin 199hv mutta nälkä kasvaa syödessä :) alustana joku cobra luultavasti joka vaihtuu FK:n säädettäviin.myös muuta osaa vaihtumassa noiden lisäksi joten alkuperäisosaa jää talliin lojumaan.sivuvilkkujen reiät hitsasin umpeen ja kittasin ja tilalle tulee kromiset vilkkupeilit.sisustanmuutoksia tulossa mm.näytön integrointi kojelautaan,mk3:sen ilmanohjainvut,kromiosia,keskikyynärnojaa ymym..tavoitteena saada auto kesäks radalle joten kiirus taitaa tulla :)
ensiksi toki autoa ruvettiin hirveällä innolla purkamaan ja parin päivän päästä auto näytti tältä ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6350.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6345.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6340.jpg
lokareissa alkuperäiset massat -> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6338.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6336.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6333.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6334.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6323.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6325.jpg
sitten ruvettiin hakemaan osia DOPI:lta mm.sonarin enkelin silmät,venuksen etupuskuri,merkitön maski,tasainen perälippa ja rs:n takapuskuri. --> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6330.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6906.jpg
sattui pieni onnettomuus kun hitsasin takasinpyyhijän moottorin reikää umpeen :) takalasi aivan p'''un päreiksi ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6913.jpg
kuvassa jo kitattuna merkkien reikiä umpeen..
tekniikan luovuttajaksi löytyi audi a3:sen 1.8t (AGU) hiluineen.koneella rullattu n.200tkm. --> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6903.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6901.jpg
kansi menossa porttaukseen ja höyläykseen.pidän koneessa vakio alakerran koska kuulemma kestää tuon 300-350hv (isot pojat puhu) :D
myös joulun alla olen varmaan ollut kiltti koska pukki toi tällaiset :)
HKS:n kopio hukkaportti (50mm)
Greddyn dumppi
Garretin T04 ahdin (imu70,pako 63 muistaakseni)
uusi väläri (mitat 630x960x76) kuvat myöhemmin..
noilla pitäisi sitten riittää sinne 300hv paremmalle puolelle.vielä olisi suuttimet ja uusi ruisku (megascuirt) ostamatta.ja tietysti uusi pakosarja :) jos joku tietää kuka tekee noita pakosarjoja niin ilmottakaa mulle.
suureksi ihmetyksekseni autosta ei löytynyt ruosteen alkua edes mistään!kattoluukku tarkoitus vaihtaa lasiseksi jos jostain löytyy asevelihintaan.onko ehdotuksia millä saa parhaiten kattokaiteiden urat vedettyä umpeen?olisko pellin soiro hitsillä kiinni ja kitti päälle?koska itellä ei tosta tinaamisesta niin kokemusta joten en uskalla lähtee kokeileen sillä.
vanteina tällä hetkellä ,keskin kt8 9x16 ET takana 20 ja edessä 15.voi tulla myyntiin jos vaihdan isommat ja kiiltävemmät alle :)
viikonlopun aikana tuli askarreltua itsetehdyt ja modatut ilmanohjaimet molempiin lokasuojiin.tarkoituksena pelkän näön vuoksi laitoin jos jotakuta kiinnostaa että minkä takia molemmille puolille :) tossa pari huonoa kuvaa ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... _A0046.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... _A0038.jpg
kysykää jos kysyttävää on ja kommentteja odotan paljon että mitä voi muuttaa tai parantaa..projekti jatkuu taas parin päivän päästä kun pääsen koneen kimppuun ja hakemaan kittiä lisää :)
No eipähän jää tehotavoiteet ainakaan ahtimen koosta kiinni. Noita pakosarjoja tekee melkein jokainen turbofirma esim. Pro-mo, Fin-Turbo tai vaikka Proturbo. On noita monia muitakin, mutta tuossa nyt pari esimerkkiä. Myös myyntipalstaa kannattaa pitää silmällä.
Taitaa olla Suomen ensimmäisiä 20vt projekteja megasquirtilla(?). Ei muuta kuin onnea projektiin.
Taitaa olla Suomen ensimmäisiä 20vt projekteja megasquirtilla(?). Ei muuta kuin onnea projektiin.
meinasin sitä että jos jollain olis valmiina piirustukset tohon koneeseen ni jos joku tekis ku on vähä kalliita omalle kukkarolle noi 400-500e pakosarjat :( esim. donalta vois kysyä jos viittis tehdä koska sehän on jo yhden tommosen tehny ni jos sillä olis mitat ja kaikki valmiina.mutta jos löytyy joku joka tekee ni ilmoo vaan :) ja on luultavasti ensimmäinen megaruutalla tehty koska budjetti ei anna myöden hesteckiin tai muuhun vastaavaan :(
Alkuun toimi hyvin, kunnes ongelmat alkoivat. Sitten alkoi palaa puolaa sunmuuta hassua. Ongelma sinänsä ei ollut Megan syy, vaan just minun megan syy. Kannattaa pitäytyä toimiviksi todetuissa palikoissa eikä alkaa protoilemaan. Tuollasia vastaavia liikkuu muutamia, ite en samanlaiseen versioon koske enää pitkällä tikullakaan.
Mulla on vakiopalikat, mutta ei tuo megasquirt tehoa rajoita.
Mulla on vakiopalikat, mutta ei tuo megasquirt tehoa rajoita.
otan kyl koneen joka tapauksessa koneen auki ni tarkistan samalla mitä alakertaan kuuluu ja missä kunnossa on..tarpeen vaatiessa koko alakerta uusiks.kyllähän ton juu puhutaan ton alakerran kestävän sen reippaat 300hv mut tollaki tosiaan ajettu toi yli 200tkm et katotaa ny.kai sitä megaruittaa voi kokeilla ja jos ei toimi niin sit syödään makaroonia pari kuukautta että saa merkkiruiskun :) tossa pari kuvaa noista hiluista ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0296.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0297.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0300.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0301.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0302.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0303.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0297.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0300.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0301.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0302.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0303.jpg
tossa todella karkea luonnos mitä tuleman pitää..lukekaa siis ennen kuin arvostelette: TODELLA KARKEA LUONNOS! :) http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6358.jpg
kyllähän toi puskuri jonninverran makso mut ei tuu ainaka ihan heti vastaan..en sano ettei kellään olis mut ite oon ainaki nähny pelkästään rs:siä ja ne ei oikein enää miellytä silmää..lumman helmoja miettiny koska m3:set ei taas kerran miellytä omaa silmää..
VESKU:meinasiks että toi venus ei sovi tohon?sen näkee sit vasta valmiina et sopiiko vai ei.. :) sitä odotellessa projekti jatkuu...
VESKU:meinasiks että toi venus ei sovi tohon?sen näkee sit vasta valmiina et sopiiko vai ei.. :) sitä odotellessa projekti jatkuu...
kyllähän toi puskuri jonninverran makso mut ei tuu ainaka ihan heti vastaan..en sano ettei kellään olis mut ite oon ainaki nähny pelkästään rs:siä
Samasta syystä oman rs:n lahjoitin kiertoon.
Eikö tuo ole Seidlin valmiste? on pikkaisen parempi laatuinen lasikuitu palikka,kun esim. nuo dietrichin rs:t. Tukevampi ja muutenkin viimeistellympi.Itselle tuli RS-line (tosin ensin jostain syystä ensin tuollainen venus). Asennus ja maalaus helppoa,kun ei ole pinta valmiiksi halki joka kohdasta. Ja reunassa olevat peltikäikäleet olivat oikeissa kohdissa kiinnittämistä varten.
Omasta mielestäni kaipaa jotain koloja reunoihin.Näyttää nauravalle sarjakuva autolle,kun nuo reunat laittaa kokonaan umpeen.
Tuota omaa rs-linea en kiinnittänyt vanhaan puskurin runkoon,kun 2 ruuvilla noiden vilkkujen alta ja kulmista pulteilla orkkispuskurin kiinnikkeisiin. Laitoin lasikuidulla pellit puskuriin kiinni ja niistä kiinnitin.
Saa puskurinkuoren irti muutamassa minuutissa.
Pysyi mukana kovassakin röykytyksessä.
Tuota omaa rs-linea en kiinnittänyt vanhaan puskurin runkoon,kun 2 ruuvilla noiden vilkkujen alta ja kulmista pulteilla orkkispuskurin kiinnikkeisiin. Laitoin lasikuidulla pellit puskuriin kiinni ja niistä kiinnitin.
Saa puskurinkuoren irti muutamassa minuutissa.
Pysyi mukana kovassakin röykytyksessä.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17.10.2007 20:22
- Viesti:
khyllähän se :) tänään tuli taas puuhasteltua tallilla..tosin vaan vähän aikaa..mutta tässä lopputulos --->
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6936.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6937.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6933.jpg
enää irrottamatta downpipe,ohjaustehostimen pumppu ja laatikon pultit ja pari kannatin pulttia niin sitten voi nypätä koneen pois..huomenna pitäis postissa tulla moottorinosturi jotta saadaan se kone irti koska viikonloppuna olis ostaja tulossa hakemaan :)
to be "kontinjuu"...
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6936.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6937.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6933.jpg
enää irrottamatta downpipe,ohjaustehostimen pumppu ja laatikon pultit ja pari kannatin pulttia niin sitten voi nypätä koneen pois..huomenna pitäis postissa tulla moottorinosturi jotta saadaan se kone irti koska viikonloppuna olis ostaja tulossa hakemaan :)
to be "kontinjuu"...
Jos mietit vielä kerran uusiks.
Koska ei se digifant ole todellakaan hyvä vaihtoehto tuohon käyttöön. Vakio PG:n ohjaamiseenkaan kun siitä ei aina ole... Ja ne kartat. Todella vajavaiset, tarkkuutensa puolesta etenkin, jos yhtään virikäyttöön ajattelee.
Oikein asennettuna ja säädettynä Megasquirt'n'spark kyllä ajaa asiansa ihan täysin siinä missä mikätahansa muukin ohjelmoitava. Lompakosta kiinni toki, että mitä on varaa laittaa. Jos on varaa laittaa Hestec, niin laita toki semmoinen. Säätäjiä, vianetsintäapua, jne. ainakin löytyy enemmän näille tunnetummille.
Mutta jos haluat varmasti toimivan setin, niin älä ihmeellä säästele moottorinohjauksessa ja jätä tuota digifanttia arpomaan, että mikä on päivän ennakko ja seos & minkäkokoisiksi paloiksi männät tälläkertaa nakutetaan ja sulatetaan.
Digifantin arpomisesta on kuultu jo riittävän monta surullista tarinaa.
Koska ei se digifant ole todellakaan hyvä vaihtoehto tuohon käyttöön. Vakio PG:n ohjaamiseenkaan kun siitä ei aina ole... Ja ne kartat. Todella vajavaiset, tarkkuutensa puolesta etenkin, jos yhtään virikäyttöön ajattelee.
Oikein asennettuna ja säädettynä Megasquirt'n'spark kyllä ajaa asiansa ihan täysin siinä missä mikätahansa muukin ohjelmoitava. Lompakosta kiinni toki, että mitä on varaa laittaa. Jos on varaa laittaa Hestec, niin laita toki semmoinen. Säätäjiä, vianetsintäapua, jne. ainakin löytyy enemmän näille tunnetummille.
Mutta jos haluat varmasti toimivan setin, niin älä ihmeellä säästele moottorinohjauksessa ja jätä tuota digifanttia arpomaan, että mikä on päivän ennakko ja seos & minkäkokoisiksi paloiksi männät tälläkertaa nakutetaan ja sulatetaan.
Digifantin arpomisesta on kuultu jo riittävän monta surullista tarinaa.
No saahan siihen ostettua lisää digilähtöjä tarpeen mukaan jälestäpäin.
Turbokonehan menis 2:lla digilähöllä, tyhijsvena ja ahtopaineen ohjaus..
Jos ite tahon jossain säästää, niin karsin ominaisuuksia joten tekisin ahtopaineen ohjauksen perinteisesti ja laittasin ecun ohjaamaan tyhjäkäyntiä.
6-version Litessähän on kuitenki lisäksi bensapumpun ja diagnostiikkavalon ohjaus ja jos löytyy sähköinen öljynpaineen lähetin niin vaikka suojakatkaisu öljynpaineiden kadotessa.
Tuota varmaan vois käyttää myös tavan öljykellon kans, pitänee testata.
Turbokonehan menis 2:lla digilähöllä, tyhijsvena ja ahtopaineen ohjaus..
Jos ite tahon jossain säästää, niin karsin ominaisuuksia joten tekisin ahtopaineen ohjauksen perinteisesti ja laittasin ecun ohjaamaan tyhjäkäyntiä.
6-version Litessähän on kuitenki lisäksi bensapumpun ja diagnostiikkavalon ohjaus ja jos löytyy sähköinen öljynpaineen lähetin niin vaikka suojakatkaisu öljynpaineiden kadotessa.
Tuota varmaan vois käyttää myös tavan öljykellon kans, pitänee testata.
eipä oo tullu harkinneeksi...pitääpä miettiä...eilen tuli tuo kone revittyä siis irti isännän ja isoveljen "pienoisella" avustuksella...ens kerralla kyllä pakko ottaa laatikon kans pois ettei mee hermot :) pakosarjan pultit oli sen verta piukassa että jos olis kauan vääntäny ni olis käsi menny ennemmin poikki :D tulinpa siinä huomanneeksi myös että kantta oli portattu ainaki vähän..mutta pitemmittä puheitta tosa olis kuvia..ja lisää tulee taas kun kerkeen meneen tallille ja ottamaan vaihdelaatikon irti ja uuden alakerran paikalleen..
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012601.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012602.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012603.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012610.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012612.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012630.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012632.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012601.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012602.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012603.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012610.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012612.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012630.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012632.jpg
Eikö tuo olis kannattanut irroittaa akseleineen? Varmaa olis helpottanut kun se lähtee koko pakettina.
edittiä:
siinähän taidetaankin siihen suuntaan vihjata. on sitä sokea. =D
edittiä:
ens kerralla kyllä pakko ottaa laatikon kans pois ettei mee hermot
siinähän taidetaankin siihen suuntaan vihjata. on sitä sokea. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 28.1.2008 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
päivitelläänpäs tätäkin taas kun tuolla tallilla tuli oltua..eli kone pukeilla ja venakoppa pois ja kurkkaamaan etukäteen miltä näyttää...ja ihan hyvältähän tuo näytti...ei missään naarmuja yms sinne kuulumattomia jälkiä ja nokat ja kaikki oli niinkuin pitikin
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0482.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0483.jpg
sitten vielä pieni kerros kittiä loksuihin ja joku päivä hionta niin hyvä tulee
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0494.jpg
kertokaapa muuten mielipiteenne noista molemmin puoleisista ilmanottoaukoista että sopiiko vai ei...mielestäni ainakin hieman jotain uutta :)
ja tulihan se inspiraatio sieltä ruveta jo hieman kasaileen ja kesää odotteleen tätäkin pommia :)
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0495.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0496.jpg
tossa vielä pari kuvaa kun isäntä tekemisen puutteessa rupesi hommailemaan mun koneen ääressä
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0497.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0498.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0482.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0483.jpg
sitten vielä pieni kerros kittiä loksuihin ja joku päivä hionta niin hyvä tulee
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0494.jpg
kertokaapa muuten mielipiteenne noista molemmin puoleisista ilmanottoaukoista että sopiiko vai ei...mielestäni ainakin hieman jotain uutta :)
ja tulihan se inspiraatio sieltä ruveta jo hieman kasaileen ja kesää odotteleen tätäkin pommia :)
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0495.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0496.jpg
tossa vielä pari kuvaa kun isäntä tekemisen puutteessa rupesi hommailemaan mun koneen ääressä
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0497.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0498.jpg
Ihan vinkkinä vaan, mut kannattaa keskittyä nyt muihin asioihin kun imusatsin kiillotukseen. Koska toi imusarja on huonoin mahdollinen, koska kaasuläppä on apparin puolella. Ennemmin tai myohemmin vaihdat sen... Tolla imusatsilla ahtoputkien teko on paljon vaikeempaa. Keskity koneen kannakkeisiin. +300hv toi kone liikkuu niin rajusti taaksepäin, että tila turbon ja tulipellin välissä käy ahtaaks. Varsinkin tolla turbolla, jossa kompurakotelo on fyysisesti aika iso.Esim. http://img515.imageshack.us/my.php?imag ... 012mr0.jpg Eteen hieman matalampi ja kovempi kannake (pusla). Ite olisin pudottanut moottoria alaspäin, mutta se ei oikein ole mahdollista auton mataluuden takia.
Vinkki otettu huomioon mutta kun noita 1.8 T 20 V koneita on nyt tossa 5 ketaletta
niin ajattelin vaan kokeilla miten tuo kiillotus sujuu. Tuo venekoppahan
siinä kuvassa tärkein on koska se ainakin jää.Ajankuluahan tämä kaikki on ja jotain on aina pakko
väsätä että pääsee suojatyöpaikkaan talliin tuolta sisältä. Noita koneen
osia saattaa tulla jotain kohta myyntiinkin koska tarvetta meillä on vain 3:lle koneelle.
Imusarja on kyllä suunnitteilla toisen kätiseksi kuten Dona
ehdotitkin se että hommataanko valmis vai ruvetaanko tekeen itse on vielä haussa.
niin ajattelin vaan kokeilla miten tuo kiillotus sujuu. Tuo venekoppahan
siinä kuvassa tärkein on koska se ainakin jää.Ajankuluahan tämä kaikki on ja jotain on aina pakko
väsätä että pääsee suojatyöpaikkaan talliin tuolta sisältä. Noita koneen
osia saattaa tulla jotain kohta myyntiinkin koska tarvetta meillä on vain 3:lle koneelle.
Imusarja on kyllä suunnitteilla toisen kätiseksi kuten Dona
ehdotitkin se että hommataanko valmis vai ruvetaanko tekeen itse on vielä haussa.
päivittelyä
noniin...vähän taas tapahtunut viime kerrasta..hirveästi ei ole kerinnyt koneella ja tallilla työskenteleen töiden takia mutta jotain pientä kuitenkin.moottori purettu täysin osiin,pesty pesukoneessa,hiottu/kiillotettu kaikki tiivistepinnat nylon laikalla ja porakoneella ja maalattu kuumankestomaalilla..ihan hyvännäköseks toi mielestäni tuli noinkin pienellä vaivalla..ja tarkotus ei oo tulla mitään näyttelykuntosta vaan ihan jokapäiväseen ajoon.männät ja muut näyttivät tosi hyviltä joten niille ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin uudet renkaat..lohko lähdössä plaanaukseen ja hoonaukseen ja kaikki kierrereiät avaan uudestaan ettei tartte tapella pulttien kanssa enää niin paljon..ja luultavasti kaikki pultit vaihtuvat uusiin eli yhtään vanhaa ei laiteta..ei sille ainaka mielestäni pidä muuta tehdä vai mitä sanoo asiantuntijat?mutta projektia päivitellessä tuossa muutama kuva mitä on tullu tehtyä --->
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0708.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0726.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0727.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0708.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0726.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0727.jpg
Paljon tolla koneella on ajettu? Kuvista päätellen sylinterit näyttää hyvältä, niin miks hoonata? Eikö tarkotus kuitenkin ollu käyttää vanhoja mäntiä? Lisätä välystä mäntä/sylinteri... Hyvillä öljyillä ajettu 1.8T ei hoonia kaipaa ennen 300tkm.
Pultit kannattaa vaihtaa. Helpottaa jos joskus katkee pultti kanteen, niin ei ole yhtä lujassa pätkä, koska on joskus avattu.
Pultit kannattaa vaihtaa. Helpottaa jos joskus katkee pultti kanteen, niin ei ole yhtä lujassa pätkä, koska on joskus avattu.
koneella ajettu muistaakseni joku reilu 200tkm..sillai muistaakseni oli konetta ostettaessa puhe..sylinterit kyllä näyttää todella hyviltä eli ilmeisesti hyvillä öljyillä ajettu..ja vanhojen mäntien pitäis sujahtaa takas mut ajattelin silti hoonata uusia männänrenkaita varten vai kannattaako?mielestäni kannattais ku ei paljoa varmaan maksa hoonaus..pultit tulossa kaikki uudet.lisää kuvia projektista luultavasti ens viikolla kun pääsee tallille touhuaan ja paparazzeileen :)
projektia päivitellään taas..paljon tapahtunutta,vähän kuvia :) elikkäs..nyt on kattokaiteet,alkuperäisten peilien kolot,antenninpaikka,loksun ritilät,merkkien reiät perästä ja kyljet lommoista peitetty..enää koko auton hiominen ja pohjamaalaus ja sitten oikealle maalarille.kannattaako muuten auto maalata ennen koneenlaittoa vai vasta sitten kun kone on paikallaan?kone on hoonauksessa ja osia ruvetaan sovitteleen ja konetta kasaileen kunhan kerkiää käymään dopilla hakemassa osia.minkäkokosia suuttimia porukka on muuten käyttäny?ja mitä ohmilukua ja onko korkee vai matala oomiset?ja mistä vois löytää halvalla?sellaset kuitenkin missä riittäis potkua kuitenki "vähä" enemmän? :D tossa ny kuitenki pari kuvaa ja lisäillään sitä mukaa kun tulee edettyä
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008185.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008188.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008187.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008186.jpg
saa myös arvostella ja antaa jotain ylimääräsiä neuvoja jos semmosia takataskusta löytyy :) tavote tosiaan saa kesäks ajoon että pääsee pyynikille miittinkiin :)
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008185.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008188.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008187.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008186.jpg
saa myös arvostella ja antaa jotain ylimääräsiä neuvoja jos semmosia takataskusta löytyy :) tavote tosiaan saa kesäks ajoon että pääsee pyynikille miittinkiin :)
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 2.5.2004 18:33
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 2.5.2004 18:33
taas tänään päästy vähän eteenpäin koska pääsin emäntää pakoon tonne tallille :)
kori hiottu kokonaan ja odottelee hiontaväriä joka luultavasti alkavalla viikolla vedetään..ja sen jälkeen maalataan ovenpielet kynäruiskulla ja muut pienet ja pahat kohdat ja sen jälkeen sama väri päälle ja siihen lakkaan tosiaan hileitä vaikka jotkut oli sitä vastaan :)
tänään kokeilin lokasuojaan että miten toi pohjamaalin veto onnistuu tolla paukkupullolla.ja ihan hyvännäkönen siitä tuli.
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008200.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008201.jpg
koko autoo ei siis olla vetämässä pohjamaalilla mutta aikani kuluks tuon kokeilin ja sen takia kun hion koko korin että riittikö hiomisen karkeus ja kyllä se tuntu riittävän.
kori hiottu kokonaan ja odottelee hiontaväriä joka luultavasti alkavalla viikolla vedetään..ja sen jälkeen maalataan ovenpielet kynäruiskulla ja muut pienet ja pahat kohdat ja sen jälkeen sama väri päälle ja siihen lakkaan tosiaan hileitä vaikka jotkut oli sitä vastaan :)
tänään kokeilin lokasuojaan että miten toi pohjamaalin veto onnistuu tolla paukkupullolla.ja ihan hyvännäkönen siitä tuli.
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008200.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008201.jpg
koko autoo ei siis olla vetämässä pohjamaalilla mutta aikani kuluks tuon kokeilin ja sen takia kun hion koko korin että riittikö hiomisen karkeus ja kyllä se tuntu riittävän.
tulipas siinä donalla käytyä tänään ja se pyöräytti mulle tommosen
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... sarja1.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... sarja1.jpg
Piti jo viikonloppuna postata nää kuvat... Eli tosiaan tuli sit sotkettua kätensä tähänkin projektiin.
http://kuvablogi.com/nayta/1063657/
http://kuvablogi.com/nayta/1063658/
http://kuvablogi.com/nayta/1063659/
http://kuvablogi.com/nayta/1063657/
http://kuvablogi.com/nayta/1063658/
http://kuvablogi.com/nayta/1063659/
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa