1.8T outo vika.
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T outo vika.
Eli kyseessä a4 1.8T -95. Auto sammuilee sillontällön, kun ajaa ihan pintakaasulla esim. 5-vaihteella 100km/h auton veto saattaa yht'äkkiä loppua, eli hyytyy kunnes painaa kaasua menee hetki niin taas nykäsee ja kulkee. Muutenki on tehot hiukan hukassa, Ilmanmassamittari vaihdettu vasta. Alhaisilla kierroksilla nyhtää oudosti. Kellään kokemusta/tietoa?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Juu... Se kaasuläppä on aika vasta vaihdettu etten jaksa uskoa ainakaan viel et se ihan rikki on, ei ainakaan anna vikakoodia siitä. Läppä on nyt putsattu ja sopeutettu muttei toiminnassa muutosta. Tyhjäkäynti ei ailahtele enää mutta tehot yhä hukassa, saisko ilmaa jostain? Jollain hyviä ehdotuksia?
joo kyllä siihen on vaihdettu kesällä muistaakseni. Onko näin että niiss'ä on 2 vuoden takuu. Pitää melkeen ottaa kuitti käteen ja soitella kyseiseen liikkeeseen. Eihän se kyllä ihan normaalia ole että se kestää näin vähän aikaa. Mutta mitenkähän suosiolla nekin sitten alkaa sitä uutta antamaan tilalle. Kait se jotenki pitäisi todistaa että se on paskana?
Joo, se ahtaa vain 0.3bar varaohjelmalle mennessään. Itselläni vika oli ilmamassamittarissa. mä aloittaisin tutkimisen siitä. Jos sulla on vag-com käytettävissä niin käy loggaamassa koneeseen menevät ilmamäärät kiihdytyksessä. jos ilmamäärät ei vastaa tehoja (air mass in = 0.8*hp) on maf todennäköisesti viallinen.
Pari juttua.
Ensinnäkään ajonesto ei voi "mennä päälle" ajossa.
Toiseksi jos N75 (tai minkä tahansa toimilaitteen tahi anturin) johdin menee poikki (aika yleistä pitkittäiskoneissa), siitä tulee ilmoitus vikamuistiin ("katkos ulostulojohtimessa" tai "oikosulku maadoitukseen").
Veikkaan että sulla saattaa olla siinä parikin vikaa. Ahtovuoto on yleisin syy mikä aiheuttaa nykimistä, ilmamassamittari toinen (rikkoutuu todella harvoin AEB-koneesta). Vuodon lisäksi saattaa olla N75 jumittunut, jota ECU ei voi havaita muusta kuin ilmamassa-arvosta (saattaa joskus aiheuttaa vikailmoituksen ilmamassa-arvon epäuskottavuudesta).
Onko ilmamassamittari alkuperäisosa? Tarvikeosat nimittäin toimivat valitettavan huonosti.
Asiantunteva korjaamo paikallistaa nämäkin viat hetkessä.
Vikailmoituksista vielä senverran, että kun kerrotte noita vikakoodeja, niin kertokaa sitten kokonaan, vaikka numeron kanssa. Koodit kun eivät aina ole tyyliin "sejase viallinen", vaan yhdestä komponentista voi tulla monenlaisia vikoja, kuten "epäuskottava signaali", "oikosulku plussaan/maadoitukseen", "mekaaninen vika". Nämä tarkennukset kertoo aika paljon minkälainen häiriö on kyseessä.
Ensinnäkään ajonesto ei voi "mennä päälle" ajossa.
Toiseksi jos N75 (tai minkä tahansa toimilaitteen tahi anturin) johdin menee poikki (aika yleistä pitkittäiskoneissa), siitä tulee ilmoitus vikamuistiin ("katkos ulostulojohtimessa" tai "oikosulku maadoitukseen").
Veikkaan että sulla saattaa olla siinä parikin vikaa. Ahtovuoto on yleisin syy mikä aiheuttaa nykimistä, ilmamassamittari toinen (rikkoutuu todella harvoin AEB-koneesta). Vuodon lisäksi saattaa olla N75 jumittunut, jota ECU ei voi havaita muusta kuin ilmamassa-arvosta (saattaa joskus aiheuttaa vikailmoituksen ilmamassa-arvon epäuskottavuudesta).
Onko ilmamassamittari alkuperäisosa? Tarvikeosat nimittäin toimivat valitettavan huonosti.
Asiantunteva korjaamo paikallistaa nämäkin viat hetkessä.
Vikailmoituksista vielä senverran, että kun kerrotte noita vikakoodeja, niin kertokaa sitten kokonaan, vaikka numeron kanssa. Koodit kun eivät aina ole tyyliin "sejase viallinen", vaan yhdestä komponentista voi tulla monenlaisia vikoja, kuten "epäuskottava signaali", "oikosulku plussaan/maadoitukseen", "mekaaninen vika". Nämä tarkennukset kertoo aika paljon minkälainen häiriö on kyseessä.
No niin elikkäs auto teki reissun laakkosella ja laitettiin auto piuhan nokkaan. Ilmoitti että ilmamassamittarun signaali liian suuri sekä liitin 30 virransyöttö jännite liian pieni. Tarkistivat moottorin ja ohjainlaitteen maadoitukset maadoitukset oli huono -> vastusta liikaa. No ne puhdisti ne maadotukset jne. Sitten moottorinohjainlaitteen liittimissä ja sisällä oli kuulemma kosteutta.
Toisin sanoen epälivät että ilmamassamittari on rikki, josta nyhtäminen johtuu. Ja toiseksi epäilivät moottorinohjaus boxin olevan viallinen josta taas sammuilu johtuu. Onko jollain tietoa että korjaavatko jossain näitä boxeja vai meneekö uusiksi?
Niin ja kun otettiin piuha irti ilmamassamittarista niin auto toimi jo huomattavasti paremmin.
Eli antaako ohjausboxi jotenki väärää tietoa tai jotain ilmamassamittarille?
Toisin sanoen epälivät että ilmamassamittari on rikki, josta nyhtäminen johtuu. Ja toiseksi epäilivät moottorinohjaus boxin olevan viallinen josta taas sammuilu johtuu. Onko jollain tietoa että korjaavatko jossain näitä boxeja vai meneekö uusiksi?
Niin ja kun otettiin piuha irti ilmamassamittarista niin auto toimi jo huomattavasti paremmin.
Eli antaako ohjausboxi jotenki väärää tietoa tai jotain ilmamassamittarille?
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Onko tähän löytynyt korjausta?
Meinaan että mulla ilmeni nyt tismalleen samaa tautia. Tyhjäkäyntiä käy ja varovaisella kaasulla pystyy ajelemaan, mutta heti kun pikkasen riskimmin painaa kaasua, alkaa trötääminen ja otsa paukahtaa tuulilasiin. Minulla ongelma ilmeni sen jälkeen, kun metsästin tuossa viikonloppuna autosta vuotovirtaa. Akun napoja tuli käyteltyä irti ja paikallaan ja latailtuakin välillä...ettei olisi joku, esim. boxi, saanut virtapiikkiä ja polttanut jotain. Kaiken hyvän lisäksi tallissa oli kokolailla kostea keli kun lumi suli lämmitetylle lattialle...voisiko siis olla ihan vain kosteudesta kiinni? Illalla lukaisen vikalistan ja koitan kuivatella paikkoja, mutta jos jollakulla on heittää infoa mistä vastaavat viat ovat löytyneet.
Käyntiinkin lähti vain kovin vaivalloisesti...
Meinaan että mulla ilmeni nyt tismalleen samaa tautia. Tyhjäkäyntiä käy ja varovaisella kaasulla pystyy ajelemaan, mutta heti kun pikkasen riskimmin painaa kaasua, alkaa trötääminen ja otsa paukahtaa tuulilasiin. Minulla ongelma ilmeni sen jälkeen, kun metsästin tuossa viikonloppuna autosta vuotovirtaa. Akun napoja tuli käyteltyä irti ja paikallaan ja latailtuakin välillä...ettei olisi joku, esim. boxi, saanut virtapiikkiä ja polttanut jotain. Kaiken hyvän lisäksi tallissa oli kokolailla kostea keli kun lumi suli lämmitetylle lattialle...voisiko siis olla ihan vain kosteudesta kiinni? Illalla lukaisen vikalistan ja koitan kuivatella paikkoja, mutta jos jollakulla on heittää infoa mistä vastaavat viat ovat löytyneet.
Käyntiinkin lähti vain kovin vaivalloisesti...
Voinhan minä kokeillakin, jotenkin vaan kummalta tuntuu että tähän saakka on pelannut moitteetta ja nyt kertalaakista lakkaa toimimasta ilman että siihen olisi edes koskettu. Minulla on vahva epäily tuosta kosteudesta, miksei sitä voisi tietty olla MAFfisakin...
EDIT: testailin tuossa kotimatkalla...huomasin sellaista, että 3 ja 4 vaihteella kun lähtee, niin meno toppaa heti kun ahdot kääntyy plussan puolelle. Kakkosella tuota ei saa ilmenemään, kun on niin turkasen liukas keli ja vajaavetoinen että heti potkii tyhjää.
EDIT: testailin tuossa kotimatkalla...huomasin sellaista, että 3 ja 4 vaihteella kun lähtee, niin meno toppaa heti kun ahdot kääntyy plussan puolelle. Kakkosella tuota ei saa ilmenemään, kun on niin turkasen liukas keli ja vajaavetoinen että heti potkii tyhjää.
Tulin nyt tsekanneeksi ja puhallelleeksi puhtaaksi/kuivaksi erinäisiä liittimiä konehuoneesta kuten maf, lämpötila-anturi, n75, sytkänvahvari, kaasuläpän liittimet, puolat ja joku mötikkä nokka-akselin päästä. Lisäksi puhdistin akun navat sekä käytin boxin irti ja puhaltelin liittimet.
Toki katsoin ennen tuota vikalistan, mutta siellä ei ollut kuin tavalliset herjat käynnistyksen estosta ja jonkun oven keskuslukon hitaudesta. Tsekkasin myös vikalistan puhdistusoperaation jälkeen, ei mitään. Kalibroin kaasuläpän ja se löysi perusasetuksensa. Testasin myös n75:n ja oikein hyvin toimii.
Lähdempä nyt koeajolle ja raportoin sitten lisää...kokeilen samalla maffin piuhan irroitustakin.
Toki katsoin ennen tuota vikalistan, mutta siellä ei ollut kuin tavalliset herjat käynnistyksen estosta ja jonkun oven keskuslukon hitaudesta. Tsekkasin myös vikalistan puhdistusoperaation jälkeen, ei mitään. Kalibroin kaasuläpän ja se löysi perusasetuksensa. Testasin myös n75:n ja oikein hyvin toimii.
Lähdempä nyt koeajolle ja raportoin sitten lisää...kokeilen samalla maffin piuhan irroitustakin.
Löytyihän se vika
En oo prkl muistanu sit laittaa tänne et se vika löytyi jo kauan sitten. Eli sieltä oli putki halki josta sitten imupuolelle pääsi ilmaa joka taas sekoitti mafin ihan täysin. Jos en väärin muista niin joku huohottimen putki, siin imusarjan alla sellanen kovaa muovia oleva putki( kokonaan oli poikki). Onneks en sitten menny uskomaan Laakkosen huoltoa ja ostamaan sitä tyyristä moottorinohjausboxia, ois siinä taas narua saanu ettiä kun se vika siin sit ollukkaan=)
-
- -
- Viestit: 69
- Liittynyt: 28.1.2004 18:23
Oma tekee ihan samaa kun karituksella.
Tasakaasulla veto loppuu 1-2 sekunniksi ja sitten herää henkiin. Yleensä 2000-2500 rpm kohdalla.
Ilmenee töihin mennessä aina samassa kohdassa kun keli sopivasti pikkupakkasella. Meno on kuitenkin aina jatkunut eikä tuo onneksi usein tuota tee.
Pitänee tutkia nuo letkut kanssa.
Sen verran olen siinä parin sekunnin katkoksessa ehtinyt testaamaan että kaasu pohjaan tai höllälle ei vaikuta katkoksen aikana. Ihan kun sytkä häviäisi hetkeksi.
Tasakaasulla veto loppuu 1-2 sekunniksi ja sitten herää henkiin. Yleensä 2000-2500 rpm kohdalla.
Ilmenee töihin mennessä aina samassa kohdassa kun keli sopivasti pikkupakkasella. Meno on kuitenkin aina jatkunut eikä tuo onneksi usein tuota tee.
Pitänee tutkia nuo letkut kanssa.
Sen verran olen siinä parin sekunnin katkoksessa ehtinyt testaamaan että kaasu pohjaan tai höllälle ei vaikuta katkoksen aikana. Ihan kun sytkä häviäisi hetkeksi.
Toimenpiteet jotka kannattaa tuollaisissa tilanteissa tehdä, ovat mielestäni hyvin pitkälti seuraavat:
Usein tuo vika ei anna edes vikakoodeja, joten sikäli vi**umainen vika.
- * Putsaa ja ruiki jotain electro cleania "kaikkiin" liittimiin
* Tsekkaile letkut pintapuolisesti
* Ilmamäärämittari
* Sytkäyksikkö
Usein tuo vika ei anna edes vikakoodeja, joten sikäli vi**umainen vika.
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 15.12.2006 19:15
-
- -
- Viestit: 69
- Liittynyt: 28.1.2004 18:23
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa