Hiilikuitu konepellin asennus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jiikoo69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.1.2008 10:59

Hiilikuitu konepellin asennus

ViestiKirjoittaja jiikoo69 » 22.1.2008 14:33

Onko kellään kokemusta noista hiilikuitu konepelleistä?Mahtaako olla miten veemäinen asentaa?Tuleeko kenties kiinni vanhoihin konepellin "saranoihin"?
Jos jollain sattuis olemaan kuvia asennuksesta,olisin todella kiitollinen.
Kiitti etukäteen vastauksista!

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.1.2008 17:40

Haluaisitko nyt kommentteja jostain tietystä automallista, vai noin niinkuin yleensä? Monissa kilpa-autoissa esimerkiksi konepelti ei ole saranoitu ollenkaan, vaan se nostetaan kokonaan pois huoltotoimenpiteitä varten.

jiikoo69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.1.2008 10:59

ViestiKirjoittaja jiikoo69 » 22.1.2008 18:17

Ihan henkilöautoon olis tarkoitus asentaa.Tarkemmin mazda kutoseen.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.1.2008 18:35

Ja lisäksi se riippuu tietysti aika paljon sen "pellin" valmistajastakin, että minkälaiset kiinnikkeet se on peltiinsä suunnitellut. Kyllä käsittääkseni aika monet tuuning-pellit voi pultata ihan orggis saranoihin kiinni.

jiikoo69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.1.2008 10:59

ViestiKirjoittaja jiikoo69 » 22.1.2008 18:37

Konepelti olis seibonin valmistama.Varmaan ihan laadukas?

hmk
-
Viestit: 197
Liittynyt: 29.9.2003 12:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja hmk » 22.1.2008 18:48

Varmaan tiedätkin, mutta sanonpa nyt silti: Muista sitten että sokat joutuu laittamaan vaikka menisikin orig. saranoihin kiinni ja paikka lukolle ja tuulihaalle olisikin. Ei ole kiva saada sitä tuulilasiin vauhdissa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.1.2008 18:54

Eiköhän nuo ihan laadukkaita ole. Noissahan on se runko lasikuitua, ja vaan se pinta hiilaria. Vanha vaan pois ja uusi tilalle. Ja tosiaan nuo sokat kanssa.

jiikoo69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.1.2008 10:59

ViestiKirjoittaja jiikoo69 » 22.1.2008 20:51

Täytyy kysästä saisko nuo kiinnityssokat kaupan päälle.Mites nuo sokat tulee konepeltiin kiinni ja kenties jotenkin auton runkoon?Joutuu varmaan porailemaan reijät sokille konepellistä läpi?
Kyselen näin alustavasti hieman asiasta,konepellin tilaan syksymmällä.
http://www.grounddynamics.com/Templates ... derId=1786

jiikoo69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.1.2008 10:59

ViestiKirjoittaja jiikoo69 » 22.1.2008 22:07

Kattelin tossa kuvia tuosta konepellistä asennettuna,niin en löytänyt ainuttakaan jossa olis ollut nuo kiinnityssokat.Luultavasti tulee mukana kiinnikkeet,jotka sopivat alkuperäiseen konepellin lukkoon.Täytyy vielä tarkistaa asia maahantuojalta.Omasta mielestä sopii hyvin tuo evo-mallin pelti kutosen keulaan.
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 1_full.jpg
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 2_full.jpg
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 5_full.jpg
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 7_full.jpg

hmk
-
Viestit: 197
Liittynyt: 29.9.2003 12:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja hmk » 23.1.2008 9:55

Mainoskuvilla myydään:) mutta Seibonin sivustojen F.A.Q:sta joutuu kaivamaan että tosiaankin sokat ovat pakollisia.

http://www.seiboncarbon.com/faq.asp#q28
Q. Are hood pins required?
A. Yes. Although most of our hoods come with built-in latches (depending on whether or not your stock hood has built-in latches), hood pins are required for your own safety.

jiikoo69
-
Viestit: 8
Liittynyt: 22.1.2008 10:59

ViestiKirjoittaja jiikoo69 » 23.1.2008 12:13

Vaati tosiaan noi sokat/hakaset.Ei varmaan oo iso homma rassata paikalleen,samalla ku joutuu pissapojan vermeet kans vaihtamaan?
Kiitti vastauksista.Hyvin tuntuu saavan asiallisia vastauksia tältä foorumilta,vaikka ekaa kertaa kirjoittelin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa