golf -95 adz ongelmia(ratkaistu)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
golf -95 adz ongelmia(ratkaistu)
eli seuraavanlaisia ongelmia golfin kans.
aluksi huomasin ohituksissa,että auto ei ota kuin n3500rpm. kun yritti painaa kaasun pohjaan,niin kone vaan booas/tukehtu ja kun löysäs kaasun niin taas mentiin tasakaasulla ihan hyvin.
Ajelin sitten kotiin ja seuraavana päivänä lähdin liikkeelle, niin ei ottanut n.2000rpm.Eli samat ongelmat kun painoi kaasun pohjaan,niin auto vaan tukehtu ja tasakaasulla pääsi jotenkin eteenpäin.
nyt tilanne on seuraava että ei meinaa käydä edes tyhjäkäyntiä.
Kun painaa kaasua, niin tukehtuu ja sammuu samantien.
tähän mennessä olen vaihtanut bensansuodattimen,virranjakajan kannen,pyörijän,tulpat Olen myös irroittanut koneen päästä bensaletkun ja tsekannut että sieltä tulee bensaa.
Ruiskun käytin myös irti ja tutkin kumilaipan, se näytti myös ihan ehjältä.
samalla puhdistin myös paineen säätimen
noin kuukausi sitten vaihdoin puolan, alkuperäinen temic merkkinen oli haljennut ja kipinät sinkoili mihin sattuu.
Löysin romuttamolta telefunken merkkisen puolan ja sillä alko toimimaan.
Ideat alkaa loppumaan auton kanssa .Olisko kellään mitään kokemusta vastaavasta tilanteesta.
Kattelin noita samantyyppisiä viestejä,mutta ei ainakaan sieltä löytynyt oikein vastausta.
aluksi huomasin ohituksissa,että auto ei ota kuin n3500rpm. kun yritti painaa kaasun pohjaan,niin kone vaan booas/tukehtu ja kun löysäs kaasun niin taas mentiin tasakaasulla ihan hyvin.
Ajelin sitten kotiin ja seuraavana päivänä lähdin liikkeelle, niin ei ottanut n.2000rpm.Eli samat ongelmat kun painoi kaasun pohjaan,niin auto vaan tukehtu ja tasakaasulla pääsi jotenkin eteenpäin.
nyt tilanne on seuraava että ei meinaa käydä edes tyhjäkäyntiä.
Kun painaa kaasua, niin tukehtuu ja sammuu samantien.
tähän mennessä olen vaihtanut bensansuodattimen,virranjakajan kannen,pyörijän,tulpat Olen myös irroittanut koneen päästä bensaletkun ja tsekannut että sieltä tulee bensaa.
Ruiskun käytin myös irti ja tutkin kumilaipan, se näytti myös ihan ehjältä.
samalla puhdistin myös paineen säätimen
noin kuukausi sitten vaihdoin puolan, alkuperäinen temic merkkinen oli haljennut ja kipinät sinkoili mihin sattuu.
Löysin romuttamolta telefunken merkkisen puolan ja sillä alko toimimaan.
Ideat alkaa loppumaan auton kanssa .Olisko kellään mitään kokemusta vastaavasta tilanteesta.
Kattelin noita samantyyppisiä viestejä,mutta ei ainakaan sieltä löytynyt oikein vastausta.
Viimeksi muokannut pelikaani1681, 24.1.2008 18:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Imusarjasta jarrutehostimelle menevä putki paskana/halki. Lukee varmaan jokaisessa topikissa siitä..(!) ja vaikka kuinka monessa topikissa vika korjautunut, kun omistaja on viimein vaivautunut sen tarkistamaan, uusittuaan kaiken mahdollisen lambdasta sytytyspuolan kautta pakoputken kiristinlaakeriin..
Eli jos vuotaa tippaakaan niin oireet ovat juurikin kuvailemasi. Eikä tarvi olla isokaan halkeama, joten tutki tarkasti se.
Eli jos vuotaa tippaakaan niin oireet ovat juurikin kuvailemasi. Eikä tarvi olla isokaan halkeama, joten tutki tarkasti se.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
Ellei siitä putkesta löydy vikaa, niin jakajan kansi + pyörin, tulpat, tulpanjohdot millaset? Nuo pitäis olla mallia originaali, tai ainakin lähelle niitä, ja hyväkuntoiset.
Oletko varmistanut että kone saa lämmintä ilmaa? Ja että imusarjan lämmitys (mikäli tuossa semmoinen on) toimii? Omassa irtoili se johto aiemmin ja alkoi pikkuhiljaa puutumaan kunnes meinasi hiipua kokonaan.
Oletko varmistanut että kone saa lämmintä ilmaa? Ja että imusarjan lämmitys (mikäli tuossa semmoinen on) toimii? Omassa irtoili se johto aiemmin ja alkoi pikkuhiljaa puutumaan kunnes meinasi hiipua kokonaan.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
Tarkistin sen letkun imusarjalta jarrutehostimelle, oli kunnossa.
Tarkoititko tuolla imusarjan lämmityksellä putkea, joka tulee pakosarjalta ilmanpuhdistajan koteloon.?
Selitätkö tarkemmin mikä johto sulla irtoili/mistä?
Kokeilin aamulla taas käymään, niin käy huonosti 1-3 sekunttia ja sammuu sitten.
Ihan kuulostaa siltä kuin ei sais bensaa.
Auto on ollut nyt lämpimässä tallissa viikon verran/ ei pitäis olla mikään paikka
enää jäässäkään.
Sen bensan tulon kokeilin sillai,että otin ruiskulta bensaletkun irti ja kun laittoi virrat
päälle niin ruikkas muutaman kerran ja startatessa tuli bensaa tasaisella nopeudella.
Luin jostain topicista kampiakselin asentotunnistimesta ja sen rikki menneestä johdosta
Missähän se sijaitsee tuossa autossa?
Niin ja autohan on golf variant 1.8 -95/96 adz.
Tarkoititko tuolla imusarjan lämmityksellä putkea, joka tulee pakosarjalta ilmanpuhdistajan koteloon.?
Selitätkö tarkemmin mikä johto sulla irtoili/mistä?
Kokeilin aamulla taas käymään, niin käy huonosti 1-3 sekunttia ja sammuu sitten.
Ihan kuulostaa siltä kuin ei sais bensaa.
Auto on ollut nyt lämpimässä tallissa viikon verran/ ei pitäis olla mikään paikka
enää jäässäkään.
Sen bensan tulon kokeilin sillai,että otin ruiskulta bensaletkun irti ja kun laittoi virrat
päälle niin ruikkas muutaman kerran ja startatessa tuli bensaa tasaisella nopeudella.
Luin jostain topicista kampiakselin asentotunnistimesta ja sen rikki menneestä johdosta
Missähän se sijaitsee tuossa autossa?
Niin ja autohan on golf variant 1.8 -95/96 adz.
Kokeilin aamulla taas käymään, niin käy huonosti 1-3 sekunttia ja sammuu sitten.
Ihan kuulostaa siltä kuin ei sais bensaa.
Auto on ollut nyt lämpimässä tallissa viikon verran
Tuo sulkee sitten pois sen jäätämisongelman. En tiedä miten se kolmoskorisissa on, mutta tuossa mulla menee ainakin semmonen paksu punainen johto imusarjan alapuolelle ja siinä ruiskun kyljessä (oikealla puolella) on liitin, mistä se pääsi irtoilemaan ja näin jäätämään maantieajossa.
Aikoinaan tuli vaihdettua uusi bensasuodatin ja auto toimi sillä vain 10km, kunnes alkoi tukkeentua ja lopulta lähtenyt enää käyntiin. Vanha tilalle ja kovaa ajoa.
Kyllähän noissa kolmosissa on niitä bensapumppujakin mennyt, hyvin mahdollista että letkun ollessa irti jaksaa pumpata, mutta paineen alla sitten ei. Kokeile ottaa pumppu tankista ja testailla irrallaan, jossain topikissa oli ohjeet siihenkin.
Lambdassa vika tuskin on, sillä kylmänä sen ei pitäisi käyntiin vaikuttaa. Hall-anturi voisi ehkä olla syypää.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
Juu,oli siellä se valkopunainen johto.
täytyy alkaa tutkiskelemaan tuota bensapumppua,
vähän vaan kuullostaa oudolta tuo juttu ettei toimis paineenalaisena, mutta kun on
lueskellu noita juttuja,niin kaikki näyttää olevan mahdollista.
Kipinä tulee kaikille tulpille,mutta voisiko se kipinä olla liian heikko, mulla vaan
vähän mietityttää tuo puola,kun se on jostain -92 vuosimallisesta autosta,
kun se alkuperäinen oli haljennut.
Tuo hall-anturi vika varmaan näkyy, jos käy luetuttamassa vikakoodit/jos sattus
pysymään sen aikaa käynnissä että saa luettua ne.
Onneksi tuo golf on kakkosauton roolissa, niin ei ole ihan päivän päälle milloin sen
saa kuntoon.
täytyy alkaa tutkiskelemaan tuota bensapumppua,
vähän vaan kuullostaa oudolta tuo juttu ettei toimis paineenalaisena, mutta kun on
lueskellu noita juttuja,niin kaikki näyttää olevan mahdollista.
Kipinä tulee kaikille tulpille,mutta voisiko se kipinä olla liian heikko, mulla vaan
vähän mietityttää tuo puola,kun se on jostain -92 vuosimallisesta autosta,
kun se alkuperäinen oli haljennut.
Tuo hall-anturi vika varmaan näkyy, jos käy luetuttamassa vikakoodit/jos sattus
pysymään sen aikaa käynnissä että saa luettua ne.
Onneksi tuo golf on kakkosauton roolissa, niin ei ole ihan päivän päälle milloin sen
saa kuntoon.
Sama auto, sama kone, lähes sama ongelma (jos et ole jo lukenut)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71576&highlight= (eka kerta)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=72338&highlight= (uusinta)
Molemmilla kerroilla puola oli syypäänä huonoon käynnistyvyyteen, pätkimiseen kesken ajon ja lopulta auton totaaliseen hyytymiseen kotipihaan. Motonetin 50e:n tarvikepuola kesti 8kk ja kuittia ei tietenkään enää löytynyt. Sijoitin rahani alkuperäiseen puolaan (140e) ja käyn vaikka vaihtamassa vuoden välein sen uuteen, sen verran "heikko lenkki" tuo tuossa autossa on.
Ota se puola käteen ja etsi niitä halkeamia jokapuolelta. Rikkinäinen puola voi antaa kyllä kipinää sytytystulppaan, mutta se on huomattavasti heikompi, eikä riitä käynnistämään konetta. Auton käydessä tai startatessa sormilla puolan kyljestä kiinni, jos lyö sormille niin...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=71576&highlight= (eka kerta)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=72338&highlight= (uusinta)
Molemmilla kerroilla puola oli syypäänä huonoon käynnistyvyyteen, pätkimiseen kesken ajon ja lopulta auton totaaliseen hyytymiseen kotipihaan. Motonetin 50e:n tarvikepuola kesti 8kk ja kuittia ei tietenkään enää löytynyt. Sijoitin rahani alkuperäiseen puolaan (140e) ja käyn vaikka vaihtamassa vuoden välein sen uuteen, sen verran "heikko lenkki" tuo tuossa autossa on.
Ota se puola käteen ja etsi niitä halkeamia jokapuolelta. Rikkinäinen puola voi antaa kyllä kipinää sytytystulppaan, mutta se on huomattavasti heikompi, eikä riitä käynnistämään konetta. Auton käydessä tai startatessa sormilla puolan kyljestä kiinni, jos lyö sormille niin...
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
Kävin taas tallissa testailemassa potilasta.
Hain paikallisesta tarvikeliikkeestä uuden puolan lainaan->ei vaikutusta,
viat ennallaan.
Auto hörähti vähän ja sitten sammu.
Otin ilmanputsari kotelon pois ja käskin vaimoa starttaamaaan autoa,
josko se bensapumppu ei jaksais kerätä tarpeeksi painetta,
ja suuttimelta ei tulis bensaa ulos, mutta bensaa näytti tulevan,mun mielestä
ihan tapeeksi tai jopa liikaakin.
että ongelma edelleen ratkaisematta
Hain paikallisesta tarvikeliikkeestä uuden puolan lainaan->ei vaikutusta,
viat ennallaan.
Auto hörähti vähän ja sitten sammu.
Otin ilmanputsari kotelon pois ja käskin vaimoa starttaamaaan autoa,
josko se bensapumppu ei jaksais kerätä tarpeeksi painetta,
ja suuttimelta ei tulis bensaa ulos, mutta bensaa näytti tulevan,mun mielestä
ihan tapeeksi tai jopa liikaakin.
että ongelma edelleen ratkaisematta
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
^Siinä paikassa on ainakin omassa joku solenoidi, ja ne värkit taitaa liittyä tuohon vähäpäästöisyys-juttuihin, olikohan se aktiivihiilisäiliö mikä siellä lokarissa on..
Boksi on siellä kourussa, kuskinpuolella. Omastani muuten löysin vanhojen korjauskuittien seasta yhden lapun, missä luki "auto sammunut kesken ajon, vaihdettu sytytysmoduli" ja 50e lasku. Lienee siis se elektronisen sytytyksen ohjausyksikkö.
Millaiset tulpanjohdot siinä on paikoillaan?
Boksi on siellä kourussa, kuskinpuolella. Omastani muuten löysin vanhojen korjauskuittien seasta yhden lapun, missä luki "auto sammunut kesken ajon, vaihdettu sytytysmoduli" ja 50e lasku. Lienee siis se elektronisen sytytyksen ohjausyksikkö.
Millaiset tulpanjohdot siinä on paikoillaan?
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
Joo, ei niiden tarvikejohtojenkaan pitäis sentään niin paljoa käyntiä haitata, ettei kävis/ajamaan pystyis.
Mitenkäs moottorin lämpöanturi? Sehän vastaa aika pitkälti koneen käyttäytymisestä lähinnä kylmänä, mutta ihan pimeänä ollessaan kuvittelisin sen haittaavan toimintaa myös lämpimänä.
E: mikäli se bensapumppu todella pelaa, niin mun veikkaus viaksi olisi tuo "sytytysmoduli" tai sitten hall-anturi.
E2: jossain topikissa oli ne vastusarvot siitä anturista, tosin kakkosgolffin vastaavasta mikä on kaksinapainen.
Mitenkäs moottorin lämpöanturi? Sehän vastaa aika pitkälti koneen käyttäytymisestä lähinnä kylmänä, mutta ihan pimeänä ollessaan kuvittelisin sen haittaavan toimintaa myös lämpimänä.
E: mikäli se bensapumppu todella pelaa, niin mun veikkaus viaksi olisi tuo "sytytysmoduli" tai sitten hall-anturi.
E2: jossain topikissa oli ne vastusarvot siitä anturista, tosin kakkosgolffin vastaavasta mikä on kaksinapainen.
Viimeksi muokannut Jak3, 21.1.2008 20:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
Itsellä myös käynti ongelmia samanlaisessa 95 ADZ:ssa. Tosin ainoa ongelma on tyhjäkäynnin humpaaminen ja lievä pätkiminen lämpimänä. Uutta on tulpat, virranjakajan kansi, pyörijä, alipaineletku jarrutehostajalle ja ruiskun kumijalka. Eli ainakin vakio paikat on kunnossa.
Uutta puolaa vois testata kun varaosista pitäisi sellainen löytyä. Sen jälkeen vois ehkä kohdistaa katseet lämpöanturiin, mutta ainakin mittari näyttää oikein. Eri mittauksella taitavat tosin olla.
Uutta puolaa vois testata kun varaosista pitäisi sellainen löytyä. Sen jälkeen vois ehkä kohdistaa katseet lämpöanturiin, mutta ainakin mittari näyttää oikein. Eri mittauksella taitavat tosin olla.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
No niin ,viikko vierähti golffia tutkiessa.
Tuli tutkittua lähes kaikki paikat konehuoneesta löytämättä vikaa
Mutta vika löytyi aivan eripaikasta, katalysaattorista.
Oli irronnut lähes kaikki rojut sen sisältä.
Ja se taas välillä tukki pakoputken jolloin meno hyytyi lähes kokonaan ja
taas välillä paskat liikahti jolloin meno maistui autolle vähän enemmän.
Ps ei kellään sattuis olemaan ylimääräistä kattia tuohon autoon?
motonetissa näytti olevan 329€
No, eipä tässä kovin kiire ole,seuraava katsastus vasta syksyllä.
Tuli tutkittua lähes kaikki paikat konehuoneesta löytämättä vikaa
Mutta vika löytyi aivan eripaikasta, katalysaattorista.
Oli irronnut lähes kaikki rojut sen sisältä.
Ja se taas välillä tukki pakoputken jolloin meno hyytyi lähes kokonaan ja
taas välillä paskat liikahti jolloin meno maistui autolle vähän enemmän.
Ps ei kellään sattuis olemaan ylimääräistä kattia tuohon autoon?
motonetissa näytti olevan 329€
No, eipä tässä kovin kiire ole,seuraava katsastus vasta syksyllä.
Viimeksi muokannut pelikaani1681, 25.1.2008 7:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
aluksi huomasin ohituksissa,että auto ei ota kuin n3500rpm. kun yritti painaa kaasun pohjaan,niin kone vaan booas/tukehtu ja kun löysäs kaasun niin taas mentiin tasakaasulla ihan hyvin.
Ajelin sitten kotiin ja seuraavana päivänä lähdin liikkeelle, niin ei ottanut n.2000rpm.Eli samat ongelmat kun painoi kaasun pohjaan,niin auto vaan tukehtu ja tasakaasulla pääsi jotenkin eteenpäin.
nyt tilanne on seuraava että ei meinaa käydä edes tyhjäkäyntiä.
Kun painaa kaasua, niin tukehtuu ja sammuu samantien.
Itselle ilmaantui juuri kuvatunlainen booaus/tukehtuminen efekti golffiin, auto vm. 92 ABS koneella. Kuskin kohdalta kuuluu auton alta kilinää, onko katalysaattori juuri tuossa kohti? Pystyykö se tosiaan särkyneenä tuollaisen lähes täydellisen tukehtumisen aiheuttamaan? Oireet siis melko täsmälleen samat kuin alkup. postaajalla, pintakaasulla pystyy juuri ja juuri ajamaan mutta kiihdyttäessä ja muutenkin kaasua painettaessa meno hyytyy täysin. Olen myös vaihtanut / tarkistellut muista threadeista löytyneet tehottomuus ongelmiin tarjotut perusjutut.
- Tulpat vaihdettu, entiset todella kuluneet.
- Virran jakajan kansi + pyörijä + tulpanjohdot vaihdettu, uudet alkuperäiset. Vanhat tarvikejohdot hapettuneet & eivät menneet jämäkästi virranjakajan kanteen kiinni, vanha pyörijä oli myös melko kulunut.
- 1-pisteruiskun kumitiiviste vaihdettu, vanha oli "kaula" osasta murtunut.
- Jarrutehostimen alipaineletku näyttää ehjältä, tosin tehostimen päässä letkun juuressa näyttäisi olevan jotakin tiivistemassan tapaista.
Juu, katti oli täälläkin rikki nyt on paikallaan pelkät kuoret ja auto on kuin erimaailmasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa