-89 1.8 rp kansi vaihto munille
Valvoja: ffp jäsenet
-89 1.8 rp kansi vaihto munille
kaikki kohtuu ok kasaan, laitoin syyläriin nestettä. jääh neste tihkui imusarjan päältä, otin tulpat pois ja kaikkien mäntien päällä nestettä. prkele. pari outoa kohtaa tuossa tuli vastaan jotka voisi olla syynä. imusarjan kumijalkaan oli laitettu yksi muita pitempi ruuvi, jonka alta turskahti vettä kun aikaisin. Ei kai normaalia?
toinen, uudessa tiivisteessä oli eroa vanhaan, vanhassa tiivisteessä ei ollut reikää parille vesikanavalle, jotka kuiten oli kannessa ja lohkossa. uudessa oli joten oletin että vanha oli väärä. siis ne kolmion muotoiset.
Nyt veikkauksia mikä meni VITUKSI? jurppii aika raskaasti, saatanan pakosarjan ja pakoputken c-jousien kanssa sai tapella, ei millään viitsisi irroittaa taas , vittu.
toinen, uudessa tiivisteessä oli eroa vanhaan, vanhassa tiivisteessä ei ollut reikää parille vesikanavalle, jotka kuiten oli kannessa ja lohkossa. uudessa oli joten oletin että vanha oli väärä. siis ne kolmion muotoiset.
Nyt veikkauksia mikä meni VITUKSI? jurppii aika raskaasti, saatanan pakosarjan ja pakoputken c-jousien kanssa sai tapella, ei millään viitsisi irroittaa taas , vittu.
on vesikierto, tuo ei tullut mieleen täytyy tarkistaa. että olisi oma virhe:) olen kyllä kohtuu varma ettei näin ole.
mitä luulette saako veden riittävästi pois mäntien päältä paineilmalla ettei tarvii kantta ottaa pois?
tarkistin kuvista, on letkut oikein päin,
http://www.fotopankki.fi/kaan/kuva/1738578264772644
tuossa oli pitkä ruuvi jonka alta tirskahti jääh nestettä kun purin alkujaan
ja tuossa reiät jotka oli vanhassa tiivisteessä tukossa
http://www.fotopankki.fi/kaan/kuva/1738661574902121
mitä luulette saako veden riittävästi pois mäntien päältä paineilmalla ettei tarvii kantta ottaa pois?
tarkistin kuvista, on letkut oikein päin,
http://www.fotopankki.fi/kaan/kuva/1738578264772644
tuossa oli pitkä ruuvi jonka alta tirskahti jääh nestettä kun purin alkujaan
ja tuossa reiät jotka oli vanhassa tiivisteessä tukossa
http://www.fotopankki.fi/kaan/kuva/1738661574902121
Parin ihan perusasiaa kannentiivisteen vaihdosta:
-Uusi ja vanha tiiviste päällekkäin. Jos eivät ole samanlaiset, takaisin tiivistekauppaan sen vanhan tiivisteen kanssa etsimään sopiva tiiviste.
-Kannattaisi putsailla paikkoja hieman enemmän ennen kuin konetta aukoo. Ainakin kuvissa näyttää siltä, että lohkon ja kannen välissä voi olla vaikka kuutio soraa, koska kone on "hieman pölyisen oloinen." Painepesu liuottimen kera ja kuivailua paineilmalla, jos on kiire--->kansi ylös.
Anteeksi nyt turha luento, mutta eipä malttanut olla sanomatta. :(
Jos vesi on männän päällä, ei syyllistä kannata imusarjasta etsiä. Vika on kannen väliin unohtuneessa 10mm lista-avaimessa, tai sitten todennäköisemmin vääränlaisessa tiivisteessä. Neste tulee kyllä männän päältä pois kun starttaat ilmen tulppia, ei siinä mitään, mutta eipä se paljon hyödytä jos sitä sinne taas uudelleen valuu.
En nyt ole ihan varma tarkoititko sitä, että neste valui imusarjan päältä mäntien päälle tulpanreikien kautta, vaiko oliko sitä siellä kun avasit tulpat, mutta jotakin ihan perusasioita tässä nyt höpisin.
Ottaa takuulla pattiin, mutta näin se nuoruus hupenee kun remppaa tehdään. On näitä sattunut itsellekin aikoinaan, jos se nyt yhtään lohduttaa.
Kato nyt vielä tarkkaan tulpanreiästä tuleeko sinne männän päälle kannentiivisteen kautta vettä, jos tässä oli edes siitä kyse. Aika oudolle kyllä tuntuisi sekin...
-Uusi ja vanha tiiviste päällekkäin. Jos eivät ole samanlaiset, takaisin tiivistekauppaan sen vanhan tiivisteen kanssa etsimään sopiva tiiviste.
-Kannattaisi putsailla paikkoja hieman enemmän ennen kuin konetta aukoo. Ainakin kuvissa näyttää siltä, että lohkon ja kannen välissä voi olla vaikka kuutio soraa, koska kone on "hieman pölyisen oloinen." Painepesu liuottimen kera ja kuivailua paineilmalla, jos on kiire--->kansi ylös.
Anteeksi nyt turha luento, mutta eipä malttanut olla sanomatta. :(
Jos vesi on männän päällä, ei syyllistä kannata imusarjasta etsiä. Vika on kannen väliin unohtuneessa 10mm lista-avaimessa, tai sitten todennäköisemmin vääränlaisessa tiivisteessä. Neste tulee kyllä männän päältä pois kun starttaat ilmen tulppia, ei siinä mitään, mutta eipä se paljon hyödytä jos sitä sinne taas uudelleen valuu.
En nyt ole ihan varma tarkoititko sitä, että neste valui imusarjan päältä mäntien päälle tulpanreikien kautta, vaiko oliko sitä siellä kun avasit tulpat, mutta jotakin ihan perusasioita tässä nyt höpisin.
Ottaa takuulla pattiin, mutta näin se nuoruus hupenee kun remppaa tehdään. On näitä sattunut itsellekin aikoinaan, jos se nyt yhtään lohduttaa.
Kato nyt vielä tarkkaan tulpanreiästä tuleeko sinne männän päälle kannentiivisteen kautta vettä, jos tässä oli edes siitä kyse. Aika oudolle kyllä tuntuisi sekin...
ei mitään, asiallisesti esitetty kritiikkin ei ole vittuilua. Heh nuoruus meni jo muutama vuosi sitten. Kuvat on hieman eri vaiheista, putsasin tuota kyllä. Hain äsken uuden tiivisteen vertailun vuoksi, tietysti unohdin vanhan kotiin, uudessa 88-90 vm tiivisteessä on nuo kanavat auki.
vesi oli kun avasin tulpat ja lisäksi tihkui imusarjan ja kannen välistä. imusarja ja tulpat eri puolella lohkoa.
vesi oli kun avasin tulpat ja lisäksi tihkui imusarjan ja kannen välistä. imusarja ja tulpat eri puolella lohkoa.
Olikos tossa koneessa sama(nlainen) imusarja kuin EZ:ssa? Jos näin on niin siellä oli se imusarjan ja kannen väliin tuleva pyöreä kumitiiviste mikä ei meinaa millään pitää. Uusi tiiviste ja paljon liimaa niin alkoi pitämään. Kyllä siellä saattaa olla vesikierto kannesta imusarjaan...
Edit: ja se vesi voi olla asennettaessa valahtanutta nestettä jostain kannen syövereistä.
Kannattaa laittaa vedet sisään ja purisella vesiletkuja jonnii aikaa ennenku laittaa koneen käymään jotta näkee että vuotaako mistään. Laita se pakoputki vasta viimisenä ettei tarvii tehä montaa kertaa sitä p*skinta hommaa.
Edit: ja se vesi voi olla asennettaessa valahtanutta nestettä jostain kannen syövereistä.
Kannattaa laittaa vedet sisään ja purisella vesiletkuja jonnii aikaa ennenku laittaa koneen käymään jotta näkee että vuotaako mistään. Laita se pakoputki vasta viimisenä ettei tarvii tehä montaa kertaa sitä p*skinta hommaa.
on kyllä, hyvä vinkki. ja meinaat ettei pidä uusikaan hyvin. tuli temuttua pakosarja kiinni liian aikaisin, olisi pitänyt koekäyttää ensin. tein työkalun jota kokeilin tohkeissani toimiiko. ei ole kannen vanhoja vesiä, laitoin toisen oikaistun kannen, vanha makaa lattia.
tuo selittäisi sen miksi näytti tursuavan imusarjan ja kannen välistä
tuo selittäisi sen miksi näytti tursuavan imusarjan ja kannen välistä
tutkin eilen hieman, ongelma on joko kansipahvi tai sitten mun kansi vuotaa. Tuon letkun kun laittaa kiinni (vesikierto imusarjassa) turskaa vedet pyttyyn, menee nuolen kohdalta kanteen. Otin imusarjan pois ja laitoin letkulla suoraan tuosta reiästä vettä niin vain täytyy pytyt iloisesti.
Tukittu kuvassa on paikat jotka oli vanhassa tiivisteessä kiinni. Hain uuden tiivisteen eri liikkeestä siinäkin nuo oli auki. Lohkossa ja vanhassa kannessa nuo vesikanavat taas löytyy ja uudessakin, eli suuri epäilys on että kansi vuotaa.
Jäi mainitsematta että mulla on toinen kansi, alkuperäinen on pöydällä. tarvii varmaan oikaista sekin ja laittaa vanha takaisin.
tosin ensin taidan kokeilla eri kompinaatioita vanhalla tiivisteellä vanhalla kannella ja uudella tiivisteellä, ei vedä vain momentteja loppuun vaan sen verran että näkee kuka pitää vedet oikeassa paikassa.
http://www.fotopankki.fi/kaan/kuva/1760976792432036
Tukittu kuvassa on paikat jotka oli vanhassa tiivisteessä kiinni. Hain uuden tiivisteen eri liikkeestä siinäkin nuo oli auki. Lohkossa ja vanhassa kannessa nuo vesikanavat taas löytyy ja uudessakin, eli suuri epäilys on että kansi vuotaa.
Jäi mainitsematta että mulla on toinen kansi, alkuperäinen on pöydällä. tarvii varmaan oikaista sekin ja laittaa vanha takaisin.
tosin ensin taidan kokeilla eri kompinaatioita vanhalla tiivisteellä vanhalla kannella ja uudella tiivisteellä, ei vedä vain momentteja loppuun vaan sen verran että näkee kuka pitää vedet oikeassa paikassa.
http://www.fotopankki.fi/kaan/kuva/1760976792432036
ahaa, mulla on yksipiste ruisku ja tuo kansi on nelipisteruiskun (olisi nämäkin voinut heti sanoa, my bad)
Eli onnaako jos vain tulppaan reiän imusarjasta ja letkun? milläs tuon helpoiten tarkistaisi? silloin vesi ei kierrä imusarjassa, mutta onko tuosta suurempaa haittaa? olin ihan sata varma että tuo käy kun kaikki reiät näytti olevan täysin toisiaan vastaavat.
Eli kannen tiiviste olisikin oikea nin kuin epäilin.
sen verran kokeilin että laitoin vettä ilman imusarja irti, silloin ei mennyt mun mielestä vettä pyttyyn
Eli onnaako jos vain tulppaan reiän imusarjasta ja letkun? milläs tuon helpoiten tarkistaisi? silloin vesi ei kierrä imusarjassa, mutta onko tuosta suurempaa haittaa? olin ihan sata varma että tuo käy kun kaikki reiät näytti olevan täysin toisiaan vastaavat.
Eli kannen tiiviste olisikin oikea nin kuin epäilin.
sen verran kokeilin että laitoin vettä ilman imusarja irti, silloin ei mennyt mun mielestä vettä pyttyyn
pohdiskelua, jos tuo reikä on alipaine, silloin sama vanha vesi kanava muuttuu imusarjassa alipaineeksi mikä selittäisi miksi täyttyy niin ripeästi pyttyihin. ja alipainehan muodostetaan imukanavasta. eli ei olisi riskiä että menee vesi kannen kautta pyttyyn jos lyön imusarjasta tuon reiän umpeen. eikö?
eli yritän hakea ratkaisua ilman että ottaisi kannen pois. olettaisin että on imusarjan kautta täyttänyt muut pytyt kun kolmonen täyttyi ensin.
eikös tuon voisi tarkistaa sitenkin että laitan palikat nippuun ja pistän paineilmaa tuohon imusarjan vesiletkuun ja katson että kupliiko paisarissa?
eli yritän hakea ratkaisua ilman että ottaisi kannen pois. olettaisin että on imusarjan kautta täyttänyt muut pytyt kun kolmonen täyttyi ensin.
eikös tuon voisi tarkistaa sitenkin että laitan palikat nippuun ja pistän paineilmaa tuohon imusarjan vesiletkuun ja katson että kupliiko paisarissa?
no niin, koekäyttö suoritettu. noista ruiskun suuttimista se vuoti. alipaine reikä oli kuten ikonen sanoi. tarvii varmaan tarkistaa sytkä kohdilleen lampulla. meinaa sammua ja sitten korjaa tyhjäkäyntiä. pitää seuraavaksi selvittää miten se lämmityselementti toimii tai milloin kun kaveri varoitti että saattaa kärähtää kun imusarjassa ei nyt kierrä jääh neste. joka sekin saattaa tuoda oman jännänsä talvella, kuulemma:)
no niin no, nyt toimii tyhjäkäyntikin paremmin kun laittaa kaikki alipaineletkut kiinni, ..
no niin no, nyt toimii tyhjäkäyntikin paremmin kun laittaa kaikki alipaineletkut kiinni, ..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa