Mitä käytännön eroa BEX ja BFB 1.8T koneilla on?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JePPaa
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2004 18:37
Viesti:

Mitä käytännön eroa BEX ja BFB 1.8T koneilla on?

ViestiKirjoittaja JePPaa » 15.1.2008 22:17

Olis autonvaihto ajankohtaista ja kahden Audin A4:n välillä arvon: Molemmat ovat 1.8tq- malleja. Toinen on vm 2004 AEB-koneella [EDIT: siis BEX-koneella] oleva, alle 70tkm ajettu 190hv s-line celebration malli ja toinen on vm 2005 B7-korinen 120kW-malli, ajettu 88tkm. Näissä hinnat asettunee hyvin liki toisaan ja nyt haluan ratkaista kiistan näiden kahden välillä tekniikan osalta. Eli: minkä tyypin kone tuossa 120kW-mallissa on ja mitä käytännön eroa siinä on tuohon AEB-moottoriin? Turbo ainakin lienee erilainen, käsittääkseni tuo 120kW on kkk03 ja tuo AEB 190hv versio on kkk03/04 sekasikiö =) Searchia käyttämällä en tätä tietoa onnistunut löytämään täältä enkä audifinssiltäkään, joten voisitteko vääntää rautalangasta, kiitos! Eli keskeisimmät erot koneiden sisuskaluilla/muilla oheiskilkkeillä/viri-kestävyydellä kiinnostaa. Tarkoitus olis kuitenkin tuosta kutitella noin 300hv jos sille päälle satun. Jos löytyy muita teknisiä ominaisuuksia, jotka puoltavat jommankumman mallin valintaa niin saa niitäkin mainita.
Viimeksi muokannut JePPaa, 16.1.2008 18:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 16.1.2008 10:17

Tuskin kuitenkaan on AEB, koska sitä on tehty viime vuosituhannella 150 heppaisena.

JePPaa
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2004 18:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja JePPaa » 16.1.2008 17:59

Jep, mun virhe, sorry tästä! Tarkistin omistajan kanssa asian ja nyt on niin, että tuossa A4 B6-mallissa kone on tyypiltään BEX ja tänään koeajolla merkkiliikkeessä selvisi, että tuon 2005 vuoden eli A4 B7:n kone on tyypiltään BFB. Jospa näistä nyt saisi revittyä lisätietoa. Osaisiko joku vaikka osoittaa minulle sivuston, josta noita voisi lueskella vaikka lontoon kielellä jossei jaksa tänne alkaa kirjoittelemaan enempää.

JePPaa
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2004 18:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja JePPaa » 17.1.2008 17:06

Noniin, Audifinns-foorumilta löytyi yhdestä vanhemmasta threadista, että: BEX:ssa on eri ahdin ja 2 välijäähdytintä. Kai joku nyt täälläkin tietää, että onko noissa muuta eroa?

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 18.1.2008 18:45

Onkos noissa 190hv (BEX) tekniikassa mitä perusvikoja? Vieläkö tuon ikäisissä on vikoja mm. ilmamäärämittari, N75 ym? Entäs onks turboviat yleisiä?

jaarli81
-
Viestit: 125
Liittynyt: 12.7.2006 21:22

ViestiKirjoittaja jaarli81 » 20.1.2008 0:02

Audifinssin puolelta lainattu seuraavat erot 120kW vs. 140kWt:

- sylinterikansi
- venttiilikoppa
- vauhtipyörä
- kytkin
- kiertokanki
- männät
- pakokaasuahdin
- ruiskutussuuttimet
- 2 välijäähdytintä

Jos lisää tehoa hamuaa, niin 140kW on parempi aihio siihen...

JePPaa
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2004 18:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja JePPaa » 20.1.2008 4:04

Loistava juttu, että joku jaksoi kaivaa nämä tiedot! Eroja olikin sitten enemmän, kuin itse ensin ajattelinkaan =) Nyt sitten kiperä kysymys, että onko B7-korimallia koskaan tehty 140kW-koneella vai onko kaikki noita 120kW malleja tai sitten niitä 2.0TFSI-koneita?

jaarli81
-
Viestit: 125
Liittynyt: 12.7.2006 21:22

ViestiKirjoittaja jaarli81 » 28.1.2008 21:53

Käsittääkseni B7:aa ei ole tehty 140kW koneella, juurikin 2.0TFSI:n tultua kehiin. Siitähän on sitten olemassa 220hv versio.

JePPaa
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2004 18:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja JePPaa » 5.2.2008 9:39

Jeh, vähän aattelinkin, että tuo 140kW versio tuosta 1.8T:stä astuis aika pahasti ton 2.0TFSI:n varpaille =) Kiitokset kaikille ketjuun vastanneille!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa