Ventoon lujempi kytkin kytkin/asetelma?
Valvoja: ffp jäsenet
Ventoon lujempi kytkin kytkin/asetelma?
niin eli autona on vento 1.9td vm:94 ja tarkoityksena olis saaha pitoja koska vakio kytkin alkaa luistamaan kun turbo lähtee kunnolla mukaan.. noin 200hp koneesta pitäisi tällä hetkellä löytyä .. pittääkös mulla jo alkaa vaihtaa vauhti pyörääki kytkimen mukana vai?
No tuohonkin nyt vaikuttaa niin monet asiat miten vakiokytkin kestää. Jos voima rajoittuu yläkierroksille niin eihän se niin paljoa voimansiirtoa rasita. Itselläni oli uusi vakiokytkin joka kesti ajaa reiluilla paineilla luistelematta. Voima oli reilusti yläkierroksilla. Ehkä 5000km kerkesin sillä ajaa ennen konerikkoa ja avatessa oli vielä kytkinpinnoissa sachsin leimat tallella. Tuskin hirveästi luisteli. Mutta ei välttämättä ihan 200hp löytynyt omasta kokoonpanosta.
Niin, venton vakiolootaan, eli 020 laatikkoon nyt ei hääviä kytkintä sisälle saa. Etsi jostain 02A mallinen laatikko niin sen sisäänkin mahtuu jo 228mm kytkin. Ja loota itsessään paljon kestävempi. Muista myös vauhtipyörä 228mm.
Niin, venton vakiolootaan, eli 020 laatikkoon nyt ei hääviä kytkintä sisälle saa. Etsi jostain 02A mallinen laatikko niin sen sisäänkin mahtuu jo 228mm kytkin. Ja loota itsessään paljon kestävempi. Muista myös vauhtipyörä 228mm.
en oo kyl perillä et paljon siel tehoja oikeesti on mut edellinen omistaja meinasi et siel on se 200 maille tehoa.. mut siinähän sitä tietoa tulikin.. ja loota menee heittämällä?
kun tuohon on laitettu itercooleri tietääkseni passatista ja sit hukkaportti on ruuvattu pohjaan.. ja pumppu säädelty kohilleen.. ahot nousee siihen 2 kiloon..
kun tuohon on laitettu itercooleri tietääkseni passatista ja sit hukkaportti on ruuvattu pohjaan.. ja pumppu säädelty kohilleen.. ahot nousee siihen 2 kiloon..
Ai siellä on vakioturbo vielä kiinni? Maksimitehot uskaltaisin arvioida 150hp. Siis jos nyt vakiokokoonpanolla ic:tä lukuunottamatta liikenteessä. Elä suotta vakioturbolla nuin kovia paineita pidä.
Ja kyllä. 02A laatikko menee heittämällä paikoilleen. Tosin siinä on vaijerilla siirtomekanismi, toisin kuin 020:ssa on tangoilla. Eli joudut myös etsimään ja vaihtamaan ne vaijerit ja vaihdekepin 02A:han sopivat. Ja sitten vielä että onko 02A laatikko neste- vai vaijerikytkimellä. Itse vaihdoin nestehilut omaani. Toimii loistavasti. Olikohan jossain umpparipassateissa tuota vaijerillista mekanismia. Tästä en 100% mene takuuseen, kuulopuheita. AHU/1Z TDI koneesta löydät passelin vauhtipyörän. Kiinteän 228mm:n. Menee heittämällä paikoilleen. Siihen kaveriksi SRE asetelma ja vr6:n massalevy niinkuin jokapaikassa huutavat niin johan pitää.
Lueskele toki myös tuossa rinnalla käytävää kytkinkeskustelua TDI vehkeeseen. Melko pitkälle samaa asiaa. Toki tästä aiheesta pitäisi olla myös ffp:n bittiavaruudessa jo ennestään käytyjä keskusteluja. Etsivät löytää. :)
Ja kyllä. 02A laatikko menee heittämällä paikoilleen. Tosin siinä on vaijerilla siirtomekanismi, toisin kuin 020:ssa on tangoilla. Eli joudut myös etsimään ja vaihtamaan ne vaijerit ja vaihdekepin 02A:han sopivat. Ja sitten vielä että onko 02A laatikko neste- vai vaijerikytkimellä. Itse vaihdoin nestehilut omaani. Toimii loistavasti. Olikohan jossain umpparipassateissa tuota vaijerillista mekanismia. Tästä en 100% mene takuuseen, kuulopuheita. AHU/1Z TDI koneesta löydät passelin vauhtipyörän. Kiinteän 228mm:n. Menee heittämällä paikoilleen. Siihen kaveriksi SRE asetelma ja vr6:n massalevy niinkuin jokapaikassa huutavat niin johan pitää.
Lueskele toki myös tuossa rinnalla käytävää kytkinkeskustelua TDI vehkeeseen. Melko pitkälle samaa asiaa. Toki tästä aiheesta pitäisi olla myös ffp:n bittiavaruudessa jo ennestään käytyjä keskusteluja. Etsivät löytää. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa