a4 audin alustan vaihto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

a4 audin alustan vaihto

ViestiKirjoittaja mikkole » 18.1.2008 19:51

Eli kyseessä 96 malli ja etuvetoinen. Millainen homma vaihtaa? ei olla vielä ees kurkattu auton alle. Onko tiedossa mitään "yllätyksiä"?

Ritke
-
Viestit: 237
Liittynyt: 6.11.2003 10:48

ViestiKirjoittaja Ritke » 18.1.2008 20:21

Ei mikään vaikea homma, jos on kokemusta pulttien pyörittelystä. Takaiskarienpäät oli itsellä hieman hukassa :) Mutta sieltä takapenkin reunapehmusteiden takaa nekin löytyi.

Kun suuntaat aurauskulmia raidetangonpäät on tiukassa! Itse turvauduin ammattilaisen apuun.

Mooner
-
Viestit: 325
Liittynyt: 23.7.2003 8:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mooner » 19.1.2008 8:46

Kaveri mulle vaihtoi ja ei tuo nyt niin mahdottoman vaikealta näyttänyt (kiitoksia vaan mataholle) Avantissa tosiaan purettiin kontista verhoilut kokonaan poies että pääsi kunnolla käsiksi niihin kiinnityksiin. Ittellä ei tuo raidetangon pultti niin vastustellut kun sitä oltiin leivottu auki ja kiinni tukivarsien vaihdoin yhteydessä joku tuhat kilometriä aiemmin.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 19.1.2008 21:13

Etupäästä ei tarvitse irroittaa kun iskarien yläpultit (kahden koritulpan alla konehuoneessa) ja alapultti, sekä mahdollisesti ylätukivarsien ulompi pultti. Älä irroita niitä kolmea pulttia, jotka ovat heti näkyvissä konehuoneessa! Vaikka koko joustinpaketti lähteekin niistä irti on niissä myös kallistuksen säätö. Jos joustinpakettia ei ole ikinä irroitetut on alapään pultti todennäköisesti ns. väärin päin, eli taaemman alatukivarren joutuu löysäämään, että pultin saa pois. Jos ylätukivarsien pultti on helvetin tiukassa kuten minulla oli niin joustipaketin saa pois tukivarsia irroittamattakin pienellä ponnistelulla.

Itellä meni kaverin kanssa yhteensä 7h, että saatiin alustasarja alle lähinnä tukivarsien pulttien jumittelun takia. Tuon ohjeen mukaan pääsi aika pitkälle: http://www.audiworld.com/tech/wheel28.shtml mutta omassa oli takaiskarin ylemmät pultit kontin eikä pyöräkotelon puolella.

Erikoistyökaluja kannattaa varata pitkät nokkapihdit, 18mm putkihylsy, taisi olla 8mm kuusiokolopää 1/4" avaimeen ja tähän vähintään putkihylsyn pituinen jatko, joka mahtuu hylsyn sisään. Lisäksi tietysti perustyökalut. Hylsyjä tarvii 13, 16 ja 18mm. Hyvät jousipuristimet tietysti myös jos pelkät jouset meinaa vaihtaa. Pallonivelen irrotustyökalu ei ole pakollinen, sillä ylätukivarsien nivelet saa naputeltua tuurnallakin irti rei'istään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 56 vierailijaa