PRKLE! Mikä vit.. ihmisiä oikein vaivaa??

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

PRKLE! Mikä vit.. ihmisiä oikein vaivaa??

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 16.1.2008 21:21

Myin tuossa autonosia keltsissä ja tuli väliviikolla soitto muutamasta osasta. No paketti matkikseen ja luulin että homma ok, vitut. Tilitapahtumia kun tuossa selailin niin eipä ole maksua tullut. Paketti lähetetty 28.12 Vaasasta Seinäjoen Matkahuoltoon jonne tullut 31.12 ja on edelleen noutamatta.
Yllättäen ostaja ei luuriin vastaa. Olen lauantaina menossa swappiin seinäjoen raviskalle niin pitää tuo paketti hakea samalla pois, kulut saan maksaa tietenkin itse.
MIksi ei voi ilmoittaa jos ei pakettia aio lunastaa tai miksi yleensä vaivautuu soittelemaan??

Toinen kauppa on edelleen avoin kun olen tuotteen maksanut ja saanutkin mutta eipä ole mitä piti olla, kaupan purkua yritän mutta taitaa mennä juttu eteenpäin.

hb81
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 16.1.2008 21:27

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 16.1.2008 21:36

Ei kai sitä kannata mitään lähetellä ellei rahojaan ole saanut ennen.

`niksu
-

ViestiKirjoittaja `niksu » 16.1.2008 22:05

Joopa joo. Bussiennakolla Ite lähettelin subin jollekki jantterille 250km päähän. Ja sanoin et kyl se viimeistään huomen on siel. Kaveri vaan vakuuttelee ettei oo näkyny jne. sanoin et mee siinne matkahuoltoon et varmasti on. sanoi menevänsä. Paketti ollut huomenna viikon verran määränpäässään eikä ole vieläkään hakenut ja nyt yrittää vältellä. Ei muuten mut opiskelijan perse tollasta kestä. Vituttaa.

Golf-8v
-

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 17.1.2008 7:04

Joo tuosta asiasta kuulee tälläkin foorumilla tämän tästä. Varmimmalla pääsee aina, kun pyytää ainakin tuotteesta maksun etukäteen tilille...

HVM
-

ViestiKirjoittaja HVM » 17.1.2008 7:32

No minä toimin niin, että jos ostaja ei minuun luota ja maksa etukäteen, en myy tavaraa. Aika selkeätä. Rahan kun takia en myy mitään, ainoastaan sen takia että tarvitseva saa mitä tarvitsee, ja vastaavasti saan sitten itse tarvittaessa mitä tarvitsen. Kyllä se luottamus löytyy kun aikansa näissä porukoissa palveluksia ja tavaraa vaihtelee. Hyvä kello kauas kuuluu, huono vielä kauemmas. ;)

Tutumpien kanssa olen toiminut niin että tavara ei maksa mitään, kuittaan "saatavani" vastapalveluksilla. Toimii aika hyvin sekin, ellei jopa erinomaisesti. Hyvällä on tapana kiertää. :)

miketti
-

ViestiKirjoittaja miketti » 17.1.2008 7:43

^ Sama homma täälläkin.

Äksjiiärrä
-

ViestiKirjoittaja Äksjiiärrä » 17.1.2008 8:04

Niinpä, ainoa varma tapa tämmösessä pikkutavaran kaupassa taitaa olla tavata nokakkain ja samalla hetkellä raha ja tavara vaihtaa omistajaa.

Teukka
-

ViestiKirjoittaja Teukka » 17.1.2008 9:17

Itse ostin äskettäin Matkahuollon välityksellä rengassarjan ja ei siinä mitään, matkahuolto vaan meinasi itse kusta koko homman.
Kaveri lähetti kamppeet kuten piti ja sain ilmoituksen että olis noudossa.No, menin sit heti hakemaan kuten olin luvannut ja sieltä sanottiin että tänään ei käy pankkikortti.
Olivat just muuttaneet.Okei huomen uudestaan ja ilmoitin saman myyjälle.
Sitten soitin päivällä Matkikseen ja kysyin että joko toimii? Joo, tervetuloa.
Menin paikalle ja yritin siinä vaiheessa heittää VISA:lle. Heillä ei sitten VISA käy, Kulutusluotto kyllä ois käynyt,just. Paalut oli väärällä tilillä.
Puhelin käteen ja ilmoitin myyjälle että nyt ei oo mun käsissä tää homma, oli perjantai ja menee maanantaille.
No maanantaina vielä yritys ja sitten oli koneet jumissa tai sit kaikki eukot halusi just sillon hakata pasianssii samalla koneella:)Pankkikortti kuitenkin toimi lopulta.
Sain kamat kuitenkin ja ilmoitin myyjälle myös tästä että olen hommani hoitanut, loput matkiksen käsissä.

Onnistuipas!

Mutta asiaan vielä kommenttia että MINÄ en ikinä maksa kellekään MITÄÄN ennakkoon.
Mutta jos Posti/bussi-ennakolla joku jotain lähettää, SE MYÖS HAETAAN!
Mikä tosiaan ihmisiä oikeen nykyään vaivaa kun ei helvetti soikoon osata edes perusasioita hoitaa?????

Juissi
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 17.1.2008 9:54

Itse olen suosinut (ja jos ostajalle/myyjälle vaan sopii niin) riskin puolitusta, eli puolet maksusta etukäteen ja puolet kaupan jälkeen. Toki tää ei aina käy toiselle osapuolelle, mutta hyvin toimi ainakin viimeks kun vanteet ostin.

Eipä kirpaise ainakaan ihan niin paljon jos vastapuoli onkin Kalle Kusettaja.

Itse käytän aina muutenkin työ s-postia myynti/osto tilanteessa ihan siitäkin syystä että herättää paljon enemmän luottamusta kuin jokin ilmaisosoite.

Warmaster
-

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.1.2008 9:59

Minulta ei tule edes puolia etukäteen. Yksi tyyppi yritti kusettaa sillä lailla rahaa kerran mutta onneksi haistin sen ajoissa.
Postiennakko tai matkhuollon ennakolla tavarani otan ja aina olen hakenut.

Kumma kun näitä huuhaa tilailijoita riittää..

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.1.2008 10:38

Suo siellä, vetelä täällä. Itse lähetän postiennakolla tavaraa vain poikkeustapauksissa. On kerran jäänyt vastaanottajalta tavara lunastamatta ja se tuli minulle varsin kalliiksi.
Jos jotain myyn, laitan useimmiten kaupan ehdoksi, että maksu etukäteen myyjän tilille ja ostajalle jää vapaus valita, hyväksyykö kaupan ehdot vai ei. Ketään en pakota ostamaan.

`niksu
-

ViestiKirjoittaja `niksu » 17.1.2008 14:34

No siis lähetin postiennakolla koska itse ostin samalla tyylillä tavaraa joku kuukausi sitten ja toimi ok. Kaveri tuntu asialliselta kaverilta ja nimen googlettaminen ym. Ei tuonut mtn esille ja kaikki yhteystiedot pitivät paikkaansa. Voihan se olla että on käynyt joku kämmi jossain tai jtn mut alkaa jo haiskahtaa. odotellaan. Tietääkö joku mitä kuluja siittä sitten tulee jos sen joutuu takaisin sen paketin lähettämään?

kilpijoki
-

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 17.1.2008 14:51

Lähetys maksaa saman takaisinpäin. Käsittääkseni ei muuta. Matkahuollolla saattaa tulla sitten varastointimaksuja vielä kaupantekijäisiksi.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.1.2008 16:00

Maksuton varastointi neljä päivää -muistaakseni, sitten alkaa juosta sakkomaksu. No lauantaina nähdään mitä kustantaa, vittu kun voi vituttaa.

Vaikea se on kauppaa tehdä, jos myyjä vaatii summan tililleen, luotatko ja maksat vai myyjänä lähetät ja luotat että hakee ja maksaa?

Heze
-

ViestiKirjoittaja Heze » 17.1.2008 16:42

No itse uskallan esim. huuto.netissä laittaa rahat etukäteen ostamastani tavarasta, jos kyseinen myyjä on tehnyt paljon kauppaa hyvillä palautteilla. Negatiivisen tai 0 palautteellisten kanssa en kauppaa edes tee. Ebayssa on käytännössä pakko maksaa etukäteen, mutta täällä sama nyrkkisäänto voimassa, ja luottokortti ja paypal luovat hieman turvaa.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 17.1.2008 18:50

Eiks kannata ostaa vaan uutta tavaraa jos näin hemmetin vaikeeta on?

Aina on olemassa riski. Eiks tästäkin aiheesta ole jeesusteltu noin N kertaa täälläkin?

Kuka tekis ehdotuksen jonnekin että pikkukusettajille saisi kunnon rangaistuksen? - Tänne ainakin kelpaisi 1 pikkunilkki tekemään remonttia parin euron tuntipalkalla...

Pekka
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Pekka » 17.1.2008 18:57

OT: Se pikkunilkki on todennäköisesti myynyt sun keittiön kaapinoves ennen ku se remontti olis valmis. :)

zero
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja zero » 17.1.2008 18:59

Itse ostaessa ehdotan, että maksan sen verran etukäteen, että jos jätän hakematta niin lähettäjä jää omilleen. Ja samaa on tehty itse myytäessä. Itseltä voi mennä muutama kymppi, mutta ei koko summaa jos sattuu huijarimyyjä. Koko summaa tai edes puolikasta en maksa etukäteen ellei jotain (ebay, huutonet) suosituksia jostain päin, mutta ymmärrän ettei viitsi lähettääkään ilmaiseksi jollei tunne minua. Ja taas halvoissa kamoissa turha edes maksaa lähetyksestä/postiennakkosta, jos tulaa 30-50% hintaa jo siitä lisää.
Aina(ko?onko..?) on pikku riski, mutta kuten jiisimula laittoin: ostaa uutta jos ei uskalla mitenkään päin tehdä kauppaa käytetyn tavaran kanssa..ja kusettaa/mokaa ne nettikaupatkin silloin tällöin.

JPM
-

ViestiKirjoittaja JPM » 17.1.2008 19:21

Mulle kävi vasta niin, että venasin matkahuollon soittoa yli viikon. Lähettäjä sanoi että on varmasti lähettänyt tavaran. Alko jo hävettämään, kun oli sovittu että maksan ku saan tavaran ja kestää ja kestää. No sit menin matkahuoltoon että onko täällä pakettia.
Vastaanottajan ja lähettäjän nimet täsmäsivät mutta paketti olikin Riihimäellä Oulun sijaan!
Kukaan ei tiennyt miksi. Eli viivästymisen syy voi olla myös muualla kuin lähettäjässä.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.1.2008 19:24

Juuri tällä viikolla tuli poliisilta ilmoitus, että lopettavat tutkinnan jutussa, jonka nostin saksalaista nettikauppiasta vastaan hiljattain. Poliisin mukaan tulee liian kalliiksi saavutettuun hyötyyn nähden. Syyskuussa ostamani tavara, jonka olin maksanut EU -maksulla etukäteen, ei koskaan saapunut. Myyjällä oli kymmeniä positiivisia palautteita, joukossa muutama negatiivinenkin, mutta kuitenkin jotain 98% positiivinen.
Myyjä katosi ebaysta ja minä köyhyin 123€. Voisin toki nostaa siviilikanteen, mutta siinä voi käydä huonostikin.
Mistä näistä tietää, lienee paras maksaa vain niille, jotka hyväksyvät paypalin.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 17.1.2008 19:35

OT: Se pikkunilkki on todennäköisesti myynyt sun keittiön kaapinoves ennen ku se remontti olis valmis. :)

Pallo jalkaan ja ruoskalla mokomaa orjaa piiskaten.. Toki tuolle voisi tarjota vaihtoehdoksi paria vuotta siperiassa.

`niksu
-

ViestiKirjoittaja `niksu » 17.1.2008 19:42

Soitin matkahuoltoon ja kyselin alustavasti tuosta kuluista itselle jos paketti tulee takaisin niin sanoivat ettei tuosta varastoinnista tarvitse maksaa. Eli pelkät rahdit. mut kyl se silti kun siit tulee jo 30% myytävän tuotteen hinnasta. -.-

HVM
-

ViestiKirjoittaja HVM » 17.1.2008 19:49

Lukkari on tätä mieltä:

"Jos jotain myyn, laitan useimmiten kaupan ehdoksi, että maksu etukäteen myyjän tilille ja ostajalle jää vapaus valita, hyväksyykö kaupan ehdot vai ei. Ketään en pakota ostamaan.

Loppujen lopuksi aika hyvin sanottu. Allekirjoitan.

Jak3
-

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.1.2008 21:14

^Sama täällä, tuohon ei pitäis olla sanomista.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.1.2008 9:30

Nettikaupassa on aina omat riskinsä, mutta satoja nettiostoksia tehneenä voin sanoa, että on sirkkelisahurin yhden käden sormin laskettavissa ne kerrat, jolloin olen joutunut ns. pissatuksi linssiin. Jos olen saanut epäkuranttia tavaraa, olen yleensä nuollut haavani. Tuollaisten asioiden selvittäminen esim. tekemällä rikosilmoituksen ei kannata, koska syytekynnys ei ylity ja siviilikanne johtaa yleensä sovitteluun.

L-Janne
-

ViestiKirjoittaja L-Janne » 18.1.2008 13:41

Itsehän en enää maksa mitään kokonaan ennakkoon, kun tuossa kesällä olin ostamassa kulttifillaria viattoman oloiselta tyttölapselta, joka sanoi ettei lähetä mitään ennen kuin rahat ovat tilillä, koska oli joskus kuulemma tullut huijatuksi. Eipä siinä, maksoin ennakkoon, mutta milloinkaan en fillaria saanut. Jatkossa, jos ei myyjä bussiennakolla suostu lähettämään, voin toimituskulut maksaa ennakkoon tilille, mutta en yhtään enempää.

quasi
-

Niinpä niin

ViestiKirjoittaja quasi » 18.1.2008 16:39

Minä:
Eikös sovittu että 20e kuluineen tuo ratti ? nyt tuli matkahuollosta ilmoitus n.40e lunastuksesta. Taidan jättää lunastamatta kun ei sopimus oikein pidä.

Myyjä:
Jos mainitaan 20 euroa kuluineen, niin silloin se on 20 euroa +toimkulut.

Ko. kaveri täältä ja nyt sitten ekaa kertaa kävi näin. Olen ostanut paljonkin ja en nyt ole enää mikään pikkupoika (48v). Olen toiminut kaupanalalla pitkään esimiestehtävissä ja luulin ymmärtäneeni että teimme kaupan tuolla 20e hinnalla. Ja toimitustapa oli posti ;)
No kaveri saa rattinsa takaisin ja maksaa itse kulunsa. Pitäisi pitää sanansa kun sen antaa.
Viimeksi muokannut quasi, 18.1.2008 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.1.2008 16:56

Varsin monta kertaa MH:lla tavaraa toimitettaessa tulee väärin ymmärryksiä, kun toinen luulee maksamansa hinnan sisältävän rahdin ja toinen käsittää hinnan kattavan vain tuotteen hinnan. Jos lupaa hinnan sisältävän rahdin ja rahti onkin jostakin syystä korkeampi, ei sekään tunnu hyvältä.
Itse pyrin myynti-ilmoituksessa antamaan arvion rahdista (tarkkaan sitä ei aina tiedäkään) ja ilmoitan, että ostaja maksaa rahdin lunastaessaan tuotteen MH:sta.

Eemeli
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.1.2008 17:50

Heh, johan on ajattelutapa :D
Kyllä se vaan niin on notta jos sanotaan että "20e kuluineen" niin silloin se 20e sisältää ne kulut.

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 18.1.2008 19:21

Myyjä:
:D

GTi-Perttu
-

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.1.2008 22:39

ilmoitan, että ostaja maksaa rahdin lunastaessaan tuotteen MH:sta.

Tuo on kaikkein yksinkertasin tapa! Ei tarvi lähettäjän alkaa käteisen kans pelleilemään MH:ssa ja ku tuo ei loppulaskuun tuo mitään lisäkustannuksia, kuten esim. bussiennakko.

`niksu
-

ViestiKirjoittaja `niksu » 24.1.2008 18:59

Kyllä oli ihme jätkä joo. Matkahuollon tädeillekkin lupaillu hakea pakettinsa moneen kertaan ja matkahuollosta olivat joutuneet tonkimaan puhelinnumerookin äidiltä asti kun oli vaihtanut numeronsa... No tänään laittoivat takaisin tulemaan. :/

ahu
-

ViestiKirjoittaja ahu » 24.1.2008 20:31

Itse olen vahingosta viisastuneena ottanut maksun eka tilile ja sitten lähettänyt tavaran.
Tulin itse huijatuksi: Ostin golfin penkit, ratin ja ovipahvit. Kaikki muu tuli paitsi ratti. No ostaja lupasi lähettää sen ilman kuluja. ei ole kuulunut, oli ensin pudasjärven mh kiinni ja auton ovet niin jäässä. Nyt laitoin mailia, että otan poliisiin yhteyttä jos ei kuulu rahoja. Ainakin tossa linkissä lukee, että rattikin on myyty, en tiedä sitten kenelle. Ei tässäkään ole suurista rahoista kyse, mutta periaatteessa ottaa tollanen toiminta pannuun.
Tässä tämän hepun ilmoitus nettivaraosassa: http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=585076

edit: Kaveri otti yhteyttä ja lupasi lähettää ratin, eli asia pitäsi olla ok.
Viimeksi muokannut ahu, 27.1.2008 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.1.2008 9:59

Näyttäisi kyseessä olevan perus muoviratti, jonka arvo on jotain parinkympin luokkaa. Itselläkin roikkuu seinällä tuollainen ja siitäkin on yläkehä irti. Voit toki uhkailla poliisilla, mutta asialle tuskin tehtäisiin mitään tuotteen vähäisen arvon takia.

HelaKammo
-

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 25.1.2008 11:03

Luulin, että tuota rattimallia on vain Sciroccoon laitettu, mutta ilmeisesti sitten myös Golffiin?

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.1.2008 11:19

Tuota rattia on mm. GTI:ssä, LX-golfissa, Passatissa jne tunnuksellisella keskiölätkällä (LX, GTI, Turbo Diesel) ja ilman. Tässä nahkaisena.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 25.1.2008 12:34

Turha poliisille on ilmoittaa, tai voihan ilmoituksen tehdä mutta siitä merkitään pöytäkirjaan vaan että lievä petos ja se siitä.
Kaverilla meni 150e Huutonettiin digikamerasta jota ei koskaan saanut. Poliisille ilmoitus, petos ja asiasta on nyt vuosi eikä mitään.
Oman käden oikeus on mun mielestä paras keino.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.1.2008 12:45

Tuollaisista yksittäisistä, pienistä jutuista ei yleisen syyttäjän kautta syytekynnys ylity, joten ainoa mahdollisuus on nostaa siviilikanne. Useimmiten vastassa kuitenkin on kaveri, joka on maksuttomaan oikeusapuun oikeutettu työtön, opiskelija tjsp. Jos olet itse ansiotyössä, maksat raskaimman mukaan ja mahdollisen oikeusturvavakuutuksenkin omavastuu on niin korkea, että se ei korvaa mitään.

Eipä ihme, että näitä nettihuijauksia jne. tapahtuu nykyään niin paljon, kun sanktiokynnys on niin korkealla.

JiiKanerva
-

ViestiKirjoittaja JiiKanerva » 26.1.2008 19:46

AHU, laitoin privaa eli moinen ratti löytyisi joutilaana, jos mainitsemasi kaupan kanssa menee v***ksi.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.2.2008 10:59

Nettivaraosasta bongasin mielenkiintoiset, käyttämättömät vanteet, jotka vaikuttivat varsin edulliselta. Herättää aina epäilyksiä, kun en löytänyt ilmoituksessa mainitun henkilön enkä myöskään ilmoittajan tietoja numeropalvelusta. Mistä tiedän, että MH:sta lunastamassani paketissa on juuri se minkä juuri maksoin ja jos kaikki ei ole kunnossa, että lähettäjän tiedot ovat oikeat?
No, onneksi on vara valita.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.2.2008 11:22

Pyydä lähettäjää lähettämään paketti sellaisena, että sulla on matkahuollossa/postissa mahdollisuus tarkastaa tavara ennen maksua..?

Ainakin postilla tämä on mahdollista, mielestäni myös matkahuollolla..? Tässäpä ote postin toimitusehdoista:
Lähetystä ei anneta asiakkaalle tarkastettavaksi ennen sen maksamista ja kuittaamista, jollei lähettäjä ole käyttänyt sisällön tarkistamisen mahdollistavaa palvelua (ks. Kotimaan tavarankuljetuspalvelujen palveluliitteen kohta Postiennakko).

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 1.2.2008 11:29

Pyydä lähettäjää lähettämään paketti sellaisena, että sulla on matkahuollossa/postissa mahdollisuus tarkastaa tavara ennen maksua..?

Tai laittaa auton käymään ja noutaa paikanpäältä.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.2.2008 11:49

No mutta jos paketin lähettäjä asuu jossain 800km päässä, niin ei välttämättä riitä mielenkiinto... :D

albanzo
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 1.2.2008 11:49

Tuntuu toi autonkin myyminen olevan ihan ylitsepääsemätön homma nykyään! Mulla kun on toi ruskea "rottakakkis" myynnissä, ni:
Ekan ostajan kanssa oltiin sovittu oikeestaan kaikki jo valmiiks ja lupasin viedä auton hänelle turkuun asti. Kuitenkin päivää ennen sovittua tapaamista kaveri alkoi vaatia kattotelineitä ja keulassa ollutta hevosenkenkää kauppaan mukaan, vaikka olin hänelle sanonut että telineet ei kauppaan kuulu. No, siitä hän sitten innostui että hinta onkin liian kova ja että kaupat jätetään tekemättä.

Okei, ei siinä mitään koska toinen ostaja oli jo ilmoittanut kiinnostuneisuutensa ja otinkin heti yhteyden häneen. Hän oli edelleen kiinnostunut autosta ja lupasi tulla katsomaan autoa sen viikon sunnuntaina (elettiin muistaakseni perjantaita). Oli juttua että hän tulisi iltapäivästä ja että sovittaisiin tarkempi kellonaika sitten sillon sunnuntaina. Tuli sunnuntaina, laitoin kaverilla viestiä että millonka hän sitten tulisi, ni eipä oon vastausta vieläkään kuulunu... Aikaa tästä on nyt sit jo viikko.

Kolmas ostaja se olikin hieno tapaus. Oltiin sovittu kaikki taas viimeistä piirtoa myöten ja hän lupasi ottaa vanteetkin kauppaan mukaan jos vaan saa oman autonsa myytyä ennen tätä perjantaita, auton sanoi ostavansa kävi oman auton myynnin kanssa miten tahansa. Sanoi tulevansa junalla Nurmeksesta (asuu siellä) Hämeenlinnaan, jonne lupasin auton viedä (uus projektiauto on kiikarissa sieltä suunnalta, sen takia lupasin ajaa sinne). Järjestin tän perjantain vapaaksi töistä, jotta ehdin vielä siistiä auton ennen myyntiä yms. ja kaverini lupasi lähteä toisella autolla reissuun mukaan. Vielä eilen illalla kello kuuden jälkeen kaverilta tuli viestiä että "joo nähdään huomenna, oma auto ei menny kaupaks mut ota vanteet silti mukaan" (auto+vanteet=enemmän ku pyytämäni 700€ pelkästä autosta). No, ilmeisesti pojan äiti tms. käänsi pojan pään ja puoli yhdentoista jälkeen eilen illalla tuli viesti, et "nyt ku auto ei menny kaupaks ni oisin ihan peeaa jos ostaisin ton sun auton, eli en tuu huomenna, sori."

Tässä sitä nyt vietetään vapaapäivää vittumaisella fiiliksellä ku olis prkl voinu ottaa työtunteja niin paljon ku ois vaan jaksanu tehdä.

Mikä siinä on niin vaikeeta? Miksi luvata ja sopia asiat ihan viimisen päälle, mut sit mennä puihin?
Sen tässä ainakin oppi, et seuraava ostajaehdokas tulee:
a)hakemaan auton multa täältä Somerolta,
b) tulee hakemaan sen sillon ku MULLE sopii,
c)mikään ei oo niin varmaa ku epävarma

kilpijoki
-

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.2.2008 11:54

^ Kaikilla vain ei oo selkärankaa, se on varmaa.

`niksu
-

ViestiKirjoittaja `niksu » 1.2.2008 17:03

Ite ainakin pyrin aina ilmottamaan jos jtn kyselen, et kysyn vain alustavasti enkä lupaile mtn jos en ole varma. Ei kans ymmärrä tollasta että lähdetään heti lupailemaan kaikkea vaikka ei olisi mtn käryä aikooko edes ostaa myytävää kohdetta. :E

opapopa
-

ViestiKirjoittaja opapopa » 1.2.2008 17:48

http://www.thinkgeek.com/gadgets/electronic/8e9a/ Tommosta sitten vain tulille jos tieraivo alkaa olee psykedeelisissä lukemissa. Itse en lähde autoja tai mitään muutakaan postittamaan jos en saa maksua ensin tilille, kunha maksu tulee ja toimitusosoite sattuisi olemaan kaatopaikka niin sinne menee, ja ainoastaan viikonloppuisin kun mulla on vapaata. En lähde vapaapäivää ottamaan minkään runkkarin takia joka kuitenkin peruu kaupat, itselläni ei onneksi tuollaisia kokemuksia ole, koska olen kaukaa viisas. Ja jos ostaja rupee puhelimessa jotakin valittaa että "kallis hinta, saa pitsaauton muualta halvemmalla", niin isken luurin kiinni. Samoin jos joku tulee autoa katsomaan ja alkaa itkee hinnasta, tai jostakin niin ajan auton talliin ja lähden sisälle, eiköhän se ns. ostajaki tajua pikkuhiljaa häipyä pihalta.

sandmännchen
-

ViestiKirjoittaja sandmännchen » 1.2.2008 22:03

Se on sellasta nykyäään kun, ei voi luottaa keneenkään!! Myyjä vaatii maksua ja ostaja vaatii tavaraa ennen maksua.. Meikäläisen kokemukset on ollu Positiivisiä kyllä.. Ne mitä oon ostanu on ollu alle sata ekee!!

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”