Etulasin pyyhkijän akseli katkesi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

Etulasin pyyhkijän akseli katkesi

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 15.1.2008 20:45

Eli tossa kun avasin oikeenpuolimmaisen etupyyhkijän mutterin niin jäiki mutteri käteen oli akseli jo melkeen poikki ilmeisesti muutenkin.. mitä sanotte kannattaisko vaihtaa pelkkä se akseli eli irrottaa se siitä pallo nivelestä (vai lähteekö yleensäkään irti) vai koko koneisto saman tien kumpi kovempi homma..?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.1.2008 21:21

Kyllä helpompi on vaihtaa koko vivusto, jos sulla sellainen varalle löytyy... ja vaikka vaihtaisit vaan sen katkenneen akselin, niin melkein kannattaa silti se vivusto ottaa sieltä esiin.

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 16.1.2008 19:46

paras vaihtaa koko vivusto, se on kohta kuitenkin jumissa. aika pitkään ne kestää mutta helposti alle kymmenessä vuodessa hapettuu jumiin. hintakin taisi vivustolla jäädä alle satasen. moottori pitää siirtää vanhasta.

E: kyseessä onkin vissiin kakkis. niistä en vivustojen kestosta tiedä,mutta uusien osien saatavuus on puoliksi hyvä ja puoliksi huono: huonoa on ettei marmoritiski enää juuri tuon ikäisiä tue eli monien osien myynti ja toimitukset on loppuneet. hyvää on että ne harvat osat mitä vielä saa, ovatkin sitten kohtuu edullisia.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 17.1.2008 20:56

Joo kakkiksesta kyse.. tossa otin ne hilppeet sieltä pois ja laitoin moottorin kiinni uuteen koneistoo mutta sen saaminen takas vaikuttiki vähä vaikeemmalta kun se paikka on niin prkl ahdas mihi se pitäis asentaa.. mutta tänää jatkamaan

LauriJT
-
Viestit: 1480
Liittynyt: 17.9.2004 11:14

ViestiKirjoittaja LauriJT » 17.1.2008 21:58

ja kokeilusta viisastuneena, kannattaa kokeilla eka käsin ja silmämääräisesti että koneisto ja pyyhkimet on ns. "nollakohdassa" itellä sattu vivut eka 180 astetta nollakohdasta huti ja seurauksena oli että pyyhkijät pyörähtikin väärään suuntaan eli konepeltiä päin. eli eti oikea asento ensin ilman pyyhkijän varsia ja nimenomaan se asento missä ne pyyhkimet vispaa oikeaan suuntaa. se moottorihan pyörähtää yhden pyyhkäisyn aikana kierroksen ympäri josta pääsee jo alkuun oikean lähtöasennon etsinnässä.

mk2 GTI
-
Viestit: 349
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 19.1.2008 0:58

Prkl ny vaihdoin sen koneiston sinne kokonaa ja samal naarmutin maalia ja muuta mukavaa ja sitte paljastu että ne akselit oliki paksumpaa versiota ja ei menny ne pyyhkijät niihi että ei muuta ku huomenna romuttamolta hakemaa varsia kai..... Miten ne noin onko ne jossain vuosimallissa vaihtunu paksummiksi vai? Olisi voinu tietty ennen asennustaki kokeilla niitä niihin mutta kun oletti että varmasti sopii..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa