Golf II 1.8i -90"kiihdytyspumppu" hajalla?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16.1.2008 8:35
Golf II 1.8i -90"kiihdytyspumppu" hajalla?
Aiheesta on ollut näköjään aiemminkin puhe, mutta en lähde "varastamaan" tuota toista aktiivista threadia. Ongelmakin on hieman erilainen.
Olen puuhastellut aiemmin vain kaasutinmoottoreiden kanssa ja ongelma vastaa samaa tilannetta kun kaasutinmoottorissa on kiihdytyspumppu hajalla. Eli kun polkee kaasun nopeasti pohjaan kone hyytyy vähäksi aikaa ja sitten lähtee kierrokset nousemaan. Polttoainesuodatin on vaihdettu. Itse epäilen polttoainepumppua, mutta mistä itse lähtisitte etsimään vikaa? Polttoainepumppu on sen verran kallis ettei viitsisi sitä lähteä kokeilun vuoksi vaihtamaan. Vika esiintyy aina, kylmänä tai kuumana. Eikä se ole parantunut itsekseenkään.
Mistä löytäisi hyvän kuvauksen ko. ruiskun toiminnasta tai onko joku kirja parempi kuin toinen tässä asiassa?
Olen puuhastellut aiemmin vain kaasutinmoottoreiden kanssa ja ongelma vastaa samaa tilannetta kun kaasutinmoottorissa on kiihdytyspumppu hajalla. Eli kun polkee kaasun nopeasti pohjaan kone hyytyy vähäksi aikaa ja sitten lähtee kierrokset nousemaan. Polttoainesuodatin on vaihdettu. Itse epäilen polttoainepumppua, mutta mistä itse lähtisitte etsimään vikaa? Polttoainepumppu on sen verran kallis ettei viitsisi sitä lähteä kokeilun vuoksi vaihtamaan. Vika esiintyy aina, kylmänä tai kuumana. Eikä se ole parantunut itsekseenkään.
Mistä löytäisi hyvän kuvauksen ko. ruiskun toiminnasta tai onko joku kirja parempi kuin toinen tässä asiassa?
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16.1.2008 8:35
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16.1.2008 8:35
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16.1.2008 8:35
Voi olla mahdollista. Mulle vain sanottiin liikkeessä, että jos on musta jakajan kansi niin silloin on Ducellier ja punaisella kannella oleva malli on Bosch. Totesin vaan että musta kansi, enkä edes sovittanut osia. Pitää vielä tarkastaa tilanne ennenkuin vaihtaa mitään. Ei olisi ensimmäinen kerta kun on väärät tiedot.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16.1.2008 8:35
Joo niin olikin! Bosch Ducellierin vaatteissa :D Vika säilyi vaihdosta huolimatta. Tulpanjohdot oli mallia Bremi ja resistanssit välillä 5...7 k ohmia (hatusta hattuun). Samalla tarkistin letkun jarrutehostimelle ja se näytti hyvältä.
Ihmettelemistä tuli siitä sinisestä lämpöanturista. Pitäisikö johdon irroittaminen vaikuttaa aina jotain, millä koneen lämpötilalla tahansa? Ei nimittäin ollut mitään vaikutusta. Ei tosin ollut sen vieressä olevalla punaisellakaan anturilla, mutta olikos tämä punainen flektin anturi?
Ihmettelemistä tuli siitä sinisestä lämpöanturista. Pitäisikö johdon irroittaminen vaikuttaa aina jotain, millä koneen lämpötilalla tahansa? Ei nimittäin ollut mitään vaikutusta. Ei tosin ollut sen vieressä olevalla punaisellakaan anturilla, mutta olikos tämä punainen flektin anturi?
Vaihda se sininen anturi sitten seuraavana, maksaa jotain ~10-15€. Sen jälkeen jos vielä nykii, niin paineensäädin auki ja sieltä moskat pois. Perhana kun ite tein kerralla nuo kaikki toimenpiteet kun auto oli levällään tallin perällä, niin hankala sanoa mikä sitten lopulta poisti ne nykimiset :)
E: omassa edellisessä vastaavassa oli sama vaiva, ja katsastuksessa ei päästöissä ollut sanomista, joten ei VÄLTTÄMÄTTÄ tuo lambdakaan ole. mutta tiedä häntä..
E: omassa edellisessä vastaavassa oli sama vaiva, ja katsastuksessa ei päästöissä ollut sanomista, joten ei VÄLTTÄMÄTTÄ tuo lambdakaan ole. mutta tiedä häntä..
Viimeksi muokannut Jak3, 16.1.2008 19:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16.1.2008 8:35
Paineensäädin on jo avattu ja puhdistettu. Samalla kävin läpi liittimet kontaktisprayn kanssa. Pitää seuraavaksi vaihtaa se sininen anturi ja sen jälkeen kumilaippa ihan varmuuden vuoksi. Lambdan voisin ainakin mitata ja muutenkin ottaa tarkkailun alle. Eikös se lambdan hajoaminen sekottaisi seokset koko kierrosalueella? Kone käy muuten ihan hyvin, mutta kun polkaisee kaasua se empii aikansa, ikäänkuin sammahtaa, ja sitten lähtee kiihtymään. Tulee esille kuormalla ja ilman.
Onkos tossa jonkinlaista ilmamäärämittaria? Onko muita antureita jäähdytysveden lämmön, imuilman lämmön, koneen kierrosnopeuden ja läpän asennon lisäksi?
Onkos tossa jonkinlaista ilmamäärämittaria? Onko muita antureita jäähdytysveden lämmön, imuilman lämmön, koneen kierrosnopeuden ja läpän asennon lisäksi?
Jos lambda on sökö niin sen pitäisi näkyä päästöissä ja kulutuksessa ensimmäisenä. Minkäslaiset tulpat sulla on paikoillaan? Vaihoin omaan NGK BUR6ET kolmikärkiset noiden muiden remppojen yhteydessä niin saattoi olla niilläkin vaikutusta, kun vanhat oli jotkut yksikärkiset ja aika vanhan näköset.
Kannattaa aloittaa noista halvemmista rempoista (tulpat, lämpöanturi, kumilaippa), jos ei puhdistelut sunmuut auta, ennenkuin menee heti ostamaan kallista lambdaa.
Kannattaa aloittaa noista halvemmista rempoista (tulpat, lämpöanturi, kumilaippa), jos ei puhdistelut sunmuut auta, ennenkuin menee heti ostamaan kallista lambdaa.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16.1.2008 8:35
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16.1.2008 8:35
Kertooko se bensapumpusta jollekkin jotain, että autossa on bensafiltteri letkuklemmareilla kiinni eikä kierteillä? Lähinnä 1 tai 2 pumppuisuudesta.
Onko tosiaan niin että filtteri on pumpun jälkeen, niinkuin voisin vanhan filtterin suunnasta päätellä?
Lämpöanturi on ostettuna, en vain ole vielä ehtinyt laittaa sitä paikalleen. Miten bensanpaineen saa mitattua kätevästi?
Onko tosiaan niin että filtteri on pumpun jälkeen, niinkuin voisin vanhan filtterin suunnasta päätellä?
Lämpöanturi on ostettuna, en vain ole vielä ehtinyt laittaa sitä paikalleen. Miten bensanpaineen saa mitattua kätevästi?
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16.1.2008 8:35
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa