IV tdi golffin "varaohjelma"?
Valvoja: ffp jäsenet
IV tdi golffin "varaohjelma"?
onko olemassa tdi golffissa -99 jonkinlainen varaohjelma mikä menee päälle ja tekee autosta täysin tehottoman..??
kesken matkanteon yhtäkkiä veto hävisi aivan täysin, 4vaihteella kaasu pohjassa n.80km...eikä oikein reagoinnut kaasupolkemeen mitenkään...
mutta kun sammutin auton ja lähdin uudestaan liikkeelle, niin toimii taas!!! ja tuon jälkeen ajettu n.500km....ja toimii edelleen...
kesken matkanteon yhtäkkiä veto hävisi aivan täysin, 4vaihteella kaasu pohjassa n.80km...eikä oikein reagoinnut kaasupolkemeen mitenkään...
mutta kun sammutin auton ja lähdin uudestaan liikkeelle, niin toimii taas!!! ja tuon jälkeen ajettu n.500km....ja toimii edelleen...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tää sama s...tanan ongelma on nyt iskenyt usein. Kävin vikakoodiluvussa ja jälki näkyi. Kaveri kysyi onko kierrokset karannut ylikierroksille, vastasin ettei ole! Ja viimeksi normaalissa kiihdytyksessä 3500 rpm:n kohdalla veto katkesi kuin seinään ja mosa vaihtoi limp-modille. Tietääkö kukaan mistä aiheutuu tuo vika? Ei jaksais lähetä paikalliseen Volkkariliikkeeseen vaihdattamaan osia. Korjaamon työnjohtaja nimittäin sanoi etta vika löytyy osia vaihtamalla... Eka juttu oli joku ahtopaineen mittaukseen liityvä osa, hinta töineen 250 eskoa!!
Suosittelen ahtopainemittaria. Siitä pystyy lukemaan paljon moottorin sielun elämästä... Ainakin sen, että onko vikatila ahtopaineista johtuvaa.... Meneekö pitkässä vedätyksessä vikatilaan? Jos menee, niin melkein vika on ahtopaineen säätöventtiilissä tai sitten VNT-ohjaus takkuilee ahtimessa...
Searchilla löydät näitä pohdintoja...
Searchilla löydät näitä pohdintoja...
Meneekö pitkässä vedätyksessä vikatilaan?
Kyllä, taas sama juttu pitkä vedtys ~ 1000 rpm lähdin vedättämään. ~2500 rpm:n kohdalla taas veto poikki.
Samoja vikoja
Mulla ilmenee täysin samaa vikaa. MAF vaihdettu syksyllä, jotain 14 tuhatta sitten. Auto on -99 AGR Golf automaatti. Alkutalvesta alkoi hiukan nykimään vaihtaessa isommalle, eli vaihteisto tuntui hiukan jumivan. Sit alko kovissa vedätyksissä lyömään vikamoodia päälle ja samoin isoissa ylämäissä. Käytin auton vaihteistoöljyn ja suodattimen vaihdossa. Oli aika likaista öljyä laatikossa. Hetken tuntui toimivan paremmin. Vika ei kuitenkaan postunut tolla. En usko että se on vaihteistoperäistä, eikös toi tietokone laske oikein vaihteenvaihtohetkeen koneen kuormituksen perusteella?
Kiihdyttäessä kone tuntuu tietyn kaasupolkimen asennon jälkeen "hyökkäävän" ja samalla kuuluu suhina turbon luota. Samalla kuuluu releen napsahdus sulakerasian luota. Olen jo niin vainoharhainen, että se voi kyllä olla vaihteenvaihtorele/vast. Vikamoodi menee päälle heti kun ahtoja tarvittaisiin. Onko siis N75? Entäs kaasupolkimen asentotunnistin? Missä se sijaitsee? Vaihtelin äsken putkia konehuoneeseen, kun osa oli jo niin kuluneen näköisiä. Ei vaikutusta koneen toimintaan. Kurkkasin myös ahtoputkeen. Voi jeesus miten öljyinen ja tukkoisen näköinen. Huomenna purkamaan ja putsaamaan sitä.
Jos jollain tänsuuntaisesta kokemuksia, niin olisi mukava kuulla mistä lähteä vikaa etsimään...[/img]
Kiihdyttäessä kone tuntuu tietyn kaasupolkimen asennon jälkeen "hyökkäävän" ja samalla kuuluu suhina turbon luota. Samalla kuuluu releen napsahdus sulakerasian luota. Olen jo niin vainoharhainen, että se voi kyllä olla vaihteenvaihtorele/vast. Vikamoodi menee päälle heti kun ahtoja tarvittaisiin. Onko siis N75? Entäs kaasupolkimen asentotunnistin? Missä se sijaitsee? Vaihtelin äsken putkia konehuoneeseen, kun osa oli jo niin kuluneen näköisiä. Ei vaikutusta koneen toimintaan. Kurkkasin myös ahtoputkeen. Voi jeesus miten öljyinen ja tukkoisen näköinen. Huomenna purkamaan ja putsaamaan sitä.
Jos jollain tänsuuntaisesta kokemuksia, niin olisi mukava kuulla mistä lähteä vikaa etsimään...[/img]
Tais vika löytyä
Kiitos vinkistä!
Testattu on. Kulki paljon paremmin ilman n75:n liittimen ollessa irti. Teki kuitenkin lopulta saman, eli motti vikatilaan. Onkos nyt kuitenkin edelleen mahdollista, että esim. paskainen hukkaportti tai vuotava alipaineletku tekee ton ahtopaineen nousun? Joka tapauksessa kannattaa kuitenkin vaan kävellä tiskille ja ostaa uusi osa? Jokuhan ton rikkimenon on kuitenkin aiheuttanut...
Testattu on. Kulki paljon paremmin ilman n75:n liittimen ollessa irti. Teki kuitenkin lopulta saman, eli motti vikatilaan. Onkos nyt kuitenkin edelleen mahdollista, että esim. paskainen hukkaportti tai vuotava alipaineletku tekee ton ahtopaineen nousun? Joka tapauksessa kannattaa kuitenkin vaan kävellä tiskille ja ostaa uusi osa? Jokuhan ton rikkimenon on kuitenkin aiheuttanut...
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 4.1.2008 18:08
Vaihdatin nokkahihnan + rekkulat, vesipumpun ja mosan lämpöanturin tänään. Nyt on suoraan limb mode päällä koko ajan. Ei poistu edes sammuttamalla auton. Huomenna alan tutkimaan kaikki letkut ja liittimet. Mahtoikohan jokin anturi jäädä kiinnittämättä? Kaveri myös huomautti että oli öljyä jonkin verran imuputkistossa, turbo vuotanut?
Editti:
Löysin vian, yksi alipaineletku irti. Ei vain yhdestä vaan molemmista päistä. Ahtopaineet palasivat, toimintaa seurataan...
Editti:
Löysin vian, yksi alipaineletku irti. Ei vain yhdestä vaan molemmista päistä. Ahtopaineet palasivat, toimintaa seurataan...
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 4.1.2008 18:08
Tuli soitettua marmoritiskin taakse. Kerroin tilanteen ja että N75 on jo vaihdettu. Kehoitti tulemaan pikahuoltoon ja vaihdattamaan tuon ilmamäärämittarin. Jos ei vika sillä poistu hän epäili että puhaltimen siivet olisivat jumissa. En edes uskaltanut kysyä mitä se tarkoittaa euroissa... No menen maanantaina vaihdattamaan tuon ilmamäärämittarin (190 €), tosin ei tarvitse maksaa heti koska jos vika ei poistu tuon vaihdolla asennetaan vanha takaisin. Ja sen jälkeen... tuo ahdinrumba, taidan samalla päivittää sen isommaksi.
Tilannekatsausta, tänään en päässyt pikahuoltoon vaihdattmaan ilmamäärämittaria. Mutta testailin autoa:
1. kova kiihdytys alkaen 1-vaihteella ja kierrokset joka vaihteella (1 - 4) yli 3500 => ei limb-modea missään vaiheessa veto toimi koko ajan
2. 3-vaihteella vedätys alkaen 2000 rpm => limb-mode päälle 3400 rpm kohdalla
3. 4-vaihteella vedätys alkaen 1500 rpm => limb-mode päälle 2500 rpm kohdalla
Lisäksi nyt veto katkeili jo normaali kaupunkiajossa, palautui kuitenkin kun nostin kierroksia kytkin pohjassa tai pidin kaasun pidempään pohjassa veto päällä. Ei tehnyt tuota montaa kertaa.
Josko huimenna pääsisi huollossa käymään.
P.S. vag-com impattu ja kaapelisarja odottaa postissa...
1. kova kiihdytys alkaen 1-vaihteella ja kierrokset joka vaihteella (1 - 4) yli 3500 => ei limb-modea missään vaiheessa veto toimi koko ajan
2. 3-vaihteella vedätys alkaen 2000 rpm => limb-mode päälle 3400 rpm kohdalla
3. 4-vaihteella vedätys alkaen 1500 rpm => limb-mode päälle 2500 rpm kohdalla
Lisäksi nyt veto katkeili jo normaali kaupunkiajossa, palautui kuitenkin kun nostin kierroksia kytkin pohjassa tai pidin kaasun pidempään pohjassa veto päällä. Ei tehnyt tuota montaa kertaa.
Josko huimenna pääsisi huollossa käymään.
P.S. vag-com impattu ja kaapelisarja odottaa postissa...
Vika hävisi
Mulla lähti vika pois kun vaihtoi n75:sen eli ahtopaineensäätimen. Maksoi 50 euroa Pörhöltä Rovaniemeltä.
Joskus ei vaan mikään onnistu... Tuohon moottorin limb-tilaan menon syyhän on tuo tuttu VNT jumitus. No, nyt sitten oli ahtimen vaihto. Finnturbolta tilasin tuon VB:n + adapterin. Hyvä tarjous + toimittavat nopeasti mutta sitten iski taas minun tuuri: Turbo asennettiin ja koeajossa huomattiin ettei paineet nouse... Koska samalla vaihdettiin 3 bar:n mappi epäilykset kääntyivät siihen. Vaikka kuinka antoi kierroksia ahtopainet pysyivät alipaineen puolella (lyötiin testilaite kiinni). Imuputki pois ja vika löytyi. Turbon imupuli oli saanut siipeensä Matkahuollon kyydissä ja turbo oli jumissa :-( Ja fiilis katossa, auto jäi verstaalle. Pahvilaatikossa oli kunnon jälki siinä kohtaa missä turbon imupuoli oli ollut. Joskus tuntuu etei mikään onnistu! Nyt odotelllaan milloin tulee uusi puhallin ja mistä.
Aamulla ennen kahdeksaa paukahtaa tekstiviesti: Teille on saapunut paketti Matkahuoltoon... Ja ei kun hakemaan. Ja siellähän se oli Finnturbon lupaama kikkara. Ja kiireen vilkkaan viemään se asennusliikkeeseen. Tämän asian Finnturbo hoisi kyllä hienosti, kiitokset heille. Nyt peli toimii eikä ole mennyt vikatilaan. Tosin suuttimia nyt odotellaan että saataisiin ruutia lisää.
Ja jottei kaikki olisi vieläkään helppoa: Maksoin laskun 2 x turbon asennus. Finnturbo sanoo että asentajan olisi pitänyt tarkastaa ahdin ennen asennusta. Asennusliike taas sanoo että kun laatikosta korkkaa uuden osan he olettavat sen olevan OK => asennus.
Että sinä ollaan taas, ei jaksanut alkaa säätämään 16:15 perjantaina...
Ja jottei kaikki olisi vieläkään helppoa: Maksoin laskun 2 x turbon asennus. Finnturbo sanoo että asentajan olisi pitänyt tarkastaa ahdin ennen asennusta. Asennusliike taas sanoo että kun laatikosta korkkaa uuden osan he olettavat sen olevan OK => asennus.
Että sinä ollaan taas, ei jaksanut alkaa säätämään 16:15 perjantaina...
Avasin piruuttani tuon jumittavan vnt-turbon nähdäkseni miten tuo säätö toimii.
Tässä kuva kun "kynnet" on ulkona:
http://i272.photobucket.com/albums/jj19 ... lkona2.jpg
ja "kynnet" sisällä:
http://i272.photobucket.com/albums/jj19 ... sisll1.jpg
Tuossa jälkimmäisessä kuvassa näkyy että ainakin iso rulla joka liikuttaa noita vipuja on kulunut siitä kohdasta jossa tappi liikuttaa sitä (rengastettu). Muutenkin tuo systeemi tuntuu jumittavan aika helposti (väljyyttä joka paikassa?).
Mihin muuten nuo keskireiässä olevat liikkuvat "kynnet" (katso nuolet) ottavat kiinni, eli mihin niiden liike vaikuttaa?
Tässä kuva kun "kynnet" on ulkona:
http://i272.photobucket.com/albums/jj19 ... lkona2.jpg
ja "kynnet" sisällä:
http://i272.photobucket.com/albums/jj19 ... sisll1.jpg
Tuossa jälkimmäisessä kuvassa näkyy että ainakin iso rulla joka liikuttaa noita vipuja on kulunut siitä kohdasta jossa tappi liikuttaa sitä (rengastettu). Muutenkin tuo systeemi tuntuu jumittavan aika helposti (väljyyttä joka paikassa?).
Mihin muuten nuo keskireiässä olevat liikkuvat "kynnet" (katso nuolet) ottavat kiinni, eli mihin niiden liike vaikuttaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa