corrado g60 ---> 1.8t 20vt

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

corrado g60 ---> 1.8t 20vt

ViestiKirjoittaja nico86 » 14.1.2008 2:45

polkaistaanpas ensimmäinen projekti käyntiin myös tänne jotta saadaan arvosteluita autosta ja mieluiten vähän vinkkejäkin tulevaan kesäautoon :) korissa alunperinkin pieniä kauneusvirheitä joten kitataan samalla ja maalataan kaikki klommot ja muut.

lähtökohtana auto näytti tältä -->
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 561223.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 561215.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 561203.jpg

alla 15"bbs vanteet ja koneessa DOPI:n lastu ja siivapyörä.tehot papereissakin 199hv mutta nälkä kasvaa syödessä :) alustana joku cobra luultavasti joka vaihtuu FK:n säädettäviin.myös muuta osaa vaihtumassa noiden lisäksi joten alkuperäisosaa jää talliin lojumaan.sivuvilkkujen reiät hitsasin umpeen ja kittasin ja tilalle tulee kromiset vilkkupeilit.sisustanmuutoksia tulossa mm.näytön integrointi kojelautaan,mk3:sen ilmanohjainvut,kromiosia,keskikyynärnojaa ymym..tavoitteena saada auto kesäks radalle joten kiirus taitaa tulla :)

ensiksi toki autoa ruvettiin hirveällä innolla purkamaan ja parin päivän päästä auto näytti tältä ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6350.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6345.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6340.jpg
lokareissa alkuperäiset massat -> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6338.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6336.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6333.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6334.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6323.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6325.jpg

sitten ruvettiin hakemaan osia DOPI:lta mm.sonarin enkelin silmät,venuksen etupuskuri,merkitön maski,tasainen perälippa ja rs:n takapuskuri. --> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6330.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6906.jpg

sattui pieni onnettomuus kun hitsasin takasinpyyhijän moottorin reikää umpeen :) takalasi aivan p'''un päreiksi ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6913.jpg
kuvassa jo kitattuna merkkien reikiä umpeen..

tekniikan luovuttajaksi löytyi audi a3:sen 1.8t (AGU) hiluineen.koneella rullattu n.200tkm. --> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6903.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6901.jpg
kansi menossa porttaukseen ja höyläykseen.pidän koneessa vakio alakerran koska kuulemma kestää tuon 300-350hv (isot pojat puhu) :D

myös joulun alla olen varmaan ollut kiltti koska pukki toi tällaiset :)

HKS:n kopio hukkaportti (50mm)

Greddyn dumppi

Garretin T04 ahdin (imu70,pako 63 muistaakseni)

uusi väläri (mitat 630x960x76) kuvat myöhemmin..

noilla pitäisi sitten riittää sinne 300hv paremmalle puolelle.vielä olisi suuttimet ja uusi ruisku (megascuirt) ostamatta.ja tietysti uusi pakosarja :) jos joku tietää kuka tekee noita pakosarjoja niin ilmottakaa mulle.

suureksi ihmetyksekseni autosta ei löytynyt ruosteen alkua edes mistään!kattoluukku tarkoitus vaihtaa lasiseksi jos jostain löytyy asevelihintaan.onko ehdotuksia millä saa parhaiten kattokaiteiden urat vedettyä umpeen?olisko pellin soiro hitsillä kiinni ja kitti päälle?koska itellä ei tosta tinaamisesta niin kokemusta joten en uskalla lähtee kokeileen sillä.
vanteina tällä hetkellä ,keskin kt8 9x16 ET takana 20 ja edessä 15.voi tulla myyntiin jos vaihdan isommat ja kiiltävemmät alle :)

viikonlopun aikana tuli askarreltua itsetehdyt ja modatut ilmanohjaimet molempiin lokasuojiin.tarkoituksena pelkän näön vuoksi laitoin jos jotakuta kiinnostaa että minkä takia molemmille puolille :) tossa pari huonoa kuvaa ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... _A0046.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... _A0038.jpg


kysykää jos kysyttävää on ja kommentteja odotan paljon että mitä voi muuttaa tai parantaa..projekti jatkuu taas parin päivän päästä kun pääsen koneen kimppuun ja hakemaan kittiä lisää :)

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 14.1.2008 10:07

No eipähän jää tehotavoiteet ainakaan ahtimen koosta kiinni. Noita pakosarjoja tekee melkein jokainen turbofirma esim. Pro-mo, Fin-Turbo tai vaikka Proturbo. On noita monia muitakin, mutta tuossa nyt pari esimerkkiä. Myös myyntipalstaa kannattaa pitää silmällä.

Taitaa olla Suomen ensimmäisiä 20vt projekteja megasquirtilla(?). Ei muuta kuin onnea projektiin.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 14.1.2008 16:15

meinasin sitä että jos jollain olis valmiina piirustukset tohon koneeseen ni jos joku tekis ku on vähä kalliita omalle kukkarolle noi 400-500e pakosarjat :( esim. donalta vois kysyä jos viittis tehdä koska sehän on jo yhden tommosen tehny ni jos sillä olis mitat ja kaikki valmiina.mutta jos löytyy joku joka tekee ni ilmoo vaan :) ja on luultavasti ensimmäinen megaruutalla tehty koska budjetti ei anna myöden hesteckiin tai muuhun vastaavaan :(

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 14.1.2008 16:27

Terolla oli myös mega aluksi käytössä

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 14.1.2008 16:32

ai...miten oli toiminut?pyörittiinkö samoissa teholukemissa?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 14.1.2008 17:15

Alkuun toimi hyvin, kunnes ongelmat alkoivat. Sitten alkoi palaa puolaa sunmuuta hassua. Ongelma sinänsä ei ollut Megan syy, vaan just minun megan syy. Kannattaa pitäytyä toimiviksi todetuissa palikoissa eikä alkaa protoilemaan. Tuollasia vastaavia liikkuu muutamia, ite en samanlaiseen versioon koske enää pitkällä tikullakaan.

Mulla on vakiopalikat, mutta ei tuo megasquirt tehoa rajoita.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 14.1.2008 18:29

kiitos vinkeistä..kyllä sitä vois periaatteessa katsella jos jostain löytäis jonkun "halvan" merkkiruiskun.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 14.1.2008 20:00

Itse olisi aikomus Megasquirt laittaa omaan projektiin..

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 14.1.2008 20:12

kansi menossa porttaukseen

Miksi? Mieluummin rahat alakerran remppaamiseen, jos kerran ajettu jo 200tkm ja moiset tehotaivoitteet?!

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 14.1.2008 20:19

Samaa meinasin vielä sanoa, että ihan turha hieroa kanavia, jos alakerta jää vakioksi..
Vakio kansi hengittää hienosti sen 300hv, jonka nuo 200tkm ajetut vakio-osat (ehkä) kestää..

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 14.1.2008 20:39

onkos kukaan muuten virtauttanut tuommoista 20v kantta ? ihan uteliaisuudesta kyselen kun sitä kuitenkin mainostetaan aika paljon...Ett mihin semmoinen oikeasti riittää = )

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 14.1.2008 21:42

otan kyl koneen joka tapauksessa koneen auki ni tarkistan samalla mitä alakertaan kuuluu ja missä kunnossa on..tarpeen vaatiessa koko alakerta uusiks.kyllähän ton juu puhutaan ton alakerran kestävän sen reippaat 300hv mut tollaki tosiaan ajettu toi yli 200tkm et katotaa ny.kai sitä megaruittaa voi kokeilla ja jos ei toimi niin sit syödään makaroonia pari kuukautta että saa merkkiruiskun :) tossa pari kuvaa noista hiluista ---> http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0296.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0297.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0300.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0301.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0302.jpg
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0303.jpg

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 15.1.2008 19:05

tossa todella karkea luonnos mitä tuleman pitää..lukekaa siis ennen kuin arvostelette: TODELLA KARKEA LUONNOS! :) http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6358.jpg

Jukka85
-
Viestit: 102
Liittynyt: 8.10.2004 13:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukka85 » 15.1.2008 19:38

Oliko kallis etupuskuri? Itekkin oon jotain samantapaista miettiny. Tsemppiä vaan projektiin...hyvältä kuulostaa!

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 15.1.2008 19:47

todella karkea luonnokseen et ÄLÄ pilaa kaunista corradon muotoilua tollasella järkytyksellä.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 15.1.2008 19:56

Kyllä toi kohtalaisen hyvältä näyttää. Paljon hienompi kuin mitkään RS-puskurit. Ton kanssa sitten jotkut hillityt, eikä kovin matalat helmat. Kuinkahan tota pystyy vielä madaltamaan, kun aika alhaalle toi puskuri kuiteskin menee...

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 15.1.2008 21:12

kyllähän toi puskuri jonninverran makso mut ei tuu ainaka ihan heti vastaan..en sano ettei kellään olis mut ite oon ainaki nähny pelkästään rs:siä ja ne ei oikein enää miellytä silmää..lumman helmoja miettiny koska m3:set ei taas kerran miellytä omaa silmää..
VESKU:meinasiks että toi venus ei sovi tohon?sen näkee sit vasta valmiina et sopiiko vai ei.. :) sitä odotellessa projekti jatkuu...

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.1.2008 21:32

kyllähän toi puskuri jonninverran makso mut ei tuu ainaka ihan heti vastaan..en sano ettei kellään olis mut ite oon ainaki nähny pelkästään rs:siä


Samasta syystä oman rs:n lahjoitin kiertoon.
Eikö tuo ole Seidlin valmiste? on pikkaisen parempi laatuinen lasikuitu palikka,kun esim. nuo dietrichin rs:t. Tukevampi ja muutenkin viimeistellympi.Itselle tuli RS-line (tosin ensin jostain syystä ensin tuollainen venus). Asennus ja maalaus helppoa,kun ei ole pinta valmiiksi halki joka kohdasta. Ja reunassa olevat peltikäikäleet olivat oikeissa kohdissa kiinnittämistä varten.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 15.1.2008 23:20

mitenkäs sait oman puskuris kiinni?otit vanhasta ne raudat?ja jos ni miten kiinnitit tohon lasikuituun?ku ei viitti millään 5 tuuman peltiruuveilla porata läpi :) ja on seidl:n valmistama..kyllä se ainaki tukevaa tekoo on ettei oo mikään piraatti vessapaperista tehty :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.1.2008 23:29

esim. runko ruuveilla kiinni puskuriin oikeille kohdille,kusilaidulla runko kiinni ja ruuvit pois.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 16.1.2008 7:24

Pitää kyllä laittaa dopilta tilaukseen noi etuvalot. Hyvältä vaikuttaa muutenkin suunnitelmat.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 16.1.2008 10:45

nico86: En oo nähnyt Corradossa yhtään hyvännäköistä tarvikepuskuria ja tuo kyseinen valitettavasti on mun mielestäni sieltä rumimmasta päästä, toki itselle rakennat joten jos itse tykkäät ni ok.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 16.1.2008 16:10

vesku: niimpä..suapi nähdä ny sit mimmonen tulee..onhan toi veenus kieltämättä vähän tommonen "sisäänpäin" kääntyvä mut kokeilemalla selviää miten se silmään sitten istuu :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.1.2008 16:29

Yleensä veenuksilla on tapana kääntyä sisään päin..

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 16.1.2008 16:32

kiitos tiedosta :) en oo oikein perehtyny noihin puskureihin ni hyvä että virheet korjataan.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.1.2008 17:36

Tosta puskurista saisi kohtuu vaivalla mun mielestä paremman näkösen kun tukkis noi reuna-aukot ja toisi niitä reunojen syvennyksiä ulospäin eli tekisi siitä vähän kantikkaamman näkösen.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 16.1.2008 21:39

hmmm...voishan se tietysti toimia..vieläku löytäis mallikappaleen että näkis minkälainen siitä suurinpiirtein tulis..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.1.2008 22:57

oon sitten oikeasti huono photoshoppaaja mut tos olis minuutissa väänettu malli siitä mun ideasta ainakin suunnilleen. joku tehkööt paremman

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 17.1.2008 11:11

^mun mielestä huomattavasti parempi noin, näyttää itse asiassa aika hyvältä.. :)

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 17.1.2008 11:29

Parempi noin! Erikoinen, mutta ei niin överi kuin alkuperäinen.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 17.1.2008 14:21

eipä yhtään hassumman näkönen..pitääpä vakavasti harkita tota ehdotusta..

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 17.1.2008 20:50

Omasta mielestäni kaipaa jotain koloja reunoihin.Näyttää nauravalle sarjakuva autolle,kun nuo reunat laittaa kokonaan umpeen.

Tuota omaa rs-linea en kiinnittänyt vanhaan puskurin runkoon,kun 2 ruuvilla noiden vilkkujen alta ja kulmista pulteilla orkkispuskurin kiinnikkeisiin. Laitoin lasikuidulla pellit puskuriin kiinni ja niistä kiinnitin.
Saa puskurinkuoren irti muutamassa minuutissa.
Pysyi mukana kovassakin röykytyksessä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.1.2008 22:11

kylhän siihen tietty vois kehittää jotain lisäks niihin reunoihin. vaikka sumarit tai jotain. toi oli vaan tollanen nopea ideointi.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 17.1.2008 22:55

kiitoksia ideoista!kaikki huomioidaan..vkloppuna lisää kuvia jos pääsen tallille tekemään jotain..

Kankku1.8T
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.10.2007 20:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kankku1.8T » 19.1.2008 17:48

Hyvältä näyttää Niko. Mitä teet muuten sille G60 koneelle? Vois lyödä sen golffiin...

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 19.1.2008 18:03

g60 kone myyty..ens viikonloppuna pitäis kaverin tulla hakeen sitä.

_kekkula_
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.11.2006 9:47

ViestiKirjoittaja _kekkula_ » 22.1.2008 21:41

kyllä se siitä lähtww nico u

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 22.1.2008 22:31

khyllähän se :) tänään tuli taas puuhasteltua tallilla..tosin vaan vähän aikaa..mutta tässä lopputulos --->
http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6936.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6937.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_6933.jpg

enää irrottamatta downpipe,ohjaustehostimen pumppu ja laatikon pultit ja pari kannatin pulttia niin sitten voi nypätä koneen pois..huomenna pitäis postissa tulla moottorinosturi jotta saadaan se kone irti koska viikonloppuna olis ostaja tulossa hakemaan :)

to be "kontinjuu"...

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 24.1.2008 19:29

kyllä kun sitä asiaa rupes miettiin ja lueskeleen ni ei se megaruisku oo kai kaikista paras vaihtoehto...tyydyn siis koneen omaan boksiin ja harisen lastuun :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.1.2008 20:47

Jos mietit vielä kerran uusiks.

Koska ei se digifant ole todellakaan hyvä vaihtoehto tuohon käyttöön. Vakio PG:n ohjaamiseenkaan kun siitä ei aina ole... Ja ne kartat. Todella vajavaiset, tarkkuutensa puolesta etenkin, jos yhtään virikäyttöön ajattelee.

Oikein asennettuna ja säädettynä Megasquirt'n'spark kyllä ajaa asiansa ihan täysin siinä missä mikätahansa muukin ohjelmoitava. Lompakosta kiinni toki, että mitä on varaa laittaa. Jos on varaa laittaa Hestec, niin laita toki semmoinen. Säätäjiä, vianetsintäapua, jne. ainakin löytyy enemmän näille tunnetummille.

Mutta jos haluat varmasti toimivan setin, niin älä ihmeellä säästele moottorinohjauksessa ja jätä tuota digifanttia arpomaan, että mikä on päivän ennakko ja seos & minkäkokoisiksi paloiksi männät tälläkertaa nakutetaan ja sulatetaan.

Digifantin arpomisesta on kuultu jo riittävän monta surullista tarinaa.

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 24.1.2008 20:56

Eikös tässä tarkotettu koneen omaa boksia eli ihan jotain muuta kuin digifanttia ?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.1.2008 22:38

Itsekin sain kyllä sen käsityksen että kyseessä olis tuo 20vt:n boksi. Mutta jos sä sinne vielä sen fantin laitat niin voin kahvit siitä hyvästä tarjota. =D

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 25.1.2008 16:39

Jos sinne fantin laitat niin mää tuun lyämään sua :D

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 25.1.2008 17:34

joo eli kyseessä on siis ton AGU:n boksi eli motronic eikä suinkaan digifant.. :) on muutenki jo sen verran kauhukokemuksia tosta fantista että sillä saa heittää vesilintua..tänään tulossa uusia kuvia kun saan otettua moottorin irti...eli iltaa odotellessa..

Ter0
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.11.2004 13:49

ViestiKirjoittaja Ter0 » 26.1.2008 11:43

Ootko Tatechia harkinnu? ;) Siitähän löytyy suht harrastelijaystävällisellä hinnoittelulla olevia versioitakin..
Itellä tarkotus tohon muijan corroon sellainen värkkäillä kun vaan aikaa riittäs.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 27.1.2008 2:07

Muutenhan tuo halpa versio on vallan kätevä, mutta jos löytyy vain yksi digitaalilähtö niin melko paljon tarvittavia ohjauksia jää toteuttamatta. Mahtaako saada mahdollisesti käyttämättä jääviä suutinlähtöjä muihin tarkoituksiin?

Ter0
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.11.2004 13:49

ViestiKirjoittaja Ter0 » 27.1.2008 10:43

No saahan siihen ostettua lisää digilähtöjä tarpeen mukaan jälestäpäin.
Turbokonehan menis 2:lla digilähöllä, tyhijsvena ja ahtopaineen ohjaus..
Jos ite tahon jossain säästää, niin karsin ominaisuuksia joten tekisin ahtopaineen ohjauksen perinteisesti ja laittasin ecun ohjaamaan tyhjäkäyntiä.

6-version Litessähän on kuitenki lisäksi bensapumpun ja diagnostiikkavalon ohjaus ja jos löytyy sähköinen öljynpaineen lähetin niin vaikka suojakatkaisu öljynpaineiden kadotessa.
Tuota varmaan vois käyttää myös tavan öljykellon kans, pitänee testata.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 27.1.2008 20:19

eipä oo tullu harkinneeksi...pitääpä miettiä...eilen tuli tuo kone revittyä siis irti isännän ja isoveljen "pienoisella" avustuksella...ens kerralla kyllä pakko ottaa laatikon kans pois ettei mee hermot :) pakosarjan pultit oli sen verta piukassa että jos olis kauan vääntäny ni olis käsi menny ennemmin poikki :D tulinpa siinä huomanneeksi myös että kantta oli portattu ainaki vähän..mutta pitemmittä puheitta tosa olis kuvia..ja lisää tulee taas kun kerkeen meneen tallille ja ottamaan vaihdelaatikon irti ja uuden alakerran paikalleen..

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012601.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012602.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012603.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012610.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012612.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012630.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 012632.jpg

_kekkula_
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.11.2006 9:47

ViestiKirjoittaja _kekkula_ » 28.1.2008 21:17

Ny vaan tapsalta sponssi tarra helmaan.. ;-D

ps.. huomenna verfffstaaallee

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.1.2008 21:24

Eikö tuo olis kannattanut irroittaa akseleineen? Varmaa olis helpottanut kun se lähtee koko pakettina.

edittiä:
ens kerralla kyllä pakko ottaa laatikon kans pois ettei mee hermot


siinähän taidetaankin siihen suuntaan vihjata. on sitä sokea. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 28.1.2008 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 28.1.2008 21:24

mahdankoha kehdata laittaa ;)

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 28.1.2008 21:25

sebastian: ny ollaan taas paljon viisaampia ja todennäkösesti otetaan ens kerralla akseleineen ja laatikkoineen irti..

_kekkula_
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.11.2006 9:47

ViestiKirjoittaja _kekkula_ » 28.1.2008 21:39

pakko kehdata jollai tosi pienellä fontilla pöurän lähelle nii on tarra aina paskanen eikä kukaa nää sitä

_kekkula_
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.11.2006 9:47

ViestiKirjoittaja _kekkula_ » 28.1.2008 21:40

vähä tulee inva taksi tekstiä mut menkööt

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.1.2008 21:50

^Siksi tuolla oikeassa reunassa on Kuva-nappi.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 29.1.2008 22:42

noh,pitääpä tapsalta kysellä josko tarraa heltiäis :)

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 11.2.2008 20:43

päivitelläänpäs tätäkin taas kun tuolla tallilla tuli oltua..eli kone pukeilla ja venakoppa pois ja kurkkaamaan etukäteen miltä näyttää...ja ihan hyvältähän tuo näytti...ei missään naarmuja yms sinne kuulumattomia jälkiä ja nokat ja kaikki oli niinkuin pitikin

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0482.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0483.jpg

sitten vielä pieni kerros kittiä loksuihin ja joku päivä hionta niin hyvä tulee

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0494.jpg

kertokaapa muuten mielipiteenne noista molemmin puoleisista ilmanottoaukoista että sopiiko vai ei...mielestäni ainakin hieman jotain uutta :)

ja tulihan se inspiraatio sieltä ruveta jo hieman kasaileen ja kesää odotteleen tätäkin pommia :)

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0495.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0496.jpg

tossa vielä pari kuvaa kun isäntä tekemisen puutteessa rupesi hommailemaan mun koneen ääressä

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0497.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0498.jpg

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 11.2.2008 21:50

mun mielestä ei ollenkaan pahannäköinen kahdella ilmaritilällä! +

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 12.2.2008 17:41

yhdyn edelliseen :)

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 13.2.2008 8:30

Mitä olet ajatellut sivupeileiksi? (ovat siis ilmeisesti vaihtumassa?)

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 13.2.2008 16:46

jotain tommosia vilkullisia tippa peilejä tjms..vilkulliset tietty mut ei mielellään mitkään m3 koska niitä on jo kaikilla ja joka autossa :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.2.2008 7:38

Ihan vinkkinä vaan, mut kannattaa keskittyä nyt muihin asioihin kun imusatsin kiillotukseen. Koska toi imusarja on huonoin mahdollinen, koska kaasuläppä on apparin puolella. Ennemmin tai myohemmin vaihdat sen... Tolla imusatsilla ahtoputkien teko on paljon vaikeempaa. Keskity koneen kannakkeisiin. +300hv toi kone liikkuu niin rajusti taaksepäin, että tila turbon ja tulipellin välissä käy ahtaaks. Varsinkin tolla turbolla, jossa kompurakotelo on fyysisesti aika iso.Esim. http://img515.imageshack.us/my.php?imag ... 012mr0.jpg Eteen hieman matalampi ja kovempi kannake (pusla). Ite olisin pudottanut moottoria alaspäin, mutta se ei oikein ole mahdollista auton mataluuden takia.

pepe
-
Viestit: 33
Liittynyt: 24.7.2003 20:33

ViestiKirjoittaja pepe » 14.2.2008 18:12

Vinkki otettu huomioon mutta kun noita 1.8 T 20 V koneita on nyt tossa 5 ketaletta
niin ajattelin vaan kokeilla miten tuo kiillotus sujuu. Tuo venekoppahan
siinä kuvassa tärkein on koska se ainakin jää.Ajankuluahan tämä kaikki on ja jotain on aina pakko
väsätä että pääsee suojatyöpaikkaan talliin tuolta sisältä. Noita koneen
osia saattaa tulla jotain kohta myyntiinkin koska tarvetta meillä on vain 3:lle koneelle.
Imusarja on kyllä suunnitteilla toisen kätiseksi kuten Dona
ehdotitkin se että hommataanko valmis vai ruvetaanko tekeen itse on vielä haussa.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 14.2.2008 19:46

vinkit otettu mietintämyssyn alle :) kyllähän sä dona voisint siihen imusarjanki rakentaa ;) tai näytellä piirustuksia ni voisin ite tehdä?

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 16.2.2008 18:41

mitä muuten mieltä minkänäkönen tulee jos maalaa nokkapellin mustaks ja laittaa siihen samaisia hileitä mitä tulee koko autoonkin?vai pidättäytyäkö samassa värissä koko autossa..?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.2.2008 20:16

no itse kyllä jättäisin ne hileet laittamatta. =D ei semmoiset oikein sovi tommoseen autoon.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 17.2.2008 12:27

niin siis jättäis koko autosta pois vai vaan nokkapellistä?

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 17.2.2008 14:53

Itse jättäisin kokonaan pois autosta ne hileet. Eikös ne 15v tytöt käyttele niitä glittereitä ja hileitä kaiken muun pakkelin kanssa? Eikä se niitäkään kaunista, miten sitten autoa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.2.2008 18:30

koko autosta.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 17.2.2008 21:32

Totta. mieluiten jätät hileet laittamatta. mikään ei ole niin rumaa kun ne hileiset maalipinnat esim joita näyttelyissä näkee.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 24.2.2008 0:59

en oikein tiedä vielä.kyllä se vois ihan hyvältäkin silmiin pistää..koska kyseessä ei kuitenkaan oo mitään monen sentin hileitä vaan ihan pieniä murusia..

paljonkos muuten sulta DONA on penkitetty tosta ulos ja millä ahdoilla?

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 24.2.2008 12:00

Noh nico, itsellesihän sä autoa teet :) Tee niinkuin parhaaksi näet. Ei sen tarvi muita tyydyttää.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.2.2008 18:15

228hv on otteeseen muistaakseni Donalla merkitty eli 167Kw

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 2.3.2008 6:18

Tais olla 227.8hv 0.6bar. Eli laillinen peli...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.3.2008 11:17

Muistaakseni Levis nimimerkin autossa oli sellaisia pieniä hileitä seassa, eikä se ollut pahan näköinen, ei mitään 70-luvun jättihippuja, vaan pientä "jauhetta". Mielestäni paremman näköinen maali, kun mitä tavan helmiäinen on.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 2.3.2008 16:17

joo siis itellekki tulossa vaan sellasia ihan pieniä hippuja eikä mitään jättimöhkäleitä..mutta saapi nähdä millanen sit tulee.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

päivittelyä

ViestiKirjoittaja nico86 » 14.3.2008 16:40

noniin...vähän taas tapahtunut viime kerrasta..hirveästi ei ole kerinnyt koneella ja tallilla työskenteleen töiden takia mutta jotain pientä kuitenkin.moottori purettu täysin osiin,pesty pesukoneessa,hiottu/kiillotettu kaikki tiivistepinnat nylon laikalla ja porakoneella ja maalattu kuumankestomaalilla..ihan hyvännäköseks toi mielestäni tuli noinkin pienellä vaivalla..ja tarkotus ei oo tulla mitään näyttelykuntosta vaan ihan jokapäiväseen ajoon.männät ja muut näyttivät tosi hyviltä joten niille ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin uudet renkaat..lohko lähdössä plaanaukseen ja hoonaukseen ja kaikki kierrereiät avaan uudestaan ettei tartte tapella pulttien kanssa enää niin paljon..ja luultavasti kaikki pultit vaihtuvat uusiin eli yhtään vanhaa ei laiteta..ei sille ainaka mielestäni pidä muuta tehdä vai mitä sanoo asiantuntijat?mutta projektia päivitellessä tuossa muutama kuva mitä on tullu tehtyä --->

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0708.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0726.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... G_0727.jpg

_kekkula_
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.11.2006 9:47

ViestiKirjoittaja _kekkula_ » 13.4.2008 14:11

missä mennään projektin kans

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 13.4.2008 14:59

projektista tulossa lisää kuvia lähiaikoina..näkyvääkin saatu aikaan kuten oikeastaan kaikki korihommat melkein tehtyä ja lohko lähdössä työstöön.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 13.4.2008 17:32

Paljon tolla koneella on ajettu? Kuvista päätellen sylinterit näyttää hyvältä, niin miks hoonata? Eikö tarkotus kuitenkin ollu käyttää vanhoja mäntiä? Lisätä välystä mäntä/sylinteri... Hyvillä öljyillä ajettu 1.8T ei hoonia kaipaa ennen 300tkm.
Pultit kannattaa vaihtaa. Helpottaa jos joskus katkee pultti kanteen, niin ei ole yhtä lujassa pätkä, koska on joskus avattu.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 13.4.2008 20:49

koneella ajettu muistaakseni joku reilu 200tkm..sillai muistaakseni oli konetta ostettaessa puhe..sylinterit kyllä näyttää todella hyviltä eli ilmeisesti hyvillä öljyillä ajettu..ja vanhojen mäntien pitäis sujahtaa takas mut ajattelin silti hoonata uusia männänrenkaita varten vai kannattaako?mielestäni kannattais ku ei paljoa varmaan maksa hoonaus..pultit tulossa kaikki uudet.lisää kuvia projektista luultavasti ens viikolla kun pääsee tallille touhuaan ja paparazzeileen :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 13.4.2008 22:04

Tuskinpa se hoonaus ratkaisevasti halkaisijaa lisää ja ihan hyvä se on suorittaa jos uudet männänrenkaat vaihtaa..

AnttiR
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.3.2006 19:33

ViestiKirjoittaja AnttiR » 13.4.2008 22:14

Ilman muuta hoonaus jos tulee uudet männänrenkaat, mutta jos vanhoilla renkailla laitat nippuun ei kannata hoonata.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 13.4.2008 22:23

sitä ajattelin kans..ku ei se tosiaan luultavasti hirveitä maksele ja lisää luotettavuutta varmasti jonkun verran..eli ei muuta ku hoonaukseen ja uudet renkaat tilalle :)

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 23.4.2008 22:39

projektia päivitellään taas..paljon tapahtunutta,vähän kuvia :) elikkäs..nyt on kattokaiteet,alkuperäisten peilien kolot,antenninpaikka,loksun ritilät,merkkien reiät perästä ja kyljet lommoista peitetty..enää koko auton hiominen ja pohjamaalaus ja sitten oikealle maalarille.kannattaako muuten auto maalata ennen koneenlaittoa vai vasta sitten kun kone on paikallaan?kone on hoonauksessa ja osia ruvetaan sovitteleen ja konetta kasaileen kunhan kerkiää käymään dopilla hakemassa osia.minkäkokosia suuttimia porukka on muuten käyttäny?ja mitä ohmilukua ja onko korkee vai matala oomiset?ja mistä vois löytää halvalla?sellaset kuitenkin missä riittäis potkua kuitenki "vähä" enemmän? :D tossa ny kuitenki pari kuvaa ja lisäillään sitä mukaa kun tulee edettyä

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008185.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008188.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008187.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008186.jpg

saa myös arvostella ja antaa jotain ylimääräsiä neuvoja jos semmosia takataskusta löytyy :) tavote tosiaan saa kesäks ajoon että pääsee pyynikille miittinkiin :)

p-superstar
-
Viestit: 141
Liittynyt: 2.5.2004 18:33

ViestiKirjoittaja p-superstar » 24.4.2008 10:22

Jos tuo maajohto on ollut korin hitsauksessa tuossa jarrulevyssä kiinni, niin pyöränlaakeri on valmis.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 24.4.2008 12:27

oli se siinä hetken aikaa mut ei maadottanu kunnolla ni vaihdettiin paikkaa tohon oven lukitussalpaan..että ei kai se siitä oo vielä voinu niin paljon itteensä ottaa?

p-superstar
-
Viestit: 141
Liittynyt: 2.5.2004 18:33

ViestiKirjoittaja p-superstar » 24.4.2008 14:14

Ei se välttämättä heti ala vaivaamaan, mutta jos virta kulkee sen laakerin läpi, niin rulliin/kuuliin ja kehiin tulees jälki ja alkaa kuluttamaan laakeria.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 24.4.2008 14:49

ai..pitääpäs sitten kesällä ruveta seuraileen että alkaako vinkuun tai mitään.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.4.2008 16:26

Maadotetaan AINA hitsauskohteen vierestä, samasta metallikappaleesta... Nyt virta on sitten mennyt sieltä läpi mistä helpoiten on päässyt, pahimmassa tapauksessa myöskin vaihteiston rattaitten.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 24.4.2008 18:45

ai paska!toivottavasti ei oo mitään sattunu! mutta mites noitten suuttimien laita tietääkö kukaan?olis tarjolla tommoset delphin 525cc 3bar ja 16ohm?kelpaako tolle koneelle?

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 25.4.2008 8:48

Mites tosta katon tasoittamisesta, laitoitko muuta kun kittiä vai mitä kaikkea käytit?

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 25.4.2008 10:15

ensin hitsasin pellinsoiron koko matkalle niin että jäi katon pinnasta n.puoli milliä alemmas ja siihen vasta kittiä..sai muutaman kerran hioa ja kitata että sai suoran siitä :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.4.2008 22:12

Ovat kehuneet noita delphin suuttimia, et hyvä ostos. Noi riittää sinne 400hv:n paremmalle puolelle. Korkea ohmiset, et toimii kaikissa ruiskuboxeissa. (noi on muuten 12ohm)

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 25.4.2008 22:53

semmoset sit varmaa kannattaa ottaa..mites toi sumu niissä?tuleeko hyvä tohon vakio imusarjaan ettei ota reunaan kiinni se sumu?

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 27.4.2008 17:05

taas tänään päästy vähän eteenpäin koska pääsin emäntää pakoon tonne tallille :)

kori hiottu kokonaan ja odottelee hiontaväriä joka luultavasti alkavalla viikolla vedetään..ja sen jälkeen maalataan ovenpielet kynäruiskulla ja muut pienet ja pahat kohdat ja sen jälkeen sama väri päälle ja siihen lakkaan tosiaan hileitä vaikka jotkut oli sitä vastaan :)

tänään kokeilin lokasuojaan että miten toi pohjamaalin veto onnistuu tolla paukkupullolla.ja ihan hyvännäkönen siitä tuli.

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008200.jpg

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... 008201.jpg

koko autoo ei siis olla vetämässä pohjamaalilla mutta aikani kuluks tuon kokeilin ja sen takia kun hion koko korin että riittikö hiomisen karkeus ja kyllä se tuntu riittävän.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 29.4.2008 19:03

tulipas siinä donalla käytyä tänään ja se pyöräytti mulle tommosen

http://s247.photobucket.com/albums/gg12 ... sarja1.jpg

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 29.4.2008 21:29

Piti jo viikonloppuna postata nää kuvat... Eli tosiaan tuli sit sotkettua kätensä tähänkin projektiin.
http://kuvablogi.com/nayta/1063657/
http://kuvablogi.com/nayta/1063658/
http://kuvablogi.com/nayta/1063659/

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 29.4.2008 22:29

kyllä ne vieläki kerkis hyvin mukaan ne kuvat :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.5.2008 9:48

Onko tuo Tigillä liimattu kasaan?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa