elikkäs katsastuksesta tuli hylsy seuraavilla arvoilla. (14.1.2008)
CO% 7,53(0,50) 4,49(0,30) suluissa sallitut
HC 416(100) 241(100)
Lambda 0,87 (0,97-1,03)
CO2 10,72 12,58
O2 0,10(5,00)
elikkäs aika rajusti käy rikkaalla. Mutta mistä sitä vikaa rupeaisi etsimään? lambda, katti, alipaineletkut...?
muita antureita jotka vaikuttavat kyseiseen tapahtumaan.
kuinka se lambda testataan yleismittarilla et onko kunnos, paljonko on lukemat toimivalla anturilla?
edit:
kestihän se uus melkeen 2 vuotta ja 10tkm..taas päästöt viturallaan, no uutta anturii kehiin ja taas mennään.
edit: 1.6 ALM koneen päästöt
Valvoja: ffp jäsenet
edit: 1.6 ALM koneen päästöt
Viimeksi muokannut poljar-2, 26.11.2009 17:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuosta katsastusaseman mittauksestahan käy suoraan ilmi että lambda on päin persettä.
Lambdan tarkistuksesta on viime aikoina puhuttu noin n+1 ketjussa, mutta täältä löytyy rautaisannos happianturitietoutta: http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html
Lambdan tarkistuksesta on viime aikoina puhuttu noin n+1 ketjussa, mutta täältä löytyy rautaisannos happianturitietoutta: http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html
Lambda edelleen selvästi rikkaalla => eli lamba-anturi vaihtoon. Suosittelen vaihtamaan suosiolla sellaisen valmiilla pistokkeella olevan mallin rikkinäisen tilalle (saa tarvikkeenakin). Pääsee helpommalla ja toimii varmemmin.
Omassa ALM Cordobassa on perus leikkaa-liimaa yleis lambda ja toiminut hyvin jo kolme vuotta, mutta aina ei voi onnistua...
Omassa ALM Cordobassa on perus leikkaa-liimaa yleis lambda ja toiminut hyvin jo kolme vuotta, mutta aina ei voi onnistua...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa