yhteyden automaattinen muodostaminen internettiin
Valvoja: ffp jäsenet
yhteyden automaattinen muodostaminen internettiin
miten sen saa vistassa toimimaan ettei tarvi aina manuaalisesti yhdistää ?
jees eli lankoja pitkin internettiin adsl modemin kautta .
WLANnilla ei ollut mitään ongelmaa , ei muuta kuin tietokone päälle ja nettiin , mutta kun wlan levis ja piti ruveta käyttään roikalla , niin eipä pelaakkaan enää samoin .Joudun aina kun käynnistän tietokoneen tekemään yhdistyksen ennen selaimen aukasua.
ps:3vko kokemuksella
WLANnilla ei ollut mitään ongelmaa , ei muuta kuin tietokone päälle ja nettiin , mutta kun wlan levis ja piti ruveta käyttään roikalla , niin eipä pelaakkaan enää samoin .Joudun aina kun käynnistän tietokoneen tekemään yhdistyksen ennen selaimen aukasua.
ps:3vko kokemuksella
-
- -
Aika jännä. Mulla on Zyxel Prestige 600 -purkki, ja se yhdistää itse itsensä nettiin.
Koneen oman verkkokortin asetuksissa ei sinänsä mitään ihmeellistä, "hae IP automaattisesti" jne...
Sekä IE että Firefox osaa ottaa yhteyden itsestään käyttöön ja toimii ku tupakki.
Mulla tosin XP, liekö Vistassa jotain "paranneltuja" suojauksia ja mikään ei toimi sitäkään vähää.
Jopa Linux Ubuntu osasi ottaa tuon käyttöön heittämällä.
Koneen oman verkkokortin asetuksissa ei sinänsä mitään ihmeellistä, "hae IP automaattisesti" jne...
Sekä IE että Firefox osaa ottaa yhteyden itsestään käyttöön ja toimii ku tupakki.
Mulla tosin XP, liekö Vistassa jotain "paranneltuja" suojauksia ja mikään ei toimi sitäkään vähää.
Jopa Linux Ubuntu osasi ottaa tuon käyttöön heittämällä.
purkki on TW-EA201 ja vaikka tein uudelleen verkkoyhteydet , niin ei missään ole mainintaa automaattisesta yhdistämisestä ja lopussa lukee , että kun haluat avata yhteyksiä , niin valitse -käynnistä- -yhteydet- valitse minkä haluat yhdistää ja -yhdistä-
XP:n sydeemit ei ilmeisesti toimi vistassa.mulla näkyy olevan kaikki ip-haut sun muut dns:ät automaatilla.
operaattori on DNA
XP:n sydeemit ei ilmeisesti toimi vistassa.mulla näkyy olevan kaikki ip-haut sun muut dns:ät automaatilla.
operaattori on DNA
NYT PELAA . tein pppoe laajakaistayhteydestä pikakuvakkeen ja siirsin sen käynnistys kansioon ja käynnistin koneen uudelleen , niin sitten vasta kysyi , että yhdistetäänkö automaattisesti eli nyt homma pelaa . Mutta kohta pelaa WLANnikin tilasin uuden puffalon multitronicista kun se tarjosi sitä mbnetin hintaseurannassa halvimmalla.
ADSL-purkki on jakamiskeskuksessa ja purkki on yhdistetty siihen pistokkeeseen joka johtaa seinien sisällä tuohon pistokkeeseen mihin on kone kytketty verkkopiuhalla(toivottavasti ymmärsittä) Verkko ja jakamis keskuksessa näkyy että tämä kone on yhteydesssä lähiverkkoon johon on käyttöoikeus vain paikallinen ja laajakaistayhteys jossa käyttöoikeus lähiverkko ja internet(nämä kun on yhdistynyt verkkoon)
Todennäköisesti kyseessä on ADSL yhteys ja PPPoE (protokolla),
eli tarvitsee kirjautua sisään käyttäjätunnuksella ja salasanalla kun haluaa avata yhteyden nettiin.(ainakin KPO:n laajakaistoissa olen törmännyt tällaiseen.)
Tämän pystyy kiertämään niin että laittaa adsl modeemiin käyttäjätunnuksen ja salasanan valmiiksi, niin ei tarvitse joka kerta kirjautua sisään vaan adsl modeemi tekee sen.
En ole vielä keksinyt mitään järkevää selitystä tuollaiselle toiminnalle. Yksinkertaisempaa on tämä yleisempi malli että yhteys toimii ilman tunnuksia suoraan.
eli tarvitsee kirjautua sisään käyttäjätunnuksella ja salasanalla kun haluaa avata yhteyden nettiin.(ainakin KPO:n laajakaistoissa olen törmännyt tällaiseen.)
Tämän pystyy kiertämään niin että laittaa adsl modeemiin käyttäjätunnuksen ja salasanan valmiiksi, niin ei tarvitse joka kerta kirjautua sisään vaan adsl modeemi tekee sen.
En ole vielä keksinyt mitään järkevää selitystä tuollaiselle toiminnalle. Yksinkertaisempaa on tämä yleisempi malli että yhteys toimii ilman tunnuksia suoraan.
Melkein kaikki adsl modeemit tukee PPPoE, enemmä käytetty tuolla muilla mailla. Modeemin asetuksia pääsee yleensä näpelöimään nettiselaimen kautta, kun pistää osoitteeks vaan modeemin osoitteen. PPPoE virityksissä osoitteet menee jotenkin ihmeellisesti, mutta yleensä modeemin osoite on sama kuin gatewayn osoite, saa ulos vaikka kometorivillä ipconfig-komennolla.
Itselläni tullu pppoe vastaan jossain jeesuksen vanhoissa sauniksen yritysliittymissä.
Itselläni tullu pppoe vastaan jossain jeesuksen vanhoissa sauniksen yritysliittymissä.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”