Passat 1.9 TDI 77 kW (105 hv) 250 NM piristäminen?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

Passat 1.9 TDI 77 kW (105 hv) 250 NM piristäminen?

ViestiKirjoittaja mikes75 » 9.1.2008 9:26

Eli mites ois järkevintä saada lisätehoa edullisesti tollaseen otsikon mukaiseen tdi koneeseen, auto on uusikorinen pasuuna.. kun on aika nuhis vakiona? Onko tyhmää harkita ulkoista boxia (takuu voimassa) vai onkosofta/lastu ainut vaihtoehto..?

JiiKanerva
-
Viestit: 41
Liittynyt: 12.3.2006 21:36

ViestiKirjoittaja JiiKanerva » 9.1.2008 13:17

järkevintä saada lisätehoa edullisesti

Hankala yhtälö samassa lauseessa: järkevyys, teho ja edullisuus ;-D

Tuota kannattaa itse puntaroida ja samalla lueskella topicceja läpi. Edullisin lienee Evry, ns. tehoboksit seuraavina. Noilla saat edullisesti kilowatteja tiettyyn rajaan saakka. Lastulla saa koneeseen lähes kaikilla osa-alueilla parannetut ominaisuudet, kunnes tulee taas nälkä...

Isommilla suuttimilla lienee monet lähteneet alkuun liikkeelle. Ja kohta vaihdellaankin sitten isompaa ahdinta, sen jälkeen kytkintä. Tervetuloa kierteeseen.

Mikä tehotavoite on, 130, 150, 200+ hp?

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 10.1.2008 22:13

onko noita halpoi "evry"bokseja kukaan kokeillunäissä uuskoppasissa 1.9tdi passateissa?
Toimiiko/onko mitää iloa?

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 24.1.2008 20:46

Juu ite aattelin tollasta säädettävää evry boksia koittaa ASA ECO PD ..http://kauppa.finnautomobile.net/index.php?productID=3 saksassa puolet tuosta...

Mitä tuumaatte?

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 24.1.2008 23:25

Säädettävä tehoboksi = potentiometri? :D

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 25.1.2008 9:03

Jos virittää niin virittää sitten kerralla kunnolla, ei sitä potkua kuitenkaan koskaan liikaa ole.
Bolt onina vaan tehokkaammasta mallista ahdin ja syöttöpuoli, riippuen tietenkin minkälainen systeemi tuossa nyt on?

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 25.1.2008 11:20

Ei viitti ehjään autoon turboja vaihella ku kohtuu uus peli, mut huijaus boksi tai ainaskin ohjelmointi ois varmaan järkevää jopa VW huoltopäälikön mielestä.. Kellään kokemuksia UPsoluten (wdracing) ohjelmoinnista onkohan ok . ?

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 1.4.2008 15:29

Nyt sit itsekkin hommasin pitkän harkinnan jälkeen tuon ohjelmoinnin/optimoinnin Pietarsaaresta www.tmchiptuning.com H:350 eur joka mielestäni suomen halvin,, ja täytyy sanoa et kyl kannatti, orginaalina oli nuhis, evry parantaa asiaa mut pääasiassa vain alavääntöä.. mut softalla kyl tekee sen mitä lupaa, nyt tuli sitä ns "menee eikä meinaa" ja vetää koko alueella eikä kuole missään vaiheessa! Suosittelen kaikille jotka empii...

janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 1.4.2008 22:05

mikes75: siis sulla on vielä takuu voimassa ja laitoit tuon? Mites jos huollossa päivitetään uus softa, niin saako softan uudelleen ilman eri maksua? Ja näkyykö tuo huollossa jotenkin, että voisi vaikuttaa takuuseen?

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 1.4.2008 22:36

Kyllä optimoijalla on tallessa uus ja vanha jos tarttee jompaa kumpaa,, mulla 201 tkm ajettu auto niin ei tohon mitään päivitetä enää.. ja paikallisen huoltopäälikön kyl tunnen niin sano et varaa on kevyesti ottaa + 30 hv ku noi perusmallit on melko alitehosia, kytkin kyllä päivitetty 178tkm joka muutoin ois remppaa vailla, Eikä tuota lisä'tehoa käytetä missään radalla , eli ajo on normia (kylläkin jouhevampaa) mut jos täydellä kuormalla lapin reissussa haluaa ohi niin kiva kun ei tartte kilomterin suoraa jo turvallisuus syistä..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa