PP 502 suutinyksikön hinta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

PP 502 suutinyksikön hinta

ViestiKirjoittaja kt0510 » 8.1.2008 22:08

Kertokaas tietäjät mihin hintaan saisi esim. Bosio PP 502 tai vastaavia suutinpaketteja? Niin ja tietysti mistä? Jostain olen kuullut hinnan 140 eskoo kpl... Voiko pitää paikkansa?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 8.1.2008 22:25

Kärjet maksaa about 100€ zipale plus asennus

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 8.1.2008 22:45

Diesel speed shopista ~200e/4kpl.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 9.1.2008 9:06

Noista kyllä vedetään aika paljon välistä kun suomesta ostat, suosi siis ulkomaista jos keksit rahoillesi jotain muutakin käyttöä.

Golffari90
-
Viestit: 138
Liittynyt: 30.8.2007 23:05

ViestiKirjoittaja Golffari90 » 9.1.2008 21:45

Paljonko nuilla pelkillä suuttimilla saadaan arviolta heppoja ja vääntöä taustapeilissä lisääntyvän mustan usvan lisäksi? Lisääkö paljo kulutusta?

Mitä suutinmallia tuommosee 1z koneeseen on laitettu. Sen tiedän että Race520 ovat yksi vaihtoehto mutta ne tuntuvat olevan nykyään kiven alla.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.1.2008 21:54

Kyllähän Raceja tai DSS:n ultimea saa. Niillä voit laskea n. +40hv ja +100Nm jos ne laitetaan alunperin 90hv koneeseen. Mielestäni pienempiä ei kannata laiittaa jos oikeasti haluat autostasi tehoja ulos.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 9.1.2008 22:45

Olen tässä monelta taholta kuullut samaa, kannattaa laittaa isommat kuin 502 tulevaisuutta varten. Ei nyt välttämättä race:ja mutta kuitenkin...
Eli mikäolisi malli tuon 502 ja racen välissä?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 9.1.2008 23:16

Voin kokemuksesta sanoa että osta ne racet vaan suoraa. Ensin oli p520-->pp502-->racet. Eli säästä rahaa ja osta kerralla riittävän isot.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 10.1.2008 21:09

Siis suoraan Racet? Vaikka muuta viriä ei meinaa heti tehdäkkään?

Golffari90
-
Viestit: 138
Liittynyt: 30.8.2007 23:05

ViestiKirjoittaja Golffari90 » 10.1.2008 21:16

Joutuuko toi vakioahdin mitenkä lujille tuon suuttimien vaihdon jälkeen?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 10.1.2008 21:21

Joutuu aika nopeasti ahtimen vaihtoon tuollaisella yhdistelmällä, todennäköisesti akseli katkeaa.
En usko että IQ arvoa muuttamalla saat race suuttimilla niin alas syötöt että tuo vakioahdin kestäisi, mutta kun olet sitä tehoa hakemassa niin samantien vaihdat sinne vaikka 1749VB ahtimen.

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 10.1.2008 21:30

Kyllähän sitä raceilla pärjää vaikka vakioahdin, itsellä tällainen yhdistelmä vielä pari päivää. IQn saa säädettyä sen verran että pukkaa suurinpiirtein saman verran savua kuin pelkällä evryllä. Tosin menee kyllä heikosti käyntiin näin korkealla IQlla.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 11.1.2008 12:14

mutta kun olet sitä tehoa hakemassa niin samantien vaihdat sinne vaikka 1749VB ahtimen.


Paljonko tuollainen projekti mahtaa osineen, (töineen) kustantaa...
Tietäisi vähän miettiä puhaltimen uusintaa.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 11.1.2008 14:13

Ahdin maksaa 600-1000€, työtä vaihtamiseen menee ammattimieheltä noin 2.5-3.5 tuntia.
Yleensä velottavat noin 40-80€ tunnilta, jos vain tilat ja työkalut löytyvät niin kannattaa ottaa apuun joku homman aiemmin tehnyt ja olla siinä sivussa auttamassa.
Pääsee varmasti halvimmalla näin ja tuleepahan tutuksi tuo homma, mikään kovin vaikea operaatio se ei ole.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 11.1.2008 15:53

Tarvii seuraavat osat ahtimen lisäksi:

- Imusarjan tiiviste
- Pakosarjantiiviste
- Downpipen tiiviste
- Ahtimen öljyletkujen tiivisteet
- Varalle pari pinnapulttia ja uudet mutterit
- Ahtoputki taikka sovite

Downpipe ja öljyputket käy suoraan. Myös ahtimen imuletku

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 11.1.2008 21:01

Tuo homma alkaa kyllä kiinnostamaan koska jos ei tuon ilmamäärämittarin vaihto auta tuohon limb-modeen siirtymiseen niin marmoritiskin mies epäili että ahtimen siivet jumissa (N75 on jo vaihdettu).
Millainen säätörumba on tuon puhaltimen uusinnan jälkeen?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 11.1.2008 22:46

Ei pitäis olla mitään ihmeempää säätöä vb:n kanssa. Kytkin kyllä menee uusiksi, siihen se ~1000€ menee. Alh:sta penkitetty 180hp ja 400nm pienemmällä va-ahtimella ja raceilla. Eli eiköhän vb:llä ja raceilla hetken jo ajelisi ;)

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 15.1.2008 10:29

Garret 1749VB

Häviääkö alavääntö minkä verran tuolla ahtimella. Itse nimittäin tykkään alaväännöstä enkä halua että vääntö katoaa alhaalta...?

Mitenkä tilanne on Garret 1749VA:lla?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 15.1.2008 10:33

Enemmän viritetyissä dieseleissä pitää usein pienentää alavääntöä ohjelmallisesti, jotta saadaan voimansiirto kestämään kasvanut vääntörasitus.

VB malli on kuitenkin suhteellisen pieni ahdin vielä, niin sillä ei tule mitään ns. "alaväännön" katoamisilmiötä, vääntöhuippu nousee jonkin verran ylemmäs kuin vakiolla, mutta kunnon suuttimilla vääntöä on silti käytössä enemmän kuin vakio kokoonpanon huippuväännön kohdalla.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 15.1.2008 11:23

Täytyy laittaa hakuun todennäköisesti tuo ahdin. Ja pakpuolen laipan piirustukset löytyvät ilmeisesti tältä foorumilta?
Oliko se niin että alkuperäinen ahdin on kiinteästi pakosarjassa kiinni eli uuden ahtimen myötä tarvitaan myös pakosarja?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 15.1.2008 13:49

Noita 1749VB:tä on sellaisiakin missä on pakosarja kiinteänä, itse olen just metsästämässä kanssa sellaista.
Ei kannata mitään omaa pakosarjaa tehdä välttämättä, vaan käyttää AHU koneesta pakosarjaa ja siihen esim. 15mm teräksestä välilaippa, jolloin saa kiinni melkeinpä minkä tahansa ahtimen ja on toimiva.

Tietenkin jos kerralla haluat hypätä uudelle sataluvulle, niin ei haitaksi ole tehdä jotain parempaa pakosarjaa ja ahdin kokoonpanoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa