VW Passat 2.0 vm.2001 3BG sedan. aj.77tkm
Eli kyseisessä autossa alkoi eilen vilkku reistailemaan. Vilkun kun laittaa päälle, se vilkahtaa 1-3 kertaa ja sitten sammuu. Välillä sain vilkun toimimaan piteempäänkin, mutta ei auta sen kummemmin. Koitin painaa viiksiä kunnolla ylös ja alas jos ois jotain kosketushäikkää, mutta en huomannut mitään. Toinen juttu en tiedä liittyykö samaan asiaan, kun seisoin auton ulkopuolella kuulin outoa ääntä konehuoneesta. avasin konepellin ja kohdistin äänen apukuskin puolelle ilmanputsarikotelon luo. Irroitin suojan ja ääni kuului selvemmin. En oikein saa selvää onko se jotain resonointiääntä vai jotain muuta. Pelkäsin eka että moottorista kuuluisi, mutta se kyllä kohdistuu tuonen apukuskin puolelle.Viikko sitten alkoi öljyvalo palamaan, joten kävin käyttöautossa kyselemässä mitä öljyä pitää long life huolto-ohjelmaan kuuluvaan menopeliin liattaa ja antoivat sieltä shellin extraa purkin. huoltoilmaisin ilmoittaa että 2700km päästä huollettava. Tulee tuo 80tkm huolto. Pitänee sieltä kysellä jos ei siihen mennessä selviä.
Passat 3BG vilkku ei toimi kunnolla
Valvoja: ffp jäsenet
Vilkkuviiksi tai vilkkurele rikki. Noita molempia on hajonnu aiheuttaen mitä ihmeellisimpiä vikoja kuten itsellä viallinen viiksi: ensin cruise tippui pois päältä kun laittoi pitkät päälle, sitten vilkun päälle laittaessa vilkkurele rupesi pärisemään satunnaisesti ja lopulta päristeli 1 1/2h putkeen (vilkkuun koskematta) joka tappoi releen.
Uusi rele = hätävilkkukytkin ja vilkkuviiksi korjasi tilanteen.
Uusi rele = hätävilkkukytkin ja vilkkuviiksi korjasi tilanteen.
Vilkkurele pitäisi olla kunnossa, koska hätävilkku toimii ihan normaalisti.
Soitin tänään käyttöauton huoltoon. Sanoivat että he vaihtavat ensimmäinesä vilkkuviiksen, hinta jotain 120e luokkaa ja etenevät siitä eteenpäin. Tuo outo resonointi äänikin selvisi todennäköisesti. huollon mies sanoi että se on aktiivihiilisuodatin joka on kovemmassa käytössä varsinkin 0 keleillä ja on kuulemma ihan normaalia, että pitää meteliä.
Vaihoitko maikki uuden releen ja viiksen ja ssen jälkeen kaikki pelasi ? paljonko tuli kustantamaan ?
Tuosta öljyn kulutuksesta olen nyt lueskellut netistä, että tuntuu olevan aika normaalia varsinkin juuri tälle koneelle. Ei kait se auta sitten muuta kuin pitää öljypönikkää mukana. Yhdestä foorumista luin, että long life öljyn vaihto tavalliseen olisi auttanut erilaisen koostumuksensa ansiosta ?
Soitin tänään käyttöauton huoltoon. Sanoivat että he vaihtavat ensimmäinesä vilkkuviiksen, hinta jotain 120e luokkaa ja etenevät siitä eteenpäin. Tuo outo resonointi äänikin selvisi todennäköisesti. huollon mies sanoi että se on aktiivihiilisuodatin joka on kovemmassa käytössä varsinkin 0 keleillä ja on kuulemma ihan normaalia, että pitää meteliä.
Vaihoitko maikki uuden releen ja viiksen ja ssen jälkeen kaikki pelasi ? paljonko tuli kustantamaan ?
Tuosta öljyn kulutuksesta olen nyt lueskellut netistä, että tuntuu olevan aika normaalia varsinkin juuri tälle koneelle. Ei kait se auta sitten muuta kuin pitää öljypönikkää mukana. Yhdestä foorumista luin, että long life öljyn vaihto tavalliseen olisi auttanut erilaisen koostumuksensa ansiosta ?
Slamitilta vilkunviiksi vakionopeudensäätimella maksoi muistaakseni 68€ ja oli helppo vaihtaa ihan itsekkin... tosin torx-avainsarjan tarvitsee. Tunnin homma ensikertalaiselta.
Ps. Vika noissa viiksissä on yleensä sellainen lattakaapeli mikä kulkee viiksen juuressa takapuolella. Itsellä se hankasi hieman muovinreunaan kun laittoi vilkun vasemmalle ja aiheutti rutinaa releessä.
Pienellä teipinpalasella vian voisi korjata melko helpollakin mutta vaatii melkein viiksen irroituksen että pääsee näkemään sinne taakse... tai sitten peilillä tiirailee.
Ps. Vika noissa viiksissä on yleensä sellainen lattakaapeli mikä kulkee viiksen juuressa takapuolella. Itsellä se hankasi hieman muovinreunaan kun laittoi vilkun vasemmalle ja aiheutti rutinaa releessä.
Pienellä teipinpalasella vian voisi korjata melko helpollakin mutta vaatii melkein viiksen irroituksen että pääsee näkemään sinne taakse... tai sitten peilillä tiirailee.
tänään huomasin että kun laittaa vilkun päälle se vilkkuu about 1-2 kertaa. sitten kun painaa hitusen hätävilkku katkaisijaa, kuitenkin niin ettei se mene päälle, niin vilkku toimii taas hetken tai välillä jopa kokoajan. koitan selvittää jos pääsen käsiksi tuon napin taakse tutkimaan liitoksia.
Tuo viiksen hinta kuulostaa kyllä edulliselta. täytyy kyllä harkita tuota. En kyllä huvikseni ala maksamaan käyttöautolle tuplaten kalliimpaa ja kun työ taksakin on jotain 76e/h luokkaa. kallis paukku.
Tuo viiksen hinta kuulostaa kyllä edulliselta. täytyy kyllä harkita tuota. En kyllä huvikseni ala maksamaan käyttöautolle tuplaten kalliimpaa ja kun työ taksakin on jotain 76e/h luokkaa. kallis paukku.
Tuli purettua se keskikonsoli tänään, kun huomasin, ettei hätävilkkukaan kunnolla toimi. välillä lakkasi vilkuttamasta. kun sitten koputtelin keskikonsolin kylkeen, siihen hätävilkun oikealle puolelle, niin taas alkoi hetkeksi vilkuttamaan . Mittasin releelle tulevista johdoista jännitteet ja ne oli vakiona kokoajan, eli viiksessä ei pitäisi olla vikaa.jatkuva jännite oli 11.57v ja ohjausjännite jotain 0.7 V vasemmalle ja 0.8 V oikealle vilkuttaessa. Huomenna tai siis tänään :) käyn tiedustelemassa uutta relettä. Kerron sitten lisää kun saan sen asennettua. Yllättävän paljon aiheuttaa ongelmia noinkin pieni vika. Tulee myös paljon vihaisia katseita muilta liikenteessä liikkujilta :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa