säädettävä alustasarja
Valvoja: ffp jäsenet
säädettävä alustasarja
Pitäisi saada hyvä mutta kohtuu hintanen säädettävä alustasarja seat leon fr -07:n.
Onko jollakin kokemuksia mitä merkkiä kannattaisi harkita ostaa?
Hinta haarukka ajattelin 800-1300 euroa.
Onko jollakin kokemuksia mitä merkkiä kannattaisi harkita ostaa?
Hinta haarukka ajattelin 800-1300 euroa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Jotku sanovat että kw:n iskareissa on ollut vikaa aika paljon.
Ei ole ollut.
Onkohan ne halvemmat säädettävät sarjat aivat surkeita?
Useat ovat pintakovia, viallisia iskunvaimentia tulee useammin vastaan. Ruostumattomat tolpat ovat iso plussa. Nekin jumiutuvat aikaa myöden, mutta ne saa auki, toisin kuin sinkityt tolpat, jos niistä ei pidä huolta....
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Leonin painoisessa autossa ei KW 1 ole kova. Pitäisi olla hyvän tuntunen normi ajossa.
Nyt on mutua, mutta muistelisin ett jokunen vuosi sitten KW alkoi tekemään omia sisuskaluja.
Toki voi olla että kyseessä oli V2 -> olevat tolpat, mutta taitaapi olla jo nykyään kaikissa korkeussäädettävissä.
Ennen oli siis konin sisuskalut KW rungoissa ja KW jouset ympärillä.
Nyt on mutua, mutta muistelisin ett jokunen vuosi sitten KW alkoi tekemään omia sisuskaluja.
Toki voi olla että kyseessä oli V2 -> olevat tolpat, mutta taitaapi olla jo nykyään kaikissa korkeussäädettävissä.
Ennen oli siis konin sisuskalut KW rungoissa ja KW jouset ympärillä.
Pitääkö paikkaansa että kw1 on kovempi kw2?
Ei, kaikki V1, V2, V3 pitäisivät olla samantuntuisia perussäädöissä. Eli V1 vaimennuksen pitäisi olla ajotuntumaltaan sama, kuin V3 laatikosta otettuna.....
KW ei tee itse sisuskaluja Variante 1 -sarjoihin ja osaan Variante 2 -sarjoja. Joissain sarjoissa on vielä käytössä Konin tolppia, mutta nyt ilmeisesti tolpat tekee KW:lle lähinnä saksalainen AL-KO. KW on aika hiljakseen alihankkijoistaan, mutta lähinnä AL-KO:n tolppia niissä näyttää olevan.
Variante 3 (tietyt Variante 2-mallit) eroaa halvemmista sillä, että sen iskunvaimentimet tehdään ihan käsityönä KW:lla paikanpäällä Fichtenbergissä, pari vuotta sitten tuli käytyä siellä ihmettelemässä, kun siellä kokoonpanohallissa kaatavat iskunvaimenninöljyä desimitalla tolpan sisään. :D
Viimeksi muokannut Harri, 7.1.2008 21:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saanen lainata topicia alustasarja kysymyksilleni?
Kysymys liittyy 1,8T koneella varustettuun etuveto Leoniin (-01), johon pultattiin KW:n var2:n korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alustasarja. Minkälaisilla korkeuksilla muut ovat tuota alustaa pitäneet? KW:n ohjeiden mukaisesti pyöränkaaresta pyörännapaan etäisyydet ovat:
Edessä: min 320mm. max 350mm.
Takana: min 325mm. max 355mm.
Nämä arvot ovat käsittääkseni ne joille se on TÜV-hyväksytty, eli millä sen saa muutoskatsastuksesta läpi?
Itse säädin korkeuden alkujaan toistaiseksi maksimiarvoonsa ja takapää jäi näin siis 5mm korkeammalle kuin etupää. Nyt ajattelin kuitenkin pudottaa edestä 10mm ja takapäästä 15mm, jotta saisin etu- ja takapään samalle korkeudelle. Ovatko muut laittaneet etu- ja takapään samalle korkeudelle? KW:n lontoon- ja saksankielisistä ohjeista saa käsityksen että etupää tulisi olla takapäätä 5mm alempana, mikä on sinänsä ainakin oikein päin, mutta ei jotenkin vaikuta vain olevan balanssissa kun sivuprofiilia katselee.
Ihmetyttämään jäi myös säätöjä tehdessä, että näillä maksimiarvoilla takapään säätövara on melkein tapissaan, eli ylemmäksi ei enää saa. Mutta edessä maksimiarvossa säätövara on noin puolivälissä? Toisin sanoen takajouset ovat erittäin matalat…
Sitten vielä viimeinen kysymys etupäästä. Etupäähän tulee kaksi jousta iskarin varteen lyhyempi ja pidempi, joista lyhyempi on käsittääkseni sitä varten ettei jousi siirry paikoiltaan suuressa ulosjoustossa tai autoa nostettaessa ylös. Kummin päin jouset kuuluvat olla? Vai onko niillä merkitystä? Itse laitoin mukana tulleiden ohjeiden kuvien mukaisesti pidemmän alle ja näin päin ne ovat myös KW:n sivuja tutkiskellessa. Mutta sen pahvilaatikon kannen kuvassa missä alustasarja oli, olivat jouset toisin päin eli lyhyempi alla?
Kysymys liittyy 1,8T koneella varustettuun etuveto Leoniin (-01), johon pultattiin KW:n var2:n korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alustasarja. Minkälaisilla korkeuksilla muut ovat tuota alustaa pitäneet? KW:n ohjeiden mukaisesti pyöränkaaresta pyörännapaan etäisyydet ovat:
Edessä: min 320mm. max 350mm.
Takana: min 325mm. max 355mm.
Nämä arvot ovat käsittääkseni ne joille se on TÜV-hyväksytty, eli millä sen saa muutoskatsastuksesta läpi?
Itse säädin korkeuden alkujaan toistaiseksi maksimiarvoonsa ja takapää jäi näin siis 5mm korkeammalle kuin etupää. Nyt ajattelin kuitenkin pudottaa edestä 10mm ja takapäästä 15mm, jotta saisin etu- ja takapään samalle korkeudelle. Ovatko muut laittaneet etu- ja takapään samalle korkeudelle? KW:n lontoon- ja saksankielisistä ohjeista saa käsityksen että etupää tulisi olla takapäätä 5mm alempana, mikä on sinänsä ainakin oikein päin, mutta ei jotenkin vaikuta vain olevan balanssissa kun sivuprofiilia katselee.
Ihmetyttämään jäi myös säätöjä tehdessä, että näillä maksimiarvoilla takapään säätövara on melkein tapissaan, eli ylemmäksi ei enää saa. Mutta edessä maksimiarvossa säätövara on noin puolivälissä? Toisin sanoen takajouset ovat erittäin matalat…
Sitten vielä viimeinen kysymys etupäästä. Etupäähän tulee kaksi jousta iskarin varteen lyhyempi ja pidempi, joista lyhyempi on käsittääkseni sitä varten ettei jousi siirry paikoiltaan suuressa ulosjoustossa tai autoa nostettaessa ylös. Kummin päin jouset kuuluvat olla? Vai onko niillä merkitystä? Itse laitoin mukana tulleiden ohjeiden kuvien mukaisesti pidemmän alle ja näin päin ne ovat myös KW:n sivuja tutkiskellessa. Mutta sen pahvilaatikon kannen kuvassa missä alustasarja oli, olivat jouset toisin päin eli lyhyempi alla?
KW:n ja vanhakoppaisen Leonin kanssa on tullut pelailtua kaupallisesti mijoonasti.
Ja totuus on, että tuossa Leonin Variante-sarjassa takajouset ovat oudon matalat.
Eli auto jää kuvailusi mukaan yläasennossakin melko matalalle.
KW:llä on asiaan ratkaisu, eli taakse vaihdetaan uudet jouset. Olemme 3 autoon tuon tehneet.
Eli mikäli sarja on takuualainen, reklamoi sarjan myyneeseen liikkeeseen, vika on tuttu maahantuojallakin. Uusilla jousilla perän saa säädetyksi korkeammalle.
/ Jos olet ostanut sarjan meiltä, soita tai pistä mailia !
Lisäksi minulla on tiedossa nuo oikeat KW osanumerot, jos asia ei muuten selviä.
Ja totuus on, että tuossa Leonin Variante-sarjassa takajouset ovat oudon matalat.
Eli auto jää kuvailusi mukaan yläasennossakin melko matalalle.
KW:llä on asiaan ratkaisu, eli taakse vaihdetaan uudet jouset. Olemme 3 autoon tuon tehneet.
Eli mikäli sarja on takuualainen, reklamoi sarjan myyneeseen liikkeeseen, vika on tuttu maahantuojallakin. Uusilla jousilla perän saa säädetyksi korkeammalle.
/ Jos olet ostanut sarjan meiltä, soita tai pistä mailia !
Lisäksi minulla on tiedossa nuo oikeat KW osanumerot, jos asia ei muuten selviä.
Tälläkin foorumilla joku kauppaa jatkuvasti sarjoja ja saa pelkät etutolpatkin, jos tahtoo. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=91269 On toki muitakin, mutta en tiedä saako erillään.
Käytiin tänä aamuna ruuvamassa alustaa alemmaksi, takaanta 15mm ja edestä 10mm. Nyt on aika hyvin etu-ja takapää balanssissa Takapään jousissakin riittää hyvin ne säätövarat loppujen lopuksi, joten näillä mennään ainakin toistaiseksi. Maavaran mittasin samalla. Panssarista 6cm, joten pitää hieman leipoa panssaria ja sen kiinnikkeitä. Öljypohjan ja panssarin välissä on noin 4-5cm tyjää tilaa! Kun autoa on madallettu, niin metallinen pohjapanssari on kyllä aika ehdoton Leonissa ja muissa saman pohjalevyn omaavissa. Öljypohja on niin tyrkyllä. Hyvä alustasarja (+etuvakaajasarja) KW Var2 on kaiken kaikkiaan ajaa! Vielä kun Vianorin kaverit sais ratin suoraksi! Kaksi kertaa on jo käyty säädössä, mutta ei tunnu onnistuvan.
Itsellä on nyt ollut alla vajaan kuukauden Eibachin Pro-Street S alustasarja. Korkeutta on tullut jo säädeltyä ja helppohan se on. Mitään pahaa sanottavaa ei oikeastaan alustasta ole. Minulla oli tuossa neloskoppaisessa 4mot. golffissa tehtaan alkuperäinen(?) sportalustasarja. Ero alustoilla on kyllä melkoinen. Ennen vaivannut pintakovuus on poissa ja hieman isommatkin heitot menevät nätisti. Kovaa mutkaan ajettaessa keula ei "sukella" enää oikeastaan ollenkaan, samoin kun muutenkin kallistelut ovat poissa.
Laitetaan nyt tähän topiciin jatkoksi..
Eli missä hinnoissa nuo H&R:n coilover-alustat pyörii? Ajattelin vaan, kun nykyisestä KW:n variante ykkösestä vuotaa nyt molemmat takaiskarit, niin jos sitä samantien päivittäisi koko alustan, kun tuossa H&R:ssä olisi tuota säätövaraakin kuulemma tarpeeksi kun KW.ssä sitä ainakaan mulla ole ihan niin paljon että aivan tonttiin saisi auton.
Eli missä hinnoissa nuo H&R:n coilover-alustat pyörii? Ajattelin vaan, kun nykyisestä KW:n variante ykkösestä vuotaa nyt molemmat takaiskarit, niin jos sitä samantien päivittäisi koko alustan, kun tuossa H&R:ssä olisi tuota säätövaraakin kuulemma tarpeeksi kun KW.ssä sitä ainakaan mulla ole ihan niin paljon että aivan tonttiin saisi auton.
Harri:
Onko KW:llä aina ollut niin, että Variante 1,2 ja 3 ovat perusvaimennukseltaan samanlaisia, mutta variante 2 ja 3:n säädöillä voi tehdä jäykemmäksi tai pehmeämmäksi?
Koska itseäni on ainakin mietityttänyt kyseinen asia kun itselläni on -03 1.8t golffissa V3-alusta ja kun sitä vertasin kaverini -01 2,8 4motion V2-alustaan, niin oma alustani on aivan järkyttävän kova, huolimatta että säätöjen pitäisi olla melkein pehmeimmillään.
Autojen korkeudet olivat suunnilleen samoissa ja rengastuskin oli sama.
Onko KW:llä aina ollut niin, että Variante 1,2 ja 3 ovat perusvaimennukseltaan samanlaisia, mutta variante 2 ja 3:n säädöillä voi tehdä jäykemmäksi tai pehmeämmäksi?
Koska itseäni on ainakin mietityttänyt kyseinen asia kun itselläni on -03 1.8t golffissa V3-alusta ja kun sitä vertasin kaverini -01 2,8 4motion V2-alustaan, niin oma alustani on aivan järkyttävän kova, huolimatta että säätöjen pitäisi olla melkein pehmeimmillään.
Autojen korkeudet olivat suunnilleen samoissa ja rengastuskin oli sama.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Onko KW:llä aina ollut niin, että Variante 1,2 ja 3 ovat perusvaimennukseltaan samanlaisia, mutta variante 2 ja 3:n säädöillä voi tehdä jäykemmäksi tai pehmeämmäksi?
Koska itseäni on ainakin mietityttänyt kyseinen asia kun itselläni on -03 1.8t golffissa V3-alusta ja kun sitä vertasin kaverini -01 2,8 4motion V2-alustaan, niin oma alustani on aivan järkyttävän kova, huolimatta että säätöjen pitäisi olla melkein pehmeimmillään.
Autojen korkeudet olivat suunnilleen samoissa ja rengastuskin oli sama.
Suurin piirtein noin, tosin eroa tuossa tuntumassa on vähän autosta riippuen. Eli tosiaan mainitsemassasi tapauksessa takapää on Golf IV etuveto- ja nelivetomallien välillä kokonaan eri ja edessäkin jouset ovat eri versiot.
Ilmeisesti KW on jonkun "himmeän" logiikan perusteella noita alustan säätöjän tehnyt, eli eroja eri mallien välillä on tuntumassa, eli aivan suoraan ei pysty yleistämään, mikä tuntuu miltäkin. Samoin alustan korkeus vaikuttaa osaltaan miltä alusta tuntuu alla. Ns. "sporttimalleissa" alusta on usein vähän kovemman tuntuinen kuin "perheautoihin" tarkoitetussa samassa alustassa, ilmeisesti ovat vähän auton luonteen mukaan noita perussäätöjä noihin tehneet....
Quote:
Eli missä hinnoissa nuo H&R:n coilover-alustat pyörii?
On ne hitusen kalliimpia yleensä kuin KW:n setit.
Tässä tapauksessa 1294€ KCS Verkkokaupasta
Tuotenumerolla 29258-2
Säädettävät
Pistetään Öhlinssiä tai Reigeria alle niin ei pitäs öljyjen tulla pihalle...:)
Kaivelin vanhoista topiceista, enkä löytänyt millään tietoa...
Pystyisikö joku ystävällisesti neuvomaan oikean topicin tai muuten ohjaamaan oikeaan suuntaan.
Haussa olisi KW:n Variante 1 alustasarjaan iskarit. Autona IV Golf 1,9 TDI.
US Partsiltahan näitä saa, mutta kun kaikkiin kulmiin pitäisi vaihtaa, niin loppusummaksi tulisi parikymppiä alle 500e.
Onko jotain muuta paikkaa tai tehokasta linkkiä johonkin maailmankolkkaan nettikauppaan, josta edes hiukan edukkaammin saisi?
Pystyisikö joku ystävällisesti neuvomaan oikean topicin tai muuten ohjaamaan oikeaan suuntaan.
Haussa olisi KW:n Variante 1 alustasarjaan iskarit. Autona IV Golf 1,9 TDI.
US Partsiltahan näitä saa, mutta kun kaikkiin kulmiin pitäisi vaihtaa, niin loppusummaksi tulisi parikymppiä alle 500e.
Onko jotain muuta paikkaa tai tehokasta linkkiä johonkin maailmankolkkaan nettikauppaan, josta edes hiukan edukkaammin saisi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa