golf vr6 nykii yms...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

golf vr6 nykii yms...

ViestiKirjoittaja jakke123 » 6.1.2008 20:23

Eli nyt pakkasten alettua alkoi temppuilemaan(nyt ollu lämpimässä hallissa 2pvä->ei vaikutusta!!), taitaa pudottaa kaksi pyttyy pois pelistä ja sen jälkeen tietty nykii yms, hieman jännä ongelma kun välillä saattaa pelata ihan normaalisti ja sit yhtäkkii alkaa taas temppuilee.. mut tänään vaihdoin niihin sylintereihin tulpat ja johdot mitkä tuntui olevan pois pelistä(sillä en vaihtanut vielä kaikkiin koska ei ole uusia ostettu) eli vika tuntuisi olevan siis ennen tulppia ja
johtoja(virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu)??
Niin ja bensa haisee älyttömästi mut se kyl vois johtuu ihan vaan siitä et ei sytytä..

aamulla kokeilin/huomasin et moottorijarrulla paukuttaa putkessa hirveesti mut sen jälkeen kun kiihdyttää niin vetää normaalisti muutamia kymmeniä metrejä ja taas turisee, johtuisiko heikosta kipinästä, koska moottorijarrulla bensan syöttö katkeaa mut kipinä tulee(joku vois vahvistaa onko näin)ja sen takia polttaisi sen bensan pois mitä on jääny sylinteriin "ylimääräisenä", jos jollain olis samanlaisia oireita ollut ja viitsisi ne vielä kertoa niin ei tulisi turhia ostoksia tehtyä eikä hermot menis enempää...kiitos!:D

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 7.1.2008 11:58

Puola vaihtoon..

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 7.1.2008 12:15

En nyt ihan suinpäin rupeisi osia vaihtelemaan, kun voi tulla kalliiksi. Vikamuistin luku voi auttaa asiaan ja jos satut tuntemaan MATAHOn, kun siellä nurkilla asut niin sillä on ne lukuvehkeet tallissa.
Mulla oli tuota putkeessa poltto, kun lambda pimeni ja meni vikatilaan. Onneksi on tuo kisakatti niin ei säikähdä jos vähä liekkiäkin tulee.
On siellä MATAHOn tallilla yks Weera talviunilla niin voi senkin puolaa koittaa jos ei heti mene ostamaan uutta, kun on aika hinnan kiroissa.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 7.1.2008 13:32

Joo nimenomaan tulee kalliiksi ostella osia suin päin, en kyl tunne tätä MATAHOa mut yhdellä kaverilla on kans vr6 pitää kysyy antaisiko koe käyttää puolaa vaikkakin hieman sitä epäilen et ei olis siitä kiinni, nämähäm taitaa olla hall-anturilla olevia jakajia, miten se tullessaan tiensä päähän oireilee??

Speedox
-
Viestit: 179
Liittynyt: 25.3.2004 11:54

ViestiKirjoittaja Speedox » 7.1.2008 14:16

Helpoiten saat tosiaan testattua kaverin puolan kanssa, koska se on niin helppo vaihtaa..

Eikä tuo puola nyt maksa onneksi kuin 180€ VW:lta, mutta siis jos on mahdollista niin kaverilta vaan testiin ja tuossahan Golfissa ei kovin kattava tuo vikakoodien lukeminen ole..Koska on vanha järjestelmä..

Ja kun tuohan ei ole perinteinen puola vaan siinä on pääteaste samassa eli matalajännitepuoli, jonka myös saa erikseen esim. motonetistä.

- Matti / BCS

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 7.1.2008 14:57

Vanhassa joutuu käyttämään päätä kun lukee vikakoodeja ja se vika ei välttämättä ole siellä mitä se ilmottaa. Jokatapauksessa se on helvetin hyvä apu sähkövikoja selvitellessä, kun ne on varmaan niitä paskamaisimpia vikoja.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 7.1.2008 15:55

just kokeilin kaverin puolaa ja ei ollu mitään vaikutusta, täytyy rueta käymään piuhoja läpi ja vilkaista virranjakajan sisään...

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 7.1.2008 16:32

nyt alkaa pikkuhiljaa ratketa vika näyttäisi olevan moottorin oikeassa takanurkassa olevassa "pääjohtosarjan" liittimessä koska sitä ronkkimalla käynti muuttuu hyväksi tai huonoksi, tätä liitintä epäilin alussakin koska siinä liittimessä on ollu ongelmia minulla ennenkin, mut olevinaan silloin ei vaikuttanut mitään sen heiluttelu...mut seuraava "ongelma" olisi et miten sen liittimen saa auki!!?? ei tunnu pyörivän mihinkään suuntaan vaikka selvästi pientä liikettä on, onko tässä jokin muukin lukitus kuin tuo päällä oleva pieni nipsuke..apuja kaivattas pikaiseen kun ei viittis sitä särkemällä aukoo...

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 7.1.2008 16:42

Pyörittämällä se liitos aukeaa. Voi olla vähän hiekkaa välissä niin karvastelee.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 7.1.2008 17:00

ei se kyl aukee vaikka piheillä vääntäisi mut kai se on taas huomen jatkettava riuhtomista...sit vielä sellainen kyssäri et mikä on ilmanputsarin kotelossa takana alhaalla kiinni oleva mötikkä mistä menee joku letku jonnekki kaasuläpän alapuolelle lisäksi siihen tulee muutama johto ja kirkkaita/kirkas letku, se tuntuisi kanssa jatkuvasti napsuttavan aika kovaa..?

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 7.1.2008 17:02

Eikös sillä venttiilillä ole jotain tekemistä sen aktiivihiilen kanssa ainakin tuosta kuvauksesta sai sen mielikuvan. Ei kyllä ole mitään hajua miten pitäisi toimia.

jakke123
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.12.2007 7:34

ViestiKirjoittaja jakke123 » 7.1.2008 18:33

joo niin muuten saattaisi liittyä aktiivihiili suodatukseen, mut tosiaan en usko et venttiilin kuuluu koko ajan naputtaa jos jollain tietoo tai hyviä veikkauksia niin eikön kehiin vaan:D

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 9.2.2008 5:35

mulla ihan sama ongelma ton "ison" liittimen kanssa mistä menee kaikki johdot moottoriin.. se lähtee ihan pyöräyttämällä auki ja oli mullaki todella tiukassa, avaat sen ja suihkuttelet vähän elektroniikka puhdistajaspräytä ja kompural putsaat ja nippuu ni pelittää taas =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa