Passatin lämpömittarista *toimii*

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

Passatin lämpömittarista *toimii*

ViestiKirjoittaja jvp » 27.9.2006 20:57

Mistä kohtaa konetta löytyy lämpömittarin anturi?.
Siis vika on semmonen että lämpömittari toimii milloin toimii, välillä näyttää että lämpiäis normaalisti ja saattaa kestää 90 asteessa pitkäänkin, mutta yleensä vaan ei näytä mitään tai toimii vain muutaman minuutin.
Eli voiko vika olla muualla kuin anturissa esim. katkos jossain johdossa?
Niin ja auto on passat 2.8 30v ja kone ilmeisesti ALG.
Viimeksi muokannut jvp, 4.10.2006 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 27.9.2006 21:06

Anturin sijainnista en osaa sanoa tohon koneeseen.

Mutta vahvasti epäilen että sulla on se vanha anturi versio (väriltään musta) jossa on ilmennyt paljon vikoja, mm. juuri tuota viisarin heilumista.

Hommaat sinne sen uudemman anturi version (väriltään vihreä) niin pitäis ongelmat loppua. Maksaa jokusen kympin volkkarilla.

Anturi on aika simppelisti sokalla vaan kiinni, eri asia on sitte että kuin hankalassa paikassa....

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

ViestiKirjoittaja jvp » 27.9.2006 21:33

Joo, ois tarkoitus hankkia, mutta kun ei tiedä mistä päin konetta lähtee etsimään anturia vai onkohan antureita useampiakin? Löytysköhän räjäytyskuvia joltain sivustolta?

-JuppeP-
-
Viestit: 84
Liittynyt: 12.8.2003 20:07

ViestiKirjoittaja -JuppeP- » 28.9.2006 0:06

Koneessa pitäisi olla G62, alla kuvatuksessa 7.

http://juppe.dy.fi/cluster/Cool_alg.JPG

Luulisi että tuosta seuraisi käyntiongelmia jos koneen lämpöanturi sekoilisi kun tuo menee eculle... Tulikohan eculta sitten vasta mittaristolle, "todellisia" se mittaristo ei kuitenkaan näytä.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 28.9.2006 9:41

Mulla on sama vika omassa Pasuunassa, koneena 1,9 110.hv TDi AFN. Lämpömittari toimii koska sitä huvittaa.

Osaako joku sanoa minulle missä tuossa mallissa sijaitsee lämpömittarin anturi? Haynesin oppaan avulla sitä yritin jo etsiä, mutta en löytänyt.

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 28.9.2006 9:51

Mullakin lämpömittari näyttää mitä sattuu. Pääosin toimii, mutta välillä tiputtaa viisarin nollaan. En ole huomannut auton toiminnassa tai käynnissä mitään eroa...

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 28.9.2006 14:10

Eikö kukaan tiedä missä on AFN-koneessa lämpömittarin anturi?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 28.9.2006 15:02

Ylävesiletkun kannenpuoleisessa lähtölaipassa.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 28.9.2006 16:24

Kiitos!

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

ViestiKirjoittaja jvp » 28.9.2006 17:25

-juppep-

Kiitos!!. Missä muualla vois olla vika kuin anturissa ja minkälaisia käyntiongelmia olisi?

Jotenkii tuntuu että kuluttas liikaa, tiiä sitte

Kuuluisiko tuosta jäädä vikakoodi muistiin jos anturi vika?

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

ViestiKirjoittaja jvp » 4.10.2006 21:28

anturissa vika!!

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 23.10.2006 18:00

Tuli nyt itsekin vaihdettua tuo anturi. Uusi vihreällä kannalla varustettu anturi maksoi 27€ käyttöautolla (vanha anturi oli sinisellä kannalla) ja autona siis Passat -99 1,9TDi AFN koneella

pieni selostus:
1.Varaa seuraavat tarvikkeet: Uusi anturi, uusi anturin o-rengas tiiviste, uusi muovinen anturin sokka ja n.2.litraa jäähdytin nestettä
2.Irroita koneen päällä oleva suoja
3.anturi sijaitsee koneen takana ylävesiletkussa ja työtä helpottaa jos irroitat "huohotin säiliön" anturin edestä pois (säiliö n.5x10.cm)
4.Irroita liitin anturista, nosta sokka pois, irroita anturi vetämällä sitä suoraan taaksepäin(eli ohjaamoon päin) ja poista vanha o-rengas. Huom:kun irroitat anturin niin jäähdytin nestettä karkaa noin.2.litraa joten ole varovainen ettet polta itseäsi kuuman jäähdytin nesteen takia.
5.asennus tapahtuu päin vastaisessa järjestyksessä (muista lisätä uutta jäähdytin nestettä :)

Homma kesti n.20.min ja nyt toimii lämpömittari.

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 23.10.2006 19:21

Vähemmällä jäähdytysnesteen valumisella saattaa selvitä, kun aukaisee paisuntasäiliön korkin, pari kertaa pumppaa sitä ylävesiletkua ja puristaa letkua kasaan samalla kun ruuvaa paisuntäsäiliön korkin kiinni. Näin putkeen jää alipaine ja kun anturin nappaa pois niin järjestelmä imee ilmaa sitä kautta ja nestettä valuu vähemmän hukkaan.

Näin ainakin omassa anturin vaihdossa.

Edellyttää tietysti ripeyttä, ettei jäädä ihmettelemään vartiks et mites päin tää anturi nyt tulikaan tonne.

Ihan vinkkinä vaan!

jvp
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.10.2005 21:21

ViestiKirjoittaja jvp » 23.10.2006 19:44

Ja kannattaa varata niitä muovisia sokkia muutama ylimääräinen jos on kyseessä tuo 2.8 30v. on meinaan pirun ahtaassa paikassa tuo anturi.

vene67
-
Viestit: 19
Liittynyt: 26.9.2007 14:16

ViestiKirjoittaja vene67 » 5.1.2008 23:20

AFN koneeseen vaihdoin anturin ja nestettä tuli n.1...2dl. Ylävesiletkun kun puristi kärkipihdeillä (letkun palat suojina pihdin kärjissä) littaan niin ei paljoakaan tullut nestettä. Suojarätti anturin alla hieman kastui. Motonetistä anturi 17,5 eur.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 10.9.2008 19:36

Itellä tuli anturin kans vikaa tuohon meijän passattiin.


Koodi: Valitse kaikki

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62):
Implausible signal
    P0116 - 35-00 - -


Eli ilmeisesti tuosta samasta anturista on kyse? Ahtaassa paikassa 2.8:ssa? eli edestä katsottuna koneen takapuolella tuo anturi vai menikö mettään?

Mikä osanumero tuolle uudelle anturille on?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 11.9.2008 12:17

Löyty tämmöinen ohje Vortexilta ja osanumerot VR6:n koneelle.

Onkohan tuossa 04 V6 2.8:ssa sama anturi?

Kahviäijä
-
Viestit: 231
Liittynyt: 20.8.2004 11:38

ViestiKirjoittaja Kahviäijä » 15.9.2008 20:56

kysytäänpäs nyt vielä oman passatin lämpömittarinanturin sijainti, Moottorimalli ADR. Vois joskus huvikseen vaikka vaihtaa jos siitä ei ole kuin hyötyä eikä maksa paria kymppiä enempää. Muuta ihmeellistä ei mulla mittari tee kuin että lämpenee hyvin eikä ylikuumene milllään, mutta ihmetyttää kuinka hemmetin kauan moottori pysyy lämpimänä, ajan moottorin lämpimäks ja menen vaikka kauppaan, jonkun vartin päästä kun tuun takasi ni moottori o vieläkin lähes ajo-lämmin.

Joni14
-
Viestit: 89
Liittynyt: 13.9.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Joni14 » 21.1.2009 19:42

Mistäköhän tuo G62-anturi löytyy 1.8T moottorikoodi AGU:sta?

VAG-COM löytää aina tuon vikakoodin:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermitten

Tuntuu, että lämpömittari nousee hieman myöhässä, vai onko tämä mahdollista tuolla anturivialla?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.1.2009 21:50

Jos tarkoitat että mittari nousee virtojen kytkemisestä sekunnin päästä niin se on normaalia.

Joni14
-
Viestit: 89
Liittynyt: 13.9.2007 21:16

ViestiKirjoittaja Joni14 » 21.1.2009 22:02

Ei vaan ajossa tuntuu, että lämpömittari nousee myöhään vaikka kone olisi jo lämmin.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 18.1.2016 7:06

Moi, lainataampas vanhaa ketjua. Autona siis vm. 2004 passat 2.8 V6. Moottori ilmeisesti amx. Missähän tuossa sijaitsee lämpötila-anturi? Antaa mittarille mitä sattuu tietoja. Kiitos.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 18.1.2016 7:54

Jos se on samassa kohtaa kuin pre-facelift 2.8:ssa, niin ylhäällä - muistaakseni oikeanpuoleisen kannen takaa lähtevän vesijohdon lähistöllä.

Oman V6:n myin jo >2v sitten, mutta muistelisin että siinä saattoi olla jopa kaksi anturia vesijohdoissa (toinen alhaalla?).

Anturin hinta kannattaa kysellä marmorilta, ainakin ennen noitten Motonetin, ym. antureiden kanssa oli ongelmia, jollei muun niin keston kanssa.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 18.1.2016 20:36

Okei, onkohan kuinka kusinen homma vaihtaa? Kannattaako suosiolla jättää lämpimämmille keleille tai vaikka viedä pajalle?

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 19.1.2016 16:30

Noniin, kaveri toi marmorilta uuden anturin hintaan 56,40€. Onko nyt todella niin että tuohon hintaan ei kuulu kuin pelkkä anturi eikä esim o-rengasta tai lukitussokkaa ollenkaan??!!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2016 21:39

Osat myydään erikseen, ja olis varmaankin kannattanu ostaa se o-rengaskin kun maksaa kaiketi 2,41 €.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 19.1.2016 21:54

Niimpä tietenkin. Tuonkin kun olisi tiennyt. Onko käryä mikä koko tuo o-rengas on jos hakisi varaosapuljusta?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2016 22:00

Jos anturi on 059 919 501 A, niin o-rengas on 19,6 x 3,65.

V1l1
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.2.2010 19:26

ViestiKirjoittaja V1l1 » 19.1.2016 22:01

Tuopa hyvinkin. Täytyy käydä huomenna kyselemässä paikalliselta fixukselta. Kiitos jeesistä.

RazeR1
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.4.2016 19:24

Re: Passatin lämpömittarista *toimii*

ViestiKirjoittaja RazeR1 » 19.6.2016 22:00

Threada lainatakseni, -01 GTI Golffissa vikakoodi 17704 - error in mapped cooling system (check temp-sensor and thermostat) P1296 - 35-00. VCDS näyttää Coolant Temperature (G62) 2.0°C, joka ei voi pitää paikkaansa, eli mitä ilmeisemmin kyseinen G62 lämpötila-anturi sökö.

Onko niin että anturi sijaitsee GTI:ssä (AUM) tuossa etummaisen suojamuovin alla, joka on kiinni kolmella ruuvilla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa