g2:een 19tdi?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

g2:een 19tdi?

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.1.2008 18:18

auttakkee nyt tyhmää... olin tutkiskellu topicceja aika hyvin ja en ole saanut vastausta että miten saisin sovitettua mk2 golffiin tuommosen 1.9tdi pannun siis sähköjen osalta mitä pitää vaihtaa vai kaikki? ja pitääkö rakentaa 1.9 sähköistä kakkikseen sopimaan? tai jos jossain topicis on selitetty niin voitteko linkittää ku itse en löytäny

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 4.1.2008 18:25

Ootko jo www.pajalle.com -projekteja katsonut..?
esim. http://pajalle.com/cars.php?id=009&lang=fi

Tuli joskus "perattua" -96 1Z-koneisen johtosarjaa, ja muistaakseni siinä
tarvitsi erikseen kytkeä vain 3 (+) ja (-) -johtoa, sekä yksi virtalukolle,
niin moottoria voi alkaa jo käynnistelemään. (kunhan ajonesto oli poistettu)

Samassa johtosarjassa oli siis kaikki moottorin anturoinnit, syöttöpumpun johdot sekä kaasupolkimen johdotukset.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.1.2008 16:11

no siis olen yrittänyt tutustua tuohon pajalle.com kuvasarjoihin mutta lähinnä mikä itsellä mietityttää on juurikin tuo sähköt tuohon golperoon.. sillä haluan kuitenki sisusta piettää mahdollsimman originaalina

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 5.1.2008 16:18

Ei sinne hyttiin tarvitse asennella kuin se sähköinen kaasupoljin.
Mittariston voi pitää alkuperäisenä, kunhan ei hukkaa vanhoja antureita.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 5.1.2008 16:48

Jos sitten vakkarin tms haluat rakennella niin koneen johtosarjassa on myös anturit jarrulle ja kytkimelle. Nyt itsellä tekniikan vaihdon yhteydessä muuttui myös se että jarruvalon anturin johdot kiertää moottorin johtosarjan kautta. Tiedä sitten meneekö siinä samalla jotain tietoa eculle. Kuitenkin kaksi anturia tuli jarrupolkimelle ja yksi kytkimelle. Ajoneston murikan voi tietty jättää vaikka kojetaulun sisälle ja avaimesta se siru sen anturin lähelle sinne kojetaulun sisälle.

Huom. itse siis tein vaihdon cordoba-99 -> G3 -96 1.8bensan tilalle. Eli ei tarkempaa tietoa sopivuudesta G2:n sähköihin

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.1.2008 19:59

eli sisäjohtosarja kenties voi olla alkuperäinen? sillä se sit helpottais paljon. miten sit jos on gtd:n mittaristo niin saako kiekkamittaria pelaan kirveelläkään? ja mitä tekniikkaa suosittelette laitettavan? tai johtosarjaa että ois helpoin ohittaa ajonesto?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 5.1.2008 20:14

Mikä vuosimalli se sun Golfis on? Uudemmissa kakkoskoppaisissa on sama rele-/sulaketaulu kuin kolmoskoppaisissa, jolloin sen kolmosen etupään johtosarjan pystyy melkein vain naksauttelemaan paikalleen.

Eiköhän sen kiekkamittarinkin toimimaan saa.

Tekniikaksi vois hyvä olla mk3 GTI TDI:n AFN-tekniikka, valmiiksi jo vähän pirteämpi, mutta kuitenkin melkein bolt-on. Ja on tuota samaa ollut muissakin, Seateissa ainakin.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 5.1.2008 21:55

Alkuperäisen kiekkamittarin saa pelaamaan kuten alunperinkin;
laturin w-navasta.


johtosarjaa että ois helpoin ohittaa ajonesto?


Ajonestoa ei saa ohitettua johdotuksilla, vaan ecun sisältöä/ohjelmaa muokkaamalla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.1.2008 0:35

eli auto on -88... nyt alan sitten käsittämään jo... kiitoksia kaikista vastauksista :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.1.2008 0:42

Vähän on sitten vanha auto, jotta menis ihan suoraan sähköt... eli hommaappa jostain vähän uudemman kakkosgolfin takapään johtosarjakin, niin ei tarvitse hirveästi viritellä.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.1.2008 1:01

^Työlästä..
-Mähän jo tuolla alussa neuvoin ettei tarvitse kuin muutama irto-johto kytkeä,
että laite on käyntikunnossa. :)

-94 ja vanhemmissa ecuissa ei ole ajonestoa. Ja jos uudemman & modernimman ecun haluaa, niin sen eston saa kyllä poistettua.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa