MTM softan palautus alkuperäiseksi?
Valvoja: ffp jäsenet
MTM softan palautus alkuperäiseksi?
Eli 140hv BKD kone ja MTM:n 183 hv/405 Nm ohjelma. Onko kyseinen muutos tehty epromia vaihtamalla vai "ohjelmallisesti"? Onnistuuko alkuperäisen softan palautus miten? Ja jääkö boksiin tieto ohjelmointien tms. määrästä?
1. Fläshätty joko obd:n tai piirilevyllä olevien pinnien kautta.
2. Onnistuu vastaavilla menetelmillä useissa lastuttamis-pajoissa, ei välttämättä kaikissa. Kannattaa soitella ja kysyä.
(Softasta riippuen saattaa onnistua ihan merkkikorjaamollakin)
3. Nyky-bokseissa on fläshäykseen liittyviä laskureita, mutta nekin ovat muokattavissa oikeanlaisilla työkaluilla.
2. Onnistuu vastaavilla menetelmillä useissa lastuttamis-pajoissa, ei välttämättä kaikissa. Kannattaa soitella ja kysyä.
(Softasta riippuen saattaa onnistua ihan merkkikorjaamollakin)
3. Nyky-bokseissa on fläshäykseen liittyviä laskureita, mutta nekin ovat muokattavissa oikeanlaisilla työkaluilla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos viritysohjelmoinnin tuloksena piirille laitetaan kokonaan uusi ohjelma niin sitä alkuperäistä ei kaiken järjen mukaan pitäisi saada kuin siltä joka sen on poistanut tai alkuperäiseltä valmistajalta.
Jälkimmäinen tuntuu lähinnä koomisen epätodennäköiseltä ohjelman toimittajalta, mutta voisiko sillä olla jotain ohjelmia mitä määräkaikaishuollossa moottorinohjaukselle laitetaan? Eli niinkuin päivitysohjelmia millä saadaan joku hitusen verran paremmin taas toimimaan.
Sama mitä melkein jokaiselle matkapuhelimelle joutuu tekemään prkl...
Jälkimmäinen tuntuu lähinnä koomisen epätodennäköiseltä ohjelman toimittajalta, mutta voisiko sillä olla jotain ohjelmia mitä määräkaikaishuollossa moottorinohjaukselle laitetaan? Eli niinkuin päivitysohjelmia millä saadaan joku hitusen verran paremmin taas toimimaan.
Sama mitä melkein jokaiselle matkapuhelimelle joutuu tekemään prkl...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo, mutta tekeekö ne niitä pyynnöstä vai ainoastaan valmistajan käskystä?
E: Jos mä olisin Herr Ober-V.A.G. niin pitäisi suuni kiinni ohjelmistopäivityksistä mitä asiakkaan tietämättä autolle tehdään. Se ei ole merkin edun mukaista että kerrotaan asiakkaalle että "me nyt vähän korjailtiin tuota ohjelmaa" jos asiakas ei valita mitään. Se sama voi taas johtaa siihen että ei vakio-ohjelmia myydä asiakkaille ellei ne osta uutta moottorinohjainboksia tms.
Niin ne muutkin (ainakin kaksi) merkit tekee :)
E: Jos mä olisin Herr Ober-V.A.G. niin pitäisi suuni kiinni ohjelmistopäivityksistä mitä asiakkaan tietämättä autolle tehdään. Se ei ole merkin edun mukaista että kerrotaan asiakkaalle että "me nyt vähän korjailtiin tuota ohjelmaa" jos asiakas ei valita mitään. Se sama voi taas johtaa siihen että ei vakio-ohjelmia myydä asiakkaille ellei ne osta uutta moottorinohjainboksia tms.
Niin ne muutkin (ainakin kaksi) merkit tekee :)
2. Onnistuu vastaavilla menetelmillä useissa lastuttamis-pajoissa, ei välttämättä kaikissa. Kannattaa soitella ja kysyä.
(Softasta riippuen saattaa onnistua ihan merkkikorjaamollakin)
3. Nyky-bokseissa on fläshäykseen liittyviä laskureita, mutta nekin ovat muokattavissa oikeanlaisilla työkaluilla.
Kokeiltu on ja eipä onnistunutkaan. MTM:n softa vaatii ilmeisesti jonkunlaisen avaimen (koodin?), joten sen kai saa poistettuakin vain sen asentanut paikka. Suomessa niitä asentaa ainakin LMS ja sinne oli tarkoitus ollakin yhteydessä, kunhan on avoinna. Siksipä kysyin ensin täältä. Tuo laskuriasiakin selvinnee sieltä myös.
Ihan ot mutta miksi? :D
Halu palauttaa auto alkuperäiseksi ja myöskin lailliseksi ;)
Jos viritysohjelmoinnin tuloksena piirille laitetaan kokonaan uusi ohjelma niin sitä alkuperäistä ei kaiken järjen mukaan pitäisi saada kuin siltä joka sen on poistanut tai alkuperäiseltä valmistajalta.
Jälkimmäinen tuntuu lähinnä koomisen epätodennäköiseltä ohjelman toimittajalta, mutta voisiko sillä olla jotain ohjelmia mitä määräkaikaishuollossa moottorinohjaukselle laitetaan? Eli niinkuin päivitysohjelmia millä saadaan joku hitusen verran paremmin taas toimimaan.
Sama mitä melkein jokaiselle matkapuhelimelle joutuu tekemään prkl...
Alkuperäinen, tai siis sellainen mikä autossa on alunperin ollut, oli kyllä käytettävissä, mutta sitä ei yrityksistä huolimatta saatu laitettua. Tai saatiin, mutta auto ei kyllä sillä suostunut lähtemään käyntiin :D Ja tämä kuulemma johtui em. suojauksesta.
Itsehän en näistä mitään tiedä, mutta näin minulle kerrottiin.
EDIT: Lisätään vielä semmoista mitä tuolta toisesta ketjusta luin, eli mikäli autoon lyödään esim. merkkikorjaamon testeri kiinni, niin olin ymmärtäväni, että viritysoftalla (tässä tapauksessa MTM) se ilmoittaa kaiken olevan OK? Mikäli halutaan selvittää mikä ohjelma/ohjelmaversio ECU:ssa on, niin kyseisellä kapineella sekin onnistuu? Ja silloinko MTM:n softalla versiona näkyy MTM ja jotain? Toinen millä fläshäyksen erottaa esim. VAG-comilla, oli seurata ahtopainepyyntöä ajossa ja silloinhan toki pitää tietää vakio-ohjelman pyyntö ja sen taas pitää poiketa fläshätystä? Fläshäyshän ei aina automaattisesti tarkoita isompia ahtopaineita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 58 vierailijaa