Terve
Olisi sellainen ongelma, että autosta on kadonnut vääntöä koko kierrosalueelta alakierroksilta enemmän, kuin yläkieroksilta (= yli 2000 r/min). Kiihdytettäessä "täys kaasulla" auto saa noin 2000 r/min kohdilla turbopiikin, jonka jälkeen vääntö katoaa ~2200r/min kohdilla. Tästä eteen päin auto vuoroitellen vetää ja taas vääntö katoaa nykimisen sykli on noin 100 r/min luokkaa. Täys kaasulla kiihdytettäessä auto ei käytännössä kierrä yli 4000 r/min, ilman kuormaa auto kiertää normaalisti. Autolla kiihdytettäessä "osa kaasulla" auto on tehoton/väännötön, mutta ei nyi 2000 r/min yläpuolella.
Ilman- ja naftansuodatin on vaihdettu ja kaikki letkut on silmämääräisesti tarkastettu.
(Viestiä kirjoittaessa pakoputki on tarkastuksen alla.)
Mulla on ollut ennen vain bensakoneita, joten diesel-tekniikka on vähän hakusessa, siksi kaipaisinkin apua ja anteeksi sekavasta selityksestä:
Search:lla en löytänyt mitään vastaavaa.
Golf 3 1Z vääntö kateissa Mikä vikana?
Valvoja: ffp jäsenet
N75:sen irrottaminen ei vaikuttanut mitään, mutta kaverin kanssa mitattiin VAG-COM:lla MAF:n arvot: Ylämäkeen kolmosella verätettäessä suurin arvo, joka saatiin oli 528, vaikka pyynti oli 847 yläkierroksilla.
Eikös tuon arvon pitääsi mennä yli 1000 satunnaasesti tai ainakin lähelle?
Pitää hakia MAF Käyttöautolta ja kokeella. 147€ keksiivät hinnaksi puhelimes.
Eikös tuon arvon pitääsi mennä yli 1000 satunnaasesti tai ainakin lähelle?
Pitää hakia MAF Käyttöautolta ja kokeella. 147€ keksiivät hinnaksi puhelimes.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa