Tollainen piku vika ilmeni että lämpimällä koneella kaasun löysätessä kierrokset jumittaa about 1700 kierrokseen.
jarrua polkemalla ja kytkintä nostamalla saa pudotettua normaaliin, mutta jos vähänkään painaa kaasua niin taas kierrokset hyppää about 1700.
Kylmällä koneella moista oiretta ei ole.
Kaasuvipu ja vaijeri ei jumita ja vipu painuu tyhjäkäyntiruuvia vasten, mutta silti kierrokset pysyy ylhäällä...
Mistäs moinen voisi johtua?
AAZ:n kierrokset jumittaa 1700 kierrokseen...
Valvoja: ffp jäsenet
Oletko mahdollisesti mennyt säätämään sitä pumpun takana ollutta tyhjäkäyntiruuvia ja kaasuvivun vastinruuvia? Varsinkin sen pumpun takana olevan tyhjäkäyntiruuvin säätäminen liian pienelle tekee moista. Tämä tietty riippuu myös syötöstä ja muiden säätöjen asennosta.
Huomaathan että kylmänä se vipu ei vastaa siihen ruuviin. Käsittääkseni pumppu ei osaa jonkin kohdan jälkeen tiputtaa tyhjäkäynnille - itselläkin joskus hiukka jumitellut samalle seudulle joillakin säädöillä.
Jos et säätänyt, niin sitten kannattaa jo hieman ihmetelläkin.
Huomaathan että kylmänä se vipu ei vastaa siihen ruuviin. Käsittääkseni pumppu ei osaa jonkin kohdan jälkeen tiputtaa tyhjäkäynnille - itselläkin joskus hiukka jumitellut samalle seudulle joillakin säädöillä.
Jos et säätänyt, niin sitten kannattaa jo hieman ihmetelläkin.
Syöttöjä käänsin vajaa puoli kierrosta lisää ja sitten siitä pumpunkannen päällä olevasta tyhjäkäynti ruuvista yritin pienentää tyhjäkäyntiä niin ei olu mitään apua, kierrokset ei tippunu vaikka ruuvi heitti vastaamasta vipuun. Sitten menin sorkkimaan sitä pumpun takana ollutta härdelliä ja avot, ongelmia.
Olisiko noiden säätämiseen mitään yleispätevää konstia vai pitääkö kääntyä jonku osaajan puoleen?
Olisiko noiden säätämiseen mitään yleispätevää konstia vai pitääkö kääntyä jonku osaajan puoleen?
ja sitten siitä pumpunkannen päällä olevasta tyhjäkäynti ruuvista yritin pienentää tyhjäkäyntiä niin ei olu mitään apua
Pumpun takana löytyy se vipu, johon kannattaa vähän koskea. Se säätää ennakkoa ja tyhjäkäyntiä ja siitä saa koneen luonnetta sitten hienosäädettyä. Siitä kaasuvivun rajoittimesta kannattaa minun mielestä aloittaa se tyhjäkäynnin säätäminen. Katsoo vaan ettei vaijeri jää kireälle. Tosin jos vaijeri jäi jo kireälle, niin otat sen kylmäkäynnistysvaijerin pumpun takaa löysälle ja haet sen vivun kohdalleen.
Eli perusteina kaasuvivun alarajaa alemmas sinne normikäynnin tasolle ja sitten hakee sen kylmäkäynnistysvivun kohdalleen (kannattanee aloittaa alkuperäisestä), tässä tapauksessa se on luultavasti metsässä. Sitten vaikka puoli kierrosta kerrallaan kokeilee miten kone vastaa kaasuun. Mutta jos tosiaan kaasuvaijeri ei anna enää myöten, niin sitten siitä kylmäkäynnistysvivusta kierroksia pois, vaikka se kylmäkäynnistysvaijeri hetkeksi vapauttamalla. Tällöin ennakko myöhästyy, joka tosin tiettyyn rajaan asti tuo lisää vääntöä.
Näin ainakin itse tykkään homman tehdä. Kysy lisää jos ei onnistu.
No niin... Tein niin että laitoin sen pumpun takana olevan säädön niin että se ei vaikuttanut mitenkään tyhjäkäyntiin ja aloin sitten hakemaan tyhjäkäyntiä kohdalleen sillä pumpun päällä olevalla säädöllä.
Sain tyhjäkäynnin säädettyä about tuhanteen kierrokseen, mutta sitten ku antoi koneelle vähän kierroksia niin ne pomppas siihen about 1700 kierrokseen eikä laskeneet vaikka pyöritteli sitä säätöä mihin tahansa suuntaan.
Sitten huomasin et se kaasuakseli joka menee kannen läpi sinne pumpun sisään oli tosi väljä ja kun sitä liikutteli niin kierrokset sai putoamaan ja koneen jopa sammumaan.
Millainen välys tuossa kestää olla ja saako tuohon minkäänlaista korjaussarjaa? Näytti vähän siltä että siitä tihkuu polttoainettakin läpi.
Jos tuohon saa jonkin sortin korjaussarjan niin onko kummempi vaihto operaatio ku kakkakoppa 1.6D pumpunkannen rempassa?
Sain lopulta systeemin ajokuntoon niin, että käänsin pumpun päällä olevan säädön ihan minimiin ja säädin sitten tyhjäkäynnin kohdalleen pumpun takana olevasta säädöstä. Nyt pelaa ihan ok, mutta ei kait toi systeemi ihan noin ole tarkoitettu toimimaan?
Sain tyhjäkäynnin säädettyä about tuhanteen kierrokseen, mutta sitten ku antoi koneelle vähän kierroksia niin ne pomppas siihen about 1700 kierrokseen eikä laskeneet vaikka pyöritteli sitä säätöä mihin tahansa suuntaan.
Sitten huomasin et se kaasuakseli joka menee kannen läpi sinne pumpun sisään oli tosi väljä ja kun sitä liikutteli niin kierrokset sai putoamaan ja koneen jopa sammumaan.
Millainen välys tuossa kestää olla ja saako tuohon minkäänlaista korjaussarjaa? Näytti vähän siltä että siitä tihkuu polttoainettakin läpi.
Jos tuohon saa jonkin sortin korjaussarjan niin onko kummempi vaihto operaatio ku kakkakoppa 1.6D pumpunkannen rempassa?
Sain lopulta systeemin ajokuntoon niin, että käänsin pumpun päällä olevan säädön ihan minimiin ja säädin sitten tyhjäkäynnin kohdalleen pumpun takana olevasta säädöstä. Nyt pelaa ihan ok, mutta ei kait toi systeemi ihan noin ole tarkoitettu toimimaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa