Tervehdys kaikille
-Tarvitsisin neuvoa Eberin lämmittimen irroitukseen 2.5TDI koneisesta(75kw) vuoden -02 transporterista? Selkeät neuvot ja jopa kuvat ovat kunniamaininnan arvoisia : )
-Voiko pakulla ajaa jos lämmittimen ottaa pois huoltoa varten? Ilm. todellakaan ei voi ilman kikkailuita koska letkut sun muut härvelit on irti ja jäähdytinnesteet lentelee ulos...mutta ilm. tämä ongelma on helppo ratkaista laittamalla putkenpätkä letkujen väliin, tietäisi vaan mikä halkaisjan pitää olla?, sittenhän siinä on vielä arvatenkin polttoaineletku tms. jossa on paine, siihen täytyy ilm. laittaa sopevankokoinen tulppa tms.??
-Lämmitin on D3W Z 3000W tehdasasennus Eberi.
-terveisin huoltoliikkeen tuntitaksoihin turhautunut.
EBERSPRÄCHER:in irroitus transporterista
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
vielä lisää aiheesta jos joku täällä tietää:
Lämmittimen malli on D3WZ(uudempi malli) , lämmitin on 2002-vuosimallin 2.5TDI VW transporterissa kiinni.
Saakutti, vaimon autosta meni Eberi lämmitin rikki. Savuttaa pirusti. Meni sillee että ei käynnistynyt kylmänä, savus vaan pirusti ja kun yritti automaattikäynnistystä ajossa sama homma. Transu kävi tänään Eberi huollossa ja siihen tehtiin ns. vuosihuolto, myös höyrystin sihti oli osittain sulanut tukkoon, sihti oli vaihdettu. Ei tullut perkule kuitenkaan kokonaan kuntoon.
-Vikakoodin oli antanut alijännitteestä joka luultavasti johtui siitä kun lämmitin oli vuorokauden sisällä vahingossa 3-kertaa n. tunnin päällä ilman autolla ajoa ja akku oli tyhjentynyt.
-Nii joo, nyt se oli tehny huollon ja sihdinvaihdon jälkeen sillai että oli kylmänä lähtenyt käyntii mutta sammunut kuulemma liian äkkiä jostainsyystä ja pitää kuulemma hieman omituista ääntä käydessään asentajan mielestä.
-Kun lämmitin lämpenee antaa vikakoodit 030 ja 031 > koodit paloilmapuhaltimelle, kuulemma luultavasti paloilmapuhallin ja ohjainlaitteet vialliset, saakutti osat maksaa yhteensä n.400-Euroa
-Vinkkejä/kokemuksia/neuvoja otetaan vastaan mielellään : )
-Kuinkahan yleistä on että lämmittimen ohjauselektroniikka on rikki?
-Hämeenlinnassa on vissiin joku firma, Zakotto Oy, onko kellään kokemuksia ko. firmasta, sieltä vois varaosia saada halvemmalla kuin muualta.
Lämmittimen malli on D3WZ(uudempi malli) , lämmitin on 2002-vuosimallin 2.5TDI VW transporterissa kiinni.
Saakutti, vaimon autosta meni Eberi lämmitin rikki. Savuttaa pirusti. Meni sillee että ei käynnistynyt kylmänä, savus vaan pirusti ja kun yritti automaattikäynnistystä ajossa sama homma. Transu kävi tänään Eberi huollossa ja siihen tehtiin ns. vuosihuolto, myös höyrystin sihti oli osittain sulanut tukkoon, sihti oli vaihdettu. Ei tullut perkule kuitenkaan kokonaan kuntoon.
-Vikakoodin oli antanut alijännitteestä joka luultavasti johtui siitä kun lämmitin oli vuorokauden sisällä vahingossa 3-kertaa n. tunnin päällä ilman autolla ajoa ja akku oli tyhjentynyt.
-Nii joo, nyt se oli tehny huollon ja sihdinvaihdon jälkeen sillai että oli kylmänä lähtenyt käyntii mutta sammunut kuulemma liian äkkiä jostainsyystä ja pitää kuulemma hieman omituista ääntä käydessään asentajan mielestä.
-Kun lämmitin lämpenee antaa vikakoodit 030 ja 031 > koodit paloilmapuhaltimelle, kuulemma luultavasti paloilmapuhallin ja ohjainlaitteet vialliset, saakutti osat maksaa yhteensä n.400-Euroa
-Vinkkejä/kokemuksia/neuvoja otetaan vastaan mielellään : )
-Kuinkahan yleistä on että lämmittimen ohjauselektroniikka on rikki?
-Hämeenlinnassa on vissiin joku firma, Zakotto Oy, onko kellään kokemuksia ko. firmasta, sieltä vois varaosia saada halvemmalla kuin muualta.
Viimeksi muokannut sa, 4.1.2008 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20.7.2006 21:54
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
Letkujen lähdöt on 20mm.
Parit kuvat:
http://tinypic.com/view.php?pic=8bo17hv&s=1
http://tinypic.com/view.php?pic=727vdkh&s=1
Parit kuvat:
http://tinypic.com/view.php?pic=8bo17hv&s=1
http://tinypic.com/view.php?pic=727vdkh&s=1
-
- -
- Viestit: 107
- Liittynyt: 30.12.2007 18:47
Ensimmäinen kuva... :
1.=polttoaineletku, tuohonko sopii se 4mm natsa/popniitti tulpaksi?
2.=pakoputki, miten irtoaa?
3. ja 4. = nesteen tulo ja paluuletkut. Kannattaisko nuihin laittaa kunnolliset klemmarit?
http://www.munkuvat.org/kuva/58731
Toinen kuva:
1.= ?
2. = ? .....???
http://www.munkuvat.org/kuva/58733
1.=polttoaineletku, tuohonko sopii se 4mm natsa/popniitti tulpaksi?
2.=pakoputki, miten irtoaa?
3. ja 4. = nesteen tulo ja paluuletkut. Kannattaisko nuihin laittaa kunnolliset klemmarit?
http://www.munkuvat.org/kuva/58731
Toinen kuva:
1.= ?
2. = ? .....???
http://www.munkuvat.org/kuva/58733
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20.7.2006 21:54
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa