1.8 III golf -94 käyntihäiriötä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mysli isle
-

1.8 III golf -94 käyntihäiriötä

ViestiKirjoittaja mysli isle » 3.1.2008 21:42

Minä kun pidin VW varmana pelinä ;) jo neljäs Golfi ei koskaan ollut mitään vastaavaa!

Jos aloittaisin tarinan:
- 2viikkoa sitten olin lähdössä töihin ja rupesin autoa käynnistämään oho akku tyhjä!
Ei käynnisty..
- Kävin ostamassa uuden akun ja taas toimi
- 1viikko sitten rupesin ihmettelemään kun radio lähti itsestään päälle. No minä sammutin sen ja taas vähän ajan päästä se lähti päälle. Rupesin miettimään josko akku oli tyhjentynyt tuon takia?
- 4 päivää sitten olin lähdössä Helsinkiin. Auto käynnistyi hyvin ajoin noin 2 km ja tuli loiva ylämäki heitin 3 sisään ja painoin kaasua rupesi auto hyytymää (tukehtumaan, nykimään) ei auttanut kuin 2 sisään ja enemmän kierrosta niin taas mentiin mutta kun vauhdin kasvaessa piti jo 3 heittää niin rupesi taas tukehtumaan. Eli kun kone joutuu vääntämään/antamaan enemmän kaasua/bensaa niin meinaa tukehtua.
Tässä vaiheessa meni jo hermot annoin autolle kunnolla kenkää kovilla kierroksilla hyvin kiihtyy 120km/h vauhtiin mutta taas tuli ylämäki ja kone joutui vääntämään niin meinaa taas sammua. Siinä sitten hermoillessani runttasin kaasun pohjaan että varmasti sai bensaa niin eikös se sitten sammunut siihen tien varteen! Liekö tulpat kastunut? Siinä konepelti auki kattelin konehuoneeseen samalla kun kaveri starttas niin puski puolan ja puolasta lähtevän johdon välistä kipinää. Se meni sitten hinaushommiksi.
- 2 päivää sitten ostin uuden puolan ja taas käynnisty hyvin mutta koneesta kuului nakutusta. Sammutin koneen ja käynnistin uudelleen niin taas nakutti annoin käydä 1min ääni ei loppunut ja taas sama homma uudestaan ja nakutus loppu! kävin testaamassa autoa ja hyvin toimi! Jes vika korjattu!
- Tänään lähdin ajamaan ajoin noin 7km kohdalla rupesin ihmettelemään kun radio pätkii. 2km eteen päin rupeaa auto tyhjäkäynti laskemaan ja auto meinaa sammua liikennevaloihin. 1km eteenpäin rupeaa auto nykimään ja taas sama VITUN juttu meinaa tukehtua jos antaa enemmän kaasua/joutuu vääntämään! Joutui pitämään kierrokset yli 3 tonnissa että pääsi kotiin ja risteyksessä joutui olemaan kusisukassa kun ei meinaa pysyä käynnissä.

Missä voisi olla vika?
Itse epäilen jotain sähkövikaa? voisiko olla tulpat ( en tiedä milloin tulpat on vaihdettu) laturi? vai mikä?

Kokeilin irroittaa jo soittimen mutta ei vaikutusta. En tiedä onko soitin paskana vai pätkiikö joku sen virtoja? Soitin on joka kerta pätkinyt kun on ollut autossa toi vika muuten se on pelannut.

Lyhyt versio:
Tällä hetkellä auto käynnistyy yllättävän hyvin mutta saman tien rupeaa tyhjäkäynti laskemaan ja sammuu! Mutta sen saa pidettyä käynnissä polkemalla vähän kaasua!
ja ajaessa auto hyytyy/ tukehtuu kun kone joutuu vääntämään/ saa paljon bensaa!
Just ja just pystyy ajamaan kun kierrokset yli 3 tonnia!

Toivottavasti joku jakso lukea :)

Warmaster
-

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.1.2008 23:23

Tarkista virtajohdot ja erityisesti moottorin maatot, sekä rungosta moottoriin olevan johdon kunto.
Itseltäni oli unohtunut tuo rungosta moottoriin maadoitus johto mk2 golffissa ja aiheutti outoja vikoja, juurikin osa mainitsemiasi.

Matti M
-

ViestiKirjoittaja Matti M » 4.1.2008 17:01

Tulpat on niin halvat että ne kannattaa uusia joka tapauksessa. Samalla vois uusia tulpanjohdot ja tarkistaa virranjakajan kunto.

rele
-

ViestiKirjoittaja rele » 4.1.2008 17:23

Tarkasta ainakin imusarjasta jarrutehostimelle menevä letku sekä moottorin huohotin letku, Jos saa ilmaa sieltä niin seokset sekaisin eikä jaksa käydä tyhjäkäyntiä/ veto heikkenee.

mysli isle
-

ViestiKirjoittaja mysli isle » 5.1.2008 21:37

Nyt on tulpat vaihdettu ja nyt käynistyy hyvin ja pysyy käynnissä. Vanhat tulpat näytti vähän kosteilta eli oli vissiin kastellut tulpat ja sen takia ei pysynyt käynnissä.
Virranjakajan kannessa oli vähän hapettumaa (raaputin ne pois)..

Mutta nyt huomasin kun nosta kierokset 1500 ja pitää siinä niin välillä vähän pätkäsee ja pakoputkessa paukahtaa?

Rupesin miettimään kun toi kärry toimi hyvin silloin kun ostin uuden puolan (HUOM MOTONETISTÄ) niin jos se onkin mennyt jo taas paskaksi eikä toimi sen takia? Vai onko yleensä laadukkaita noi Motonetin osat? uudella puolalla ajettu noin 60 km..

viikon päästä lähtee huoltoon jos en saa toimimaan..

Jak3
-

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.1.2008 0:11

Motonetin hiluista kun ei tiedä, mutta syttypuolellahan se vika on jos putkessa jytkyy. Eli tsekkaile se puola, sen johdot, ja tulpanjohdot pitää näemmä olla originaalit eikä mitään saakutin silikooniletkuja. Itsellä vonkui kakkakopassa tyhjäkäynti kylmänä aina kolmessa tonnissa ja vasta kuumana kävi normaalia 800-900rpm, kunnes sitten vaihoin -84 golffin originaalit tulpanjohdot tuohon ja niillä toiminta moitteetonta.

Tuo hyytyminen mäkiin/vedättäessä kuulostaisi ihan jäätämiseltä, mitä oma pirssi teki kun oli imusarjan lämmittimen piuha irronnut liittimestään. Myös lämpimän ilman saanti pakosarjalta ilmanputsariin kannattaa varmistaa, ja ennen kaikkea sen läpän toiminta sieltä putsarikotelosta.

mysli isle
-

ViestiKirjoittaja mysli isle » 14.1.2008 16:33

Nyt kävi huollossa ja eikä ne löytänyt mitään vikaa ja makso viel yli 80 euroo.. vittu

pertsa87
-

ViestiKirjoittaja pertsa87 » 14.1.2008 22:08

mulla on ainaki toiminu motonetin puola ihan hyvin, ajettu jo jotain neljä tonnii.
voiskos olla sytytys pielessä.

eeropoeka
-

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 18.1.2008 12:02

Itellä sama ongelma golffissani. Rupee putkessa paukkuun ku pitää kierroksia hetken paikallaan. Virranjakajan kansi on uusittu, myös pyöriä. Ei vaikutusta. Eli sen on varmaankin puola ja tulpanjohdot vaihdettava?

eeropoeka
-

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 20.1.2008 11:48

Kokemuksia vielä noista sytytysjohdoista ja puolista. Kelpaa motonetin ja hintaeroa marmoritiskiltä ostettuihin?

pelikaani1681
-

ViestiKirjoittaja pelikaani1681 » 21.1.2008 21:00

Moi,
sulla alko ongelmat ihan samalla tavalla kuin mulla .

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=92856

Paitsi että mulla ei ole radio temppuillut ja mulla ei auto käy enää
edes tyhjäkäyntiä.

[/url]

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”