Minä kun pidin VW varmana pelinä ;) jo neljäs Golfi ei koskaan ollut mitään vastaavaa!
Jos aloittaisin tarinan:
- 2viikkoa sitten olin lähdössä töihin ja rupesin autoa käynnistämään oho akku tyhjä!
Ei käynnisty..
- Kävin ostamassa uuden akun ja taas toimi
- 1viikko sitten rupesin ihmettelemään kun radio lähti itsestään päälle. No minä sammutin sen ja taas vähän ajan päästä se lähti päälle. Rupesin miettimään josko akku oli tyhjentynyt tuon takia?
- 4 päivää sitten olin lähdössä Helsinkiin. Auto käynnistyi hyvin ajoin noin 2 km ja tuli loiva ylämäki heitin 3 sisään ja painoin kaasua rupesi auto hyytymää (tukehtumaan, nykimään) ei auttanut kuin 2 sisään ja enemmän kierrosta niin taas mentiin mutta kun vauhdin kasvaessa piti jo 3 heittää niin rupesi taas tukehtumaan. Eli kun kone joutuu vääntämään/antamaan enemmän kaasua/bensaa niin meinaa tukehtua.
Tässä vaiheessa meni jo hermot annoin autolle kunnolla kenkää kovilla kierroksilla hyvin kiihtyy 120km/h vauhtiin mutta taas tuli ylämäki ja kone joutui vääntämään niin meinaa taas sammua. Siinä sitten hermoillessani runttasin kaasun pohjaan että varmasti sai bensaa niin eikös se sitten sammunut siihen tien varteen! Liekö tulpat kastunut? Siinä konepelti auki kattelin konehuoneeseen samalla kun kaveri starttas niin puski puolan ja puolasta lähtevän johdon välistä kipinää. Se meni sitten hinaushommiksi.
- 2 päivää sitten ostin uuden puolan ja taas käynnisty hyvin mutta koneesta kuului nakutusta. Sammutin koneen ja käynnistin uudelleen niin taas nakutti annoin käydä 1min ääni ei loppunut ja taas sama homma uudestaan ja nakutus loppu! kävin testaamassa autoa ja hyvin toimi! Jes vika korjattu!
- Tänään lähdin ajamaan ajoin noin 7km kohdalla rupesin ihmettelemään kun radio pätkii. 2km eteen päin rupeaa auto tyhjäkäynti laskemaan ja auto meinaa sammua liikennevaloihin. 1km eteenpäin rupeaa auto nykimään ja taas sama VITUN juttu meinaa tukehtua jos antaa enemmän kaasua/joutuu vääntämään! Joutui pitämään kierrokset yli 3 tonnissa että pääsi kotiin ja risteyksessä joutui olemaan kusisukassa kun ei meinaa pysyä käynnissä.
Missä voisi olla vika?
Itse epäilen jotain sähkövikaa? voisiko olla tulpat ( en tiedä milloin tulpat on vaihdettu) laturi? vai mikä?
Kokeilin irroittaa jo soittimen mutta ei vaikutusta. En tiedä onko soitin paskana vai pätkiikö joku sen virtoja? Soitin on joka kerta pätkinyt kun on ollut autossa toi vika muuten se on pelannut.
Lyhyt versio:
Tällä hetkellä auto käynnistyy yllättävän hyvin mutta saman tien rupeaa tyhjäkäynti laskemaan ja sammuu! Mutta sen saa pidettyä käynnissä polkemalla vähän kaasua!
ja ajaessa auto hyytyy/ tukehtuu kun kone joutuu vääntämään/ saa paljon bensaa!
Just ja just pystyy ajamaan kun kierrokset yli 3 tonnia!
Toivottavasti joku jakso lukea :)
1.8 III golf -94 käyntihäiriötä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 24.9.2004 20:31
Nyt on tulpat vaihdettu ja nyt käynistyy hyvin ja pysyy käynnissä. Vanhat tulpat näytti vähän kosteilta eli oli vissiin kastellut tulpat ja sen takia ei pysynyt käynnissä.
Virranjakajan kannessa oli vähän hapettumaa (raaputin ne pois)..
Mutta nyt huomasin kun nosta kierokset 1500 ja pitää siinä niin välillä vähän pätkäsee ja pakoputkessa paukahtaa?
Rupesin miettimään kun toi kärry toimi hyvin silloin kun ostin uuden puolan (HUOM MOTONETISTÄ) niin jos se onkin mennyt jo taas paskaksi eikä toimi sen takia? Vai onko yleensä laadukkaita noi Motonetin osat? uudella puolalla ajettu noin 60 km..
viikon päästä lähtee huoltoon jos en saa toimimaan..
Virranjakajan kannessa oli vähän hapettumaa (raaputin ne pois)..
Mutta nyt huomasin kun nosta kierokset 1500 ja pitää siinä niin välillä vähän pätkäsee ja pakoputkessa paukahtaa?
Rupesin miettimään kun toi kärry toimi hyvin silloin kun ostin uuden puolan (HUOM MOTONETISTÄ) niin jos se onkin mennyt jo taas paskaksi eikä toimi sen takia? Vai onko yleensä laadukkaita noi Motonetin osat? uudella puolalla ajettu noin 60 km..
viikon päästä lähtee huoltoon jos en saa toimimaan..
Motonetin hiluista kun ei tiedä, mutta syttypuolellahan se vika on jos putkessa jytkyy. Eli tsekkaile se puola, sen johdot, ja tulpanjohdot pitää näemmä olla originaalit eikä mitään saakutin silikooniletkuja. Itsellä vonkui kakkakopassa tyhjäkäynti kylmänä aina kolmessa tonnissa ja vasta kuumana kävi normaalia 800-900rpm, kunnes sitten vaihoin -84 golffin originaalit tulpanjohdot tuohon ja niillä toiminta moitteetonta.
Tuo hyytyminen mäkiin/vedättäessä kuulostaisi ihan jäätämiseltä, mitä oma pirssi teki kun oli imusarjan lämmittimen piuha irronnut liittimestään. Myös lämpimän ilman saanti pakosarjalta ilmanputsariin kannattaa varmistaa, ja ennen kaikkea sen läpän toiminta sieltä putsarikotelosta.
Tuo hyytyminen mäkiin/vedättäessä kuulostaisi ihan jäätämiseltä, mitä oma pirssi teki kun oli imusarjan lämmittimen piuha irronnut liittimestään. Myös lämpimän ilman saanti pakosarjalta ilmanputsariin kannattaa varmistaa, ja ennen kaikkea sen läpän toiminta sieltä putsarikotelosta.
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 24.9.2004 20:31
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 19.1.2008 20:20
Moi,
sulla alko ongelmat ihan samalla tavalla kuin mulla .
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=92856
Paitsi että mulla ei ole radio temppuillut ja mulla ei auto käy enää
edes tyhjäkäyntiä.
[/url]
sulla alko ongelmat ihan samalla tavalla kuin mulla .
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=92856
Paitsi että mulla ei ole radio temppuillut ja mulla ei auto käy enää
edes tyhjäkäyntiä.
[/url]
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa