1.8t VAG tuotetta hankkimassa.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tommi_82
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.12.2007 13:30

1.8t VAG tuotetta hankkimassa.

ViestiKirjoittaja Tommi_82 » 13.12.2007 13:38

Tervehdys!
Niinkuin otsikko antanee ymmärtää, niin auton hankkiminen olisi ajankohtaista, ja mielessä on pyörinyt Golf IV 1.8GTI tai sitten Audi A3 1.8t, ja kilometrejä saisi olla alle 170 000.

Onko olemassa mitään erityistä mitä kannattaisi ottaa huomioon/tarkistaa juuri noiden mallien kanssa?

Miten kestäviä nuo 1.8 turbot yleensä on?

Autowiki ilmoitti maantiekulutukseksi n. 7l/100km, onko miten paikkaansa pitävä tieto?

Ilmoituksia selaillessani huomasin, että useampaankin Golfiin oli vaihdettu ilmastoinnin kompura, jonkunlainen tyyppivika?

Itsellä ei ole henkilökohtaista kokemusta VAG konsernin tuotteista (jos ei tuota kuplaa nyt lasketa) niin kaikki tieto on tervetullutta, etenkin noista 1.8t malleista.

Tässäpä ne päällimmäisenä mieltäpolttaneet kysymykset sitten olenkin, nyt pitää töihin suunnata, kyselen lisää kun mieleen tulee.

douppi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 7.11.2007 8:47

ViestiKirjoittaja douppi » 13.12.2007 13:53

Tossa Hesarin tyyppi vika lista.. se voi olla avuksi.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1155

Itse ainakin allekirjoitan ton kulutuksen.. vak.nopeuden säädin päällä keskikulutus oli satkulla 6.4l/100km (auto Golf GTI)

Autolla ajettu 83tkm eikä vaihdettu muuta kuin kulutusosia ja mitä muilta kuullu niin hyvin pelittää tuo motti.

A4
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.4.2007 15:17

ViestiKirjoittaja A4 » 13.12.2007 14:29

AUDI A3 Manuaali laatikon kolahtava ääni vaihtaessa ilmoittaa pikku välyksestä ja takapyörän laakerit ei saisi kyllä pitää ääntä.(On kallista vaihtaa nelivetoon)Ilmamäärämittari ja lamda anturit on aika valmiita 150 000km jälkeen..Audi 1.8T on luotettava ja kestävä auto.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 13.12.2007 16:12

Katso löytyiskö tuolta mitään mielenkiintoista.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=78404&highlight=

Tommi_82
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.12.2007 13:30

ViestiKirjoittaja Tommi_82 » 14.12.2007 9:17

Kyllä tässä alkaa autokuume yltymään pikkuhiljaa...
Miten hyvin noihin Volkkareihin löytyy osia? Ainakin Hondaan löytyy suht halvalla osia hollantilaisesta nettikaupasta, onko vastaava paikkaa mistä tilailla vag vehkeisiin putkistoa, alustaa, valoja tms. suomen hintoja edullisemmin?

Nahkasisusta olisi hieno lisä mutta aika harvassa taitaa olla nahalla verhoillut yksilöt.

douppi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 7.11.2007 8:47

ViestiKirjoittaja douppi » 14.12.2007 9:38

Löytyy palikkaa sakasta ihan joka lähtöön ja kohtuu hintaan omasta mielestä.
Ja hae sieltä tuo autokin niin löytyy nahkapenkkiäkin ns. samaanhintaan ja siitä sitte tuninki kaupan kautta suomeen :)

Tommi_82
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.12.2007 13:30

ViestiKirjoittaja Tommi_82 » 14.12.2007 9:42

Niin, ehkä tuonkin saksasta hakemisen voisi ottaa yhdeksi vaihtoehdoksi, ainakin jos ei suomesta ala löytymään sopivaa vaihtoehtoa, tosin ei tässä nyt silleen mikään kiire ole autoa vaihtaa niin on aikaa harkita, onneksi.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 14.12.2007 10:30

Itselläni ajokokemusta tommosesta 174tkm ajetusta 1.8T Golfista nyt pari tonnia. Hiton mukava peli ajella.

Onhan noissa toki tyyppivikoja, lähinnä tyyliin MAF, sytytyspuolat, N75, bypass... Mutta useimmiten niistäkin selviää pikkurahalla ja parin minuutin hommalla. Mekaanisesti tuo 1.8T on todella kestävä moottori, kunhan vaan muistaa huoltaa säännöllisesti (pätee varmaan jokaiseen auton moottoriin).

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 14.12.2007 13:15

itellä 02vm kitti kolovi,ajettu 86 tuhatta ja ite niistä jotain 7tuhatta,ei ole ollu valittamista,muuta ku tehon puute =)

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 15.12.2007 1:03

Alle seitsemän litran päästän jos vauhti se 85-90km/h, mulla oli tossa 6,1 litraa kun ajelin tuuriin ja takaisin ja kilsoja kerty 300. Ja toi pitää kyllä aika hyvin kutinsa toi mittari mitä oon laskeskellut. Ainut asia mikä vituttaa hieman on noi penkit, yläosaa ei ole taitettu tarpeeksi eteenpäin että hartijat olisi myös kiinni penkissä, selän alaosa ottaa vaan kiinni ja voi alkaa särkemään, tai sit mun ruumis on vaan väärin muotoiltu. Niin ja sitten se että mun mallissa kuskin jakkarasta, tai tarkemmin kiskoista kuuluu outoa naksahtelua välillä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa, on kuulunut jo siitä asti kun ostin, paljon tuollaiset kiskot maksavat?

Tommi_82
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.12.2007 13:30

ViestiKirjoittaja Tommi_82 » 26.12.2007 11:50

Vielä tuli sellainen mieleen, että onko noilla 150hp ja 180hp versioilla muuta käytännön eroa kuin viritysaste? Vai onko 180hp versiossa esim. erilainen ahdin, vahvemmat laakerit tms?

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 26.12.2007 13:06

180 versiossa taitaa olla k03sport ahdin, kun taas 150hp:ssa on k03...taitaa riittää pikkasen pidemmälle tuo sporttiahdin

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 26.12.2007 13:19

Niin ja sitten se että mun mallissa kuskin jakkarasta, tai tarkemmin kiskoista kuuluu outoa naksahtelua välillä kiihdytyksissä ja jarrutuksissa, on kuulunut jo siitä asti kun ostin, paljon tuollaiset kiskot maksavat?

Eipä ne muoviset osat sinne montaa euroa maksa, joten huoletta marmori tiskille hakemaan. Samalla kannattaa vaihtaa molemmille puolille!

Tommi_82
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.12.2007 13:30

ViestiKirjoittaja Tommi_82 » 26.12.2007 14:37

Onko tuo kone sitten alakerraltaan ja muutoin ihan sama?
Jossain näin myytävän lastua jolla sai 1.8t koneesta n. 200hp irti, noihin tehoihin riittänee pienempikin ahdin?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 26.12.2007 22:03

Se perus K03 riittää sinne 200hp hujakoille (niinkuin 150hp 1.8T:n suuttimetkin)... 180hp mallissa ahdin riittää pari-kolmekymmentä hevosta pidemmälle, niinkuin suuttimetkin. Alakerrat on melko täsmälleen samat molemmissa moottoreissa. Useimmiten 150hp moottori on mallia AGU eli vaijerikaasulla, 180hp mallit on kaikki sen verran uudempia, että ne on jo "toivomuspolkimella" eli sähköisellä kaasupolkimella. 180hp mallissa (ainakin 25 Jahre Editionissa) on 6-vaihteinen vaihdelaatikko, joka on ihan kiva ekstra.

Tommi_82
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.12.2007 13:30

ViestiKirjoittaja Tommi_82 » 27.12.2007 9:50

Mistäs vuodesta eteenpäin tuota 180hp versiota on tehty?
Ja kumpi yleisesti ottaen on parempi/luotettavampi 150hp vai 180hp versio? Onko tehoeroa lukuunottamatta muita merkittäviä varuste eroja kuin tuo sähköinen kaasu ja 6v laatikko?

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 27.12.2007 18:26

Vanhemmissa on yleensä Recaron penkit. Uudempien valmistajasta ei itsellä ole tietoa. Omassa -00 mallisessa on myös sähkökaasu vaikka on 150 heppanen ARZ-moottorilla.

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 27.12.2007 21:50

Hieman uudempaa 1.8T:tä jos on ostamassa, niin kannattaa yrittää kuulostella nokka-akseleiden välisen ketjun rallatusta. Esiintyy kylläkin yleinsä ainoastaan kylmänä(varsinkin talvella), eli moottori seissyt vähintään 8h. Tuo kiristinelementti kun kustantaa noin 500e, niissä tapauksissa joissa on pakonokansäädin.

Nimimerkillä "marakatti" konehuoneessa...

Jonssi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 22.7.2004 16:18

ViestiKirjoittaja Jonssi » 3.1.2008 21:15

Oma golffini -02 (käyttöönotettu -01) on AUM koneella ja varustettu K03 sport -ahtimella. On siis tolla 150 heppasella koneella.

Tommi_82
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.12.2007 13:30

ViestiKirjoittaja Tommi_82 » 5.1.2008 15:00

Uutta kysymystä pukkaa...
Silmääni pisti tuossa golffi, jossa nahkaverhoillut istuimet, ja myös katto ja pilarit ja ovet oli verhoiltu nahalla, onko tuo:
a)yleinen käytäntö?
b)jokin erikoisempi lisävarusteoptio?
c)jonkun oma kyhäelmä?
Tällästä tällä kertaa...

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 5.1.2008 15:15

En oo missään nähny, että katto olis ollu nahkaa taikka pilarit. Kyllä vaikuttaa omakyhäelmältä tai verhoomon tekemältä. Mikä estää ostamasta jos hommat on tehty viimisen päälle? Tuskin niistä haittaakaan on.

Tommi_82
-
Viestit: 10
Liittynyt: 13.12.2007 13:30

ViestiKirjoittaja Tommi_82 » 5.1.2008 18:32

Eipäs tietenkään estä... Vaikutti vain sen verran erikoiselta niin päätin varmistaa onko ihan alkuperäinen idea vai itserakenneltu...
Onko noissa nahkaverhoilluissa muuten ovissa nahkaa, vai pelkät penkit vain?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa