golf 2 probleemia

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

golf 2 probleemia

ViestiKirjoittaja Tonise » 1.1.2008 20:54

autona siis Golf II 1.8 16v gti vm 87

1. Öljynpaineet, tekstit osiossa on maininta että öljynpaineet pitäisi olla 2 bar 2000rpm mitattuna, laittelin justiinsa öljynpaine mittarin kiinni ja viiisari näyttää 5 baria. Hyvä vai Huono? vai todella huono. Öljynpaine anturi on öljynsuodatin jalassa etummaisessa reijässä ja otin siitä yläpaine anturin (valkoinen) pois. Öljynsuodatin on uusi ja uudet 5w50 öljyt koneessa.

2. Laturilta lähtee 2 johtoa punainen paksu ja sininen ohut. Punainen menee startin kautta akulle, mutta mihin kuuluu sinisen johdon mennä? johtoa riittää koneen toiselle laidalle ja liitin päässä ja vastakappalekkin, mutta mihinkään se ei johda? pitäskö sen ohjata mahdollisesti jotain koska laturi alkaa lataamaan vasta kun antaa pari tonnia kierroksia.

3. Jarrujen ilmaus? Mihin voi jäädä ilma loukkuun kun koti konstein (toinen polkee ja toinen on avaamassa ja sulkemassa ilmausruuvvia) ei ilmoja saada pihalle, nesteitä juoksutettu jo pitkälle toista litraa ja vielä menee poljin ekalla painalluksella pohjaan, muutaman kerran kun pumppaa nii nii pitoa löytyy. Ongelmat alkoivat todennäkösesti siinä vaiheessa kun takasatulat vaihdettiin ja mäntien koko muuttui 36 => 38, samalla joutui uusimaan pääjarrusylinterin. Onko tässä nyt vielä jotain mitä ei olla tajuttu vaihtaa kun ilmaa tuntuis piisaavan, ja pelkkää nestettä ilmausruuveista kuitenkin vaan tulee.

Ääh rupee usko loppumaan tän kanssa.

Mataho
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.7.2005 8:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataho » 1.1.2008 21:01

Takajarrusatulaan jää ilmaa. Sulla on nyt uudemmat satulat, ilmausruuvvi ei tule ylimmäksi, sinne jää ilma tasku.
Kaverin Jettaan laitettin samanlaiset satulat ja ilmaus piti tehdä satula irrallaan, meillä oli pajavasara satulassa siten ettei mäntä päässyt karkaamaan ulos.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.1.2008 21:20

Itse kun vaihdoin vanhoista satuloista uusiin niin ne uudet menee paikoilleen myös väärinpäin(oikea vasemmalle ja vasen oikealle jolloin koko satula menee nurinpäin) jolloin satulat eivät ilmaannu ollenkaan. KAnnattaa tarkistaa.

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 1.1.2008 21:34

eikös sillon ole käsijarruvivut väärällä puolella? ja jarruletku sojottaa ylöspäin.

e. Ja tosiaan ilmausruuvi onki nyt siinä kyljessä sojottaa auton alle kun vanhassa se oli siinä päällä :)
Viimeksi muokannut Tonise, 1.1.2008 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.1.2008 21:40

Kyllä,käsijarru kääntyy toiselle puolelle ja letku paikka vaihtuu myös. Menee uudet satulat väärinpäin "heittämällä" vanhojen tilalle.

Eroavaisuuksia vanhoissa ja uusissa käsijarruissa on käsijarrukahva,vaijerit,letkut,satulat(uusissa käsijarru yläpuolella) ja palat.
Viimeksi muokannut Sebastian, 1.1.2008 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 1.1.2008 21:44

1. Liian kova öljynpaine ei ole muistaakseni hyväksi, oletko varma että mittari on toimiva?

2. Laturin siniseen ohueen johtoon täytyisi tulla herätevirta virtalukolta jotta laturi herää lataamaan heti tyhjäkäynnillä. Siellä on jonkun värinen johto mihin se liitetään, en vaan muista väriä. Mutta mittaamaan niin selviää..

3. Tosiaan, onko sylinterit oikein päin? Ilmaa irrallaan ne kokeen vuoksi, onkos se taka-akseli alhaalla vai normaaliasennossa, meinaan estääkö se paineensäädin nesteen virtaamisen?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.1.2008 21:53

Kylmänä kun koneen täräyttää tulille, on itellä ainakin mittarit helähtäny pohjaan eli joku 7 kiloa. Alimmillaan on sitten kuumana tyhjäkäynnillä ajon jälkeen ollut jossain 2-2,5 bar ja nämä on kuuleman mukaan sopivat paineet.

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 1.1.2008 22:05

Joo huomenna aamusta täytyy koittaa ilmata ne irrallaan.
Kiitos vastauksista näillä taas hetken pärjää :P. Tosta laturi hommasta, tällänen mielikuva mullakin oli, että joku heräte virta siinä pitäis olla.
ja toi on hyvä tietää että ne paineet laskee ku kone lämpiää. joku pari minuuttia sitä vaan käytin ja ilmettelin että miten o mahollista että 5 baaria.

ediittiä. ja auto oli ilmassa kun niitä ollaan ilmailtu, ainetta tulee kyllä reilusti että ei se paineensäätö sitä aineen tulemista ole ainakaan estänyt

Shuttle
-
Viestit: 36
Liittynyt: 11.11.2007 12:16

ViestiKirjoittaja Shuttle » 1.1.2008 22:48

Auto ilmassa taka-akseli roikkuu alhaalla jolloinka paineenrajoitin vaikuttaa eniten.
Akseli pohjauskumia vasten niin voisi toimia paremmin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 2.1.2008 15:19

Onko takamännät säädetty paloihin "kiinni"?

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 2.1.2008 15:29

Onks vesikoneissa paineen ylivuotoventtiili niinku o ilmakoneissa volkkarilla ollu. EI tuo kauheelta kuulosta että on lämpimänä pari baaria, ilmavehkeessä se on loistava silloin. Ja mullakin kuplissa kylmänä ollu säädettävän venttiilin ja ison sumppupumpun kanssa yli kahdeksaakin baaria, mutta saa onneks rajoitettua johonkin viiteen tuolla venttiilillä ku kikkailee. Jos ei o mitään ylipaineventtiiliä mistä luruttaa takaisin öljypohjaan, niin voi jossain vaiheessa pakkasten aikaan pullauttaa stefoja mäelle...

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 2.1.2008 18:20

Nonii ja taas rullaa, melkonen viha-rakkaus suhde kyllä näitten kakkisten kanssa, mutta aina se on voitoks kääntyny. Onse hieno auto :)

1. Öjynpaineet todellakin on lämpimänä tyhjäkäynnillä 1barin luokkaa ja 2000rpm siinä 2:ssa baarissa.


3. Eipä käyny pienessä mielessäkään, että uudemmissa >88 golffeissa se ilmausruuvi todellakin on vaakatasossa ja satulaan jää silloin ilmatasku. Satula käteen ilmausruvvi taivasta kohden ja kaveri pumppaamaa nii rupee vaahto ja ilma pulpuumaa putkea pitki.

Mihin sitä joutuiskaan ilman ffp:tä kiitos ja kumarrus


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa