öljyn/laturin merkkivalot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

öljyn/laturin merkkivalot

ViestiKirjoittaja |jake|| » 1.1.2008 22:37

Moro eli kun kotipihalle käänyin niin alkoi palamaan himmeästi laturinvalo ja sitten öljynvalo vilkkuu mistä moinen voisi johtua? öljyä on, akunkengät olivat kiinni ja solenoidille menevä johto oli myös kiinni, hapettumiset otettu pois vähäset mitä oli. mitä meinaa tuo öljynmerkkivalon vilkkuminen kun minulla ei edelleenkään ole sitä ohjekirjaa mitä moiset merkit meinaa.

sami.m
-
Viestit: 74
Liittynyt: 25.5.2006 23:37

ViestiKirjoittaja sami.m » 1.1.2008 23:11

itellä sama probleema, paitsi 1.9TDi Ahu motilla, ja vilkkuu tuo öljynmerkkivalo.
anturit ostin marmorilta uudet molemmat ja nollailin Service vilkkuttelut jne mutta ei silti muutosta... akun annoin olla pois ja vaihdoin liittimet johtoihin eikä vieläkään... mutta n.2500 km on menty silti eteenpäin vaikka vilkkuisikin...

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

ViestiKirjoittaja |jake|| » 1.1.2008 23:43

mahtaakoha se olla joku sähkövika ku on alkanut sellaisia muutenki tulemaan tuoho vekkuliin ku yhtenä päivänä ajovalot eivät sammuneet enää katkasiasta ja kun laitoin käsijarrunpäälle nii valot sammui. =D aika legendaarista noh voipaha sanoa että nyt on aikakin automaattiset valota niiku uusisaki autoissa!

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 2.1.2008 5:42

Itsellä portterissa öljynpainevalon vilkkuminen johtui katkenneesta laturin herätteestä.
Kannattaa mitata latausjännite, kun on tuo vilkkuminen päällä.

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

ViestiKirjoittaja |jake|| » 2.1.2008 8:56

mistä kohtaa se latausjännite kannattaisi mitata että saa tarkan lukeman? paljonko jänniteen pitäisi olla?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 2.1.2008 9:06

Mittaa suoraan akun navasta maata vasten, 14.5-14.7 pitäisi olla latausjännitteen kun auto käy.

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

ViestiKirjoittaja |jake|| » 2.1.2008 9:57

Laturi latasi huikeat alle 13volttia. soitin tohtorille ja sanoi että on volkkarin tyyppivika että laturin johota ovat hapettuneet tai oikosessa. mistähän rueta katselemaan vikaa kun solenoidin päästä on teräsharjalla harjattu voiko mitenkää mitata voltti määrää siitä solenoidin päästä että tuleeko etes siihen sitä reilua 14volttia?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 2.1.2008 11:52

Solenoidin päästä harjattu?
Ettet vaan nyt olis starttia käpistelly, eikä laturia?

Anyway, ei siinä ole vaikea seurata paksuja kaapeleita.
Aukaisee liitokset, puhdistaa ja vähän vaseliinia päälle, niin avot.
Maajohdot on varsinkin sellaisia mitkä kannattaa käydä läpi, myös se joka on suoraan pultattu koriin/moottoriin.

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

ViestiKirjoittaja |jake|| » 2.1.2008 14:16

teräsharjalla kävin läpi laturilta lähtevän kaapelin joka menee solenoidille sen harjasin ja vielä akun kengät ja akun vaihoin,maajohdon akulta runkoon on käyty läpi. noh se rupesi pelittää, kun menin ajamaan, 5 km päässä oli työssy s nii joha rupesi taas taulussa paistamaan, kiekkamittariki herkesi värähtelemästä? voiskoha olla että laturin toinen hiili olisi kulunut vai eikö ne kummatki yleensä kulu yhtä aikaa puhki?

RAW
-
Viestit: 69
Liittynyt: 25.9.2005 12:39

ViestiKirjoittaja RAW » 2.1.2008 14:47

Ettei olis mittaristossa kylmäjuotos. Mulla -95 passatti oireili noin ja mittarin vaihdolla tuli kuntoon. Koitas napauttaa mittaristoa kun vika päällä. Tapahtuuko mitään?

jorkku
-
Viestit: 44
Liittynyt: 27.6.2005 16:43

ViestiKirjoittaja jorkku » 2.1.2008 15:49

Ettei olis hiilet lopussa laturista.oli ihan samaa vikaa joskus itellä.välillä toimi välillä ei aina tärähdyksen jälkeen.oli hiilet ihan finaalissa!

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

ViestiKirjoittaja |jake|| » 2.1.2008 16:53

nonii nyt on laturin sisukset vejetty pois ja hiilet olivat aika kuluneet huomenna kipasen hakemassa uuet, ei kovin isot ne uuetkaan ole jos eivät paina 60g enempää noh tämä ei ole bochin laturi vaan valeon. onko vw:ssä vakiona valeon laturit?

Samuez
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.3.2007 18:56

ViestiKirjoittaja Samuez » 2.1.2008 18:43

Ainakin minulla on/oli -95 passatissa, valeon 90A laturi. Ja siinä vuosiluku 1995. Oli muuten saman oloinen vika tossa joku aika sitten, ajossa alkoi öljyn merkkivalo villkumaan ja kierroslukumittari lakkasi toimimasta. Syynä tähän laturilta lähtevä johto poikki.

sami.m
-
Viestit: 74
Liittynyt: 25.5.2006 23:37

ViestiKirjoittaja sami.m » 2.1.2008 21:32

mulla kyllä kiekkamittari ja kaikki muu toimii mutta valovaan vilkkuu.. aattelin että onkohan johto mennyt jostain anturin ja mittariston välistä katkipoikki...

|jake||
-
Viestit: 107
Liittynyt: 14.5.2006 23:30

ViestiKirjoittaja |jake|| » 3.1.2008 15:13

vika ainakin toistaiseksi korjaantui kun ostin säätäjän laturiin, hiiliä ei voi vaihtaa ainakaan tuohon minun valeon malliin erikseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa