-01 2.5tdi:n ohjaustehostin lakkasi toimimasta ja autostahan tuli ihan mahdoton ajaa...onko kokemusta,tietoa missä vika jos vaikka vähän säästyisi oppirahoja?
Tehostinsäiliön nestetaso ok.
t4 ohjaustehostin problem
Valvoja: ffp jäsenet
kiitos nopeista vastauksista...itse asiassa se oli ihan pari tuntia sitten kun tehostin ei enää toiminut, ja päätin kysellä vähän ennen kuin aamulla tallille... mitään ääniä ei kuulunut, mutta jotain pientä häiriötä sen toiminnassa oli vähän aiemminkin...viittaako johonkin? palataan huomenna...tai siis tänään.
Nesteiden vaihto ei ole iso operaatio.
Pumpulta vaan letkut irti ja keula ylhäällä renkaita kääntäen äärilaidasta laitaan pumppaamalla nesteet pois. Letkut kiinni ja uudet nesteet sisään ja samalla tavalla äärilaidasta toiseen renkaiden kääntelyä.
Itse vaihdoin nesteen punaisesta orkkis vihreisiin hydraulinesteisiin. Aika tarkaan se litran purkki sinne uppoaa.
Eikä tuo pumpun vaihtokaan pitäis olla paha homma. Moniurahihna pois ja pumppu on muutamalla pultilla kiinni. Itsellä pumppu vuotaa.
Se maksaa ~300€ marmotiskiltä, itsellä uusi odottaa vaihtoajankohtaa...
Pumpulta vaan letkut irti ja keula ylhäällä renkaita kääntäen äärilaidasta laitaan pumppaamalla nesteet pois. Letkut kiinni ja uudet nesteet sisään ja samalla tavalla äärilaidasta toiseen renkaiden kääntelyä.
Itse vaihdoin nesteen punaisesta orkkis vihreisiin hydraulinesteisiin. Aika tarkaan se litran purkki sinne uppoaa.
Eikä tuo pumpun vaihtokaan pitäis olla paha homma. Moniurahihna pois ja pumppu on muutamalla pultilla kiinni. Itsellä pumppu vuotaa.
Se maksaa ~300€ marmotiskiltä, itsellä uusi odottaa vaihtoajankohtaa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”